Beantwoorden
atb689
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Dat loopt vlotjes. Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Pandora en Telenet in één mailbox

Hallo, heb een vraagje,  ik heb een telenet.be adres en nog een pandora.be adres.  Pandora gebruik ik niet meer, wel komen 3/4de van mijn mails op beide adressen binnen.  Is er geen manier om deze samen te voegen en enkel de mails die niet dubbel binnenkomen op mijn telenet.be adres doorgestuurd te krijgen?😒

Ik weet niet meer wie mijn pandora nog gebruikt van vroeger..En als ik het zou weten ben ik eindeloos bezig met mijn telenetmailadres door te sturen.   Heden is het enkel telenet dat ik gebuik.🤔🤔

 

Titel gewijzigd door: KimDG (mod) | Vorige titel: pandora/telenet mailbox

0 Likes
5 reacties
DaanJordens
Moderator
Berichten: 73
Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol! WOW, overzichtelijk!

Pandora en Telenet in één mailbox

De e-mails van @Pandora worden automatisch doorgestuurd naar je @Telenet e-mailadres, omdat de mailboxen van Telenet @Pandora waren. Kan je eventueel proberen om het e-mailadres met @Pandora te verwijderen uit je mailclient? Je kan ook altijd eens nakijken of @Pandora, nog tussen de mailboxen staat: https://mijn.telenet.be/mijntelenet/email/showmailinfos.do?family=internet&locale=nl


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewDaan | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

atb689
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Dat loopt vlotjes. Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Pandora en Telenet in één mailbox

Ja, Pandora kan ik verwijderen maar ik weet niet wie mijn pandoramail nog gebruikt om me te emailen, Dat zijn mails die dan niet in men telenetmailbox inkomen, enkel in Pandora...en nee, Pandora staat niet meer tussen men mailboxen. Toch bedankt.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Pandora en Telenet in één mailbox

@atb689  

je kan toch zien in de afzender van de email wie je Pandora adres nog gebruikt. Als iemand je een email stuurt staat er een afzender bij wie je die email gestuurd heeft. Op die manier kan je wel zien wie je Pandora email adres nog gebruikt. Of je die persoon kent is dan een andere vraag dat weet je zelf het beste kan ook spam zijn natuurlijk. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Pandora en Telenet in één mailbox

@atb689 

Als abc@pandora uw oud pandora adres is, dan is dat dezelfde mailbox als abc@telenet (beide uiteraard met nog .be achter). Dus elk pandora adres kan je als telenet adres gebruiken.

 

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Pandora en Telenet in één mailbox


@janne_man  schreef:

Als abc@pandora uw oud pandora adres is, dan is dat dezelfde mailbox als abc@telenet (beide uiteraard met nog .be achter). Dus elk pandora adres kan je als telenet adres gebruiken.


Volledig mee eens, en eigenlijk is dit het enige correcte antwoord in deze ganse topic 🤔.

Uw abc@pandora mail adres is gewoon een "alias" van uw abc@telenet e-mail adres.

Het enige verschil: andere ongewilde (@telenet) aliassen kan je verwijderen.

Een abc@pandora alias kan je niet verwijderen, tenzij je ook abc@telenet verwijdert.

 


@atb689  schreef:

Pandora gebruik ik niet meer, wel komen 3/4de van mijn mails op beide adressen binnen.  Is er geen manier om deze samen te voegen en enkel de mails die niet dubbel binnenkomen op mijn telenet.be adres doorgestuurd te krijgen?😒

Ik begrijp niet echt jouw vraag.

Gezien de abc@pandora en abc@telenet eigenlijk aliassen zijn die in één en dezelfde mailbox terecht komen, zijn deze dus nu al samengevoegd.

Met andere woorden: 100% van de mails naar abc@pandora.be komen terecht in de mailbox van abc@telenet.be (en niet 3/4 zoals je schrijft)

 

Het heeft dus geen zin om in je mail client een aparte account aan te maken of te houden voor jouw abc@pandora e-mail adres.

Tenzij het hier gaat over een aparte mailbox (voorbeeld xyz@Pandora > die komt dan terecht in de xyz@telenet mailbox 🙂.

 

Enige oplossing om deze te scheiden zijn "Inbox rules" in je mail programma, waar je een regel aanmaakt dat alle inkomende post met bestemming abc@pandora automatsich verplaatst worden naar een andere map (vb "Inbox pandora").

Zorg er ook voor dat deze mails beantwoordt met jouw abc@telenet adres als afzender.