42039
netweters
|
18500
gesprekken
|
19989
vragen
|
Hallo, sinds 3 weken heb ik ook probleem met email verzenden van mijn iphone. Van telenet webmail gaat het nog, maar vanaf mijn iphone niet. Al paar keren telenet klantendienst gebeld - geen oplossing! Al naar telenet punt geweest als antwoord heb ik gehoord : " geen flauw idee wat er aan de hand is, ik kan U niet helpen"
gisteren nog mijn telenet webmail op ipad en samsung van mijn man geinstaleerd - nog altijd geen ene mail verzonden, het gaat gewoon niet! Ik ben zelfstandig en moet conStant mails verzenden. Dat is gewoon belachelijk! Ik heb al alles geprobeerd: wachtwoord verandert, mail opnieuw geinstaleerd, ssl kan ik niet uitvinken- gaat gewoon niet. En Telenet intereseert het niet gewoon! Als het via laptop werkt is ok ( imac etc. ) maar het ligt aan telenet zelf 😡😡😡
@Janneke_Dust sorry het gaat over iphone, dat heb ik nog niet geprobeerd
https://support.apple.com/nl-be/HT201419
probeer anders eens te kijken op deze link.
@Ex-Netweter Hoe kan je weten of dit zeker werkt bij "Anita" ?
BTW : dit heeft niets te maken met een of meer PC's. Als ik een mail stuur naar mezelf dan kan ik deze mail zien op al mijn toestellen (Desktop met OUTLOOK2016, Tablet met Thunderbird en op mijn smartphone met GmailApp) in de inbox en bij de verzonden berichten. Ik kan dit natuurlijk ook allemaal zien in webmail.
Als Anita een mail naar zichzelf kan sturen dan zijn haar instellingen en haar toestel OK.
Als dit niet lukt dan is er vermoedelijk een probleem met haar mailadres.
@Anita1 @sb @Janneke_Dust SB spreekt van wachtwoord veranderen, helpt blijkbaar niet, maar misschien het mail account volledig verwijderen en terug opnieuw instellen, maar ik vermoed dat ge de mails die niet verzonden of ontvangen dan kwijt bent.
Jos
Kan ik dan mijn mail opnieuw aanmaken? Zelfde email adres bedoel ik?
@Janneke_Dust ik beweer niet dat het bij anita werkt!, ik dacht dat u de vraag stelde werkt dat wel mails naar uzelf sturen, Sorry voor misverstand.
de mails die u op al uw computers ziet dat is een instelling, ik heb het hier ingesteld zodat alle mails niet op elke computer komen, dus ik heb een mail geopend dan komt die niet op een andere pc, anders zat ik met veel mails die ik al gezien had.
Jos
Dat kan zeker, maar ik vermoed dat ge alle mails kwijt bent ook al gebruikt u het zelfde mailadres
Ik zou toch eens proberen met een echte mailclient, op een computer of laptop, bijvoorbeeld portable Thunderbird. Soms geven die een specifieke foutmelding, ook als je die niet krijgt met app.
@Ex-Netweter, volgens mij wilde @Janneke_Dust weten of het bij Anita1 nog lukte om mails naar zichzelf te sturen als test, gezien ze geen mails kan versturen naar anderen. 😉
@Suzy ja een misverstand, maar er stond op dat bericht niet veel op, en ik te snel met antwoorden, had beter efkes enkele berichten ervoor ook gelezen, heb al sorry gezegd.
Jos
Ik zou het eens proberen op een computer en een cliënt zoals thunderbird inderdaad, vooral voor de foutmeldingen.
Let wel op: wachtwoorden zijn hoofdlettergevoelig !
Wat je ook even moet doen is je mail account even van je iPhone verwijderen:
instellingen > wachtwoorden en accounts > foutieve account (Mail) verwijderen.
Nadien dus opnieuw aanmaken.
( ik heb in het verleden namelijk ook al voor gehad dat mail accounts biggen op een iOS toestel. )
Maar probeer zeker even beide stappen en meld hier wat er gebeurt.
grtz
Gooi de volledige account eens van je telefoon!
Instellingen -> Accounts en wachtwoorden. Selecteer de account en druk op "Verwijder account".
Na het verwijderen herstart de iPhone (hoeft niet, maar voor alle zekerheid)
Stel de account opnieuw in
Ga nu terug naar Instellingen -> Accounts en wachtwoorden.
Maak een nieuwe account aan en kies voor "andere"
Kies "Voeg mailaccount toe.
Vul je naam, e-mail, wachtwoord en beschrijving in.
Normaal zou de iPhone nu alles zelf moeten instellen. (IMAP, poorten, smtp, enz, ...)
Daarna zou je account opnieuw moeten werken.
Beste mensen,
wachtwoord wijzigen- al geprobeerd, account verwijderen -al geprobeerd
emails naar mezelf verzonden maar nooit ontvingen - dus lukt niet. Ik heb ook mijn telenet webamil op mijn man zijn android geinstaleerd en kan nog steeds geen mails verzenden ( zijn wel als verzonden in sent mailbox ) maar effectief zijn niet verzonden... Kheb al paar keren contact met telenet klantendienst opgenomen en ik ben nr telenet winkel langs geweest - ze weten niet wat er aan de hand is... pffff moet nog proberen met jullie adviezen proberen en als het gelukt is dan zal ik iets weten! Bedankt