Beantwoorden
AurelSercu
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Al 25 duimen! Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Problemen met binnenhalen mails op pc vlak na opstart

In jan. 2020 bij aanzetten PC en e-mails willen binnenhalen (Thunderbird) geregeld de boodschap "Verzending van gebruikersnaam niet gelukt. Mailserver pop.telenet.be antwoordde : No POP server defined. Use real server address instead of 127.0.0.1 in your account."
Ik heb dat niét gedaan, maar bij heropstarten PC was het oké.
Een week lang geen probleem meer. Maar nu wel weer, met melding "De verbinding met server.pop.telenet werd geherinitialiseerd." PC na 5 minuten heropgestart, en dan weer oké. Internetverbinding is nooit probleem.
VRAAG : ligt het aan mij / mijn pc ?

Tags (1)
0 Likes
63 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5197
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen met binnenhalen mails op pc vlak na opstart

@AurelSercu 

 

Het staat effectief voorgoed uitgeschakeld.

 

Krijg ik meer spam binnen? Ik denk het niet ... Trouwens, de spam detectie door Telenet werkt vrij goed. En Thunderbird (mijn mail client) haalt de laatsten er ook nog uit. Zeer zeldzaam, dit laatste.

 

En mijn GMail spamfolder, daar komt ook regelmatig wat binnen. Ik doe af en toe een check op false positives maar dat komt slechts heel zelden nog voor. In Telenet webmail durft dat al eens meer gebeuren, een false positive ... Daarom, regelmatig de spamfolder online via webmail toch eens nagaan. Enkel indien je een Telenet adres gebruikt natuurlijk.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
AurelSercu
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Al 25 duimen! Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Problemen met binnenhalen mails op pc vlak na opstart

Bedankt, Stefaan.

Ik ben voor 99% overtuigd e-mailschild "Voorgoed" weg te klikken.

Webmails ken en bekijk ik wel eens, maar dat checken op Webmail en Gmail van Spam en false positives begrijp ik niet meteen, maar ik vraag raad aan m'n zoon. (Ik ben doodsbang dat ik door op iets verkeerds te klikken iemand ten onrechte als Spam brandmerk ... Tja ...)

Aurel

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5241
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Problemen met binnenhalen mails op pc vlak na opstart

@AurelSercu 

 

Ik denk dat ik in herhaling val als ik zeg dat je Mail Shield van AVAST gerust volledig kan uitschakelen. Doe ik al jaren. Telenet (en heel wat andere providers) scannen je mail sowieso op virussen. Bovendien heeft AVAST ook een File Shield. Als je een bestand zou opslaan, dan scant dat schild eveneens op virussen.

 

Helemaal uitsluiten kan je het niet, maar mails met een virus in de bijlage... ik denk dat die tegenwoordig zeldzaam zijn. Je moet eerder bezorgd zijn om phishing en dergelijke.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5197
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen met binnenhalen mails op pc vlak na opstart

@AurelSercu 

 

Een false positive is een mail die door "het systeem" ten onrechte als spam aanzien werd en dus in de spamfolder staat.

 

Daar heb je dan een knop voor "is geen spam" of iets in die aard. Dan heeft "het systeem" bijgeleerd en verhuist die mail terug naar de inbox.

 

Vandaar dat ik zei dat je in webmail regelmatig eens de spamfolder moet doornemen. Daar zit allicht eens een mailtje tussen dat eigenlijk geen spam is. Een false positive dus.

 

Waarom in webmail zelf? Omdat je met een andere mail client enkel de inbox van Telenet doorkrijgt. De andere folders, zoals de spam, komen niet automatisch mee. Je kan dat wel aanpassen, maar standaard is het niet zo. Zo heb je dus ook dat wanneer je vanuit webmail iets verstuurt dat ook enkel in webmail in de "sent items" gaat staan. Dat komt dus niet standaard in een andere mail client terecht.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes