24761
netweters
|
152491
antwoorden
|
20714
vragen
|
We gebruiken al enkele jaren de SMTP server van Telenet (uit.telenet.be ofwel 195.130.132.10) zonder authenticatie via poort 25 om onze scanner emails te laten verzenden. De scanner heeft enkel een invulveld voor de SMTP server en poort, en kan dus niet met authenticatie werken.
Sinds enkele weken gaat dit plots niet meer, Telenet medewerkers aan de telefoon weten van niets (zal vast niet in hun klassieke antwoord menu opgenomen zijn) en vanuit de technische helpdesk zegt men te gaan bellen maar heeft men vast al weken geen tijd of zo.
Dus heeft er iemand gelijkaardige problemen en/of een oplossing AUB?
ipv6 geactiveerd op router ?
Ik kan geen mails sturen indien ipv6 geactiveerd staat, tot nu geen oplossing gevonden
@Padalby schreef:ipv6 geactiveerd op router ?
Ik kan geen mails sturen indien ipv6 geactiveerd staat, tot nu geen oplossing gevonden
Zal wel iets te maken hebben met een onjuiste instelling in dual stack modus. De standaard Telenet HGW werkt wel in dual stack.
Kan je als afzender-mailadres jouw Telenet mailadres instellen ?
@Padalby schreef:ipv6 geactiveerd op router ?
Ik kan geen mails sturen indien ipv6 geactiveerd staat, tot nu geen oplossing gevonden
Ik heb daar geen enkel probleem mee. Wel modem-only en eigen router.
Ik kan m'n email adres (afzender) wel wijzigen, maar dat verandert niets. Als ik verander naar poort 587 krijg ik onmiddellijk een foutmelding (uit.telenet.be & smtp.telenet.be).
smtp.telenet.be werkt ook niet met poort 25.
Lijkt gewoon alsof Telenet anoniem gebruik van de SMTP server plots niet meer ondersteunt....
@Ex-Netweter , heb het eens even aan één van de engineers gevraagd. Check je even jouw privébericht op De Netweters? Ik heb je twee stappen doorgestuurd die je kan ondernemen.
Kan ze niet hier plaatsen, gezien er persoonlijke informatie inzit.
SMTP zonder authenticatie werkt nog wel, maar kan per connectie geblokkeerd geraken.
Ik heb op 2 telenet verbindingen getest dmv telnet-programma. Deze manier kan je nagaan of een poort op een server al dan niet openstaat. Server op lijn met '220' kan wisselen.
Op een niet werkende verbindingen:
telnet smtp.telenet.be 25
Trying 195.130.132.11...
Connected to smtp.telenet.be.
Escape character is '^]'.
554 baptiste.telenet-ops.be bizsmtp Stop sending bounces to handleiding-aanvraag@gebruikershandleiding.com
quit
221 2.0.0 baptiste.telenet-ops.be bizsmtp closing connection
Connection closed by foreign host.
Open een werkende verbinding:
telnet smtp.telenet.be 25
Trying 195.130.132.11...
Connected to smtp.telenet.be.
Escape character is '^]'.
220 baptiste.telenet-ops.be bizsmtp ESMTP server ready
quit
221 2.0.0 baptiste.telenet-ops.be bizsmtp closing connection
Connection closed by foreign host.
Hiervoor al 4x !! naar helpdesk gebeld, waarvan 2x de telefoon brut weg dicht gegooid werd.
@Ex-Netweter schreef:Ik kan m'n email adres (afzender) wel wijzigen, maar dat verandert niets. Als ik verander naar poort 587 krijg ik onmiddellijk een foutmelding (uit.telenet.be & smtp.telenet.be).
smtp.telenet.be werkt ook niet met poort 25.
Lijkt gewoon alsof Telenet anoniem gebruik van de SMTP server plots niet meer ondersteunt....
Misschien wel mogelijk wat je zegt. Er zijn al veel netwerken, vooral mobiele netwerken die dit niet meer toelaten. Ze verwachten authenticatie omdat ze spam willen vermijden.
Iets anoniem versturen is niet erg beleefd in oude tijden waren anonieme brieven ook niet erg beleefd.
Email is niet anoniem als je het from-adres CORRECT invult.
@Ex-NetweterKlopt wat je zegt. Maar zonder authentication is het moeilijker om na te gaan of het afzender mail adres wel correct is en kan er veel moeilijker achterhaald worden vanwaar de mail komt. Dat is de reden waarom veel mobiele providers op die manier proberen misbruik van hun netwerk te voorkomen.
probleem blijft dus gewoon bestaan? geen uitgaande mail van telenet op iphone?
slechts één besluit mogelijk: geen telenet dus
Als je deze telenetinstellingen gebruikt zal het werken want dan is er iets anders mis.
smtp.telenet.be |
587 |
TLS |
Meld je aan met je volledige Telenet e-mailadres en het bijbehorende wachtwoord.