24748
netweters
|
152280
antwoorden
|
20688
vragen
|
Wanneer ik een bericht verstuur van op mijn iPad dan zie ik dat niet op mijn iPhone en vice versa. Ook in de Webmail is dit niet zichtbaar. Probleem doet zich nog maar kortelings voor, zou dit kunnen liggen aan de update naar iOS 18.1.1?
Berichten in inbox komen zowel op iPad, iPhone en webmail binnen zonder probleem. Maar in de verzonden items zie ik het dus enkel op het toestel vanwaar het verstuurd is. Wanneer ik vanuit webmail verstuur, zie ik het bericht op alle toestellen.
Help!
Titel gewijzigd door Vincent (mod) | Vorige titel: Sent items synchroniseren niet tussen iPad/iPhone/webma
Opgelost! Ga naar oplossing.
Verzonden e-mails vanop iPhone niet terug te vinden op MacBook sedert Ios18 ! Reden ? Oplossing ?
Ook hier sinds begin februari opnieuw geen synchronisatie meer van de verzonden items tussen iPad, iPhone ….. Ik deed vandaag de update naar iOS 18.3 en dat heeft niet geholpen. Wachten op de volgende versie dan maar weer?
Al eens de "forward slash" truuk geprobeerd: in de Advanced Instellingen een "/" toevoegen na IMAP Path Prefix
Zie uitleg enkele posts hoger...
Heb ik ook al geprobeerd maar wordt niet opgeslagen en doet niets. Vandaag een chatsessie en een lang gesprek met Apple-support gedaan, volgens hen ligt de fout bij Telenet. Apple zou de map voor verstuurde mail niet kunnen vinden op de Telenet server en dus geen kopie op de server kunnen plaatsen. Ik doe nog een poging bij Telenet. Fingers crossed.
@BV-CV schreef:Apple zou de map voor verstuurde mail niet kunnen vinden op de Telenet server en dus geen kopie op de server kunnen plaatsen.
Persoonlijk vind ik dat maar een gemakkelijke uitleg, want mails verzonden via andere mailclients worden wel weergegeven in de map die ze zogezegd niet kunnen vinden...
Reageer naar Apple en Telenet dat jij niet de boodschapper bent tussen beiden, maar het slachtoffer net zoals andere klanten. Verzoek hen om samen naar het probleem te zoeken. (onverleg tussen deze partijen is niet zo ongewoon).
Net een kwartiertje aan de lijn met de Telenet klantendienst. Sorry mevrouw, wij kunnen u niet verder helpen want Telenet geeft hiervoor geen support. Heb gevraagd of Telenet hiervoor Apple kan contacteren om samen een oplossing te zoeken. Ze zullen het bekijken en in hun feedback noteren. Komt niet goed!
Graag verneem ik van u of dit idd een Telenet probleem is.
Mvg en dank
@WG94 schreef:Ik heb die truk geprobeerd, maar dat doet niets, meer nog dat wordt niet eens opgeslagen volgens mij
Dat is wellicht het probleem ????
Nogmaals een uur aan de lijn met Apple support. Het zou misschien een gedeeld probleem kunnen zijn, Apple zal het mee opvolgen. Ik weet niet wat ik nog meer kan doen maar ik ben bang dat dit niet snel goedkomt.
In deze razendsnelle wereld waar je van Chatgpt en consoorten een sneller antwoord krijgt dan het intikken van je vraag, moet je leren geduld te hebben. Er zijn nog altijd zaken die tijd vergen. Als het probleem doordringt bij Telenet en bij Apple dan is dat het begin van de oplossing. Als nu de twee technische mensen (Telenet en Apple) het probleem samen bekijken, zal het vlug opgelost worden. Opgelet met vlug moet je niet begrijpen morgen, dat kan wel een paar dagen tot maximum een paar weken duren.
Klopt helemaal! Heb ik ook zo meegegeven aan Apple & Telenet. Ik reken sowieso op een paar weken.
Ik had er ook al een tijd last van (waarschijnlijk na een iOS upgrade). Na veel zoeken en testen heb ik het opgegeven en een andere mail app geïnstalleerd (BlueMail). Daar werkt alles zoals vanouds (plus het is een meer moderne UI). De Apple native mail app heb van de iPhone gehaald (en het BlueMail icoontje vervangen door ... het apple mail icoon 😉)
Eerste keer eigenlijk dat Apple me tegenvalt (of is het toch eerder aan de Telenet kant?).
Beste groeten
Tomas