24749
netweters
|
152309
antwoorden
|
20690
vragen
|
Sinds enkele weken krijg ik ondanks de spamfilter toch spam binnen. Zijn mails van verschillende afzenders maar hebben telkens dezelfde domeinnaam. @wording.magicaldaily.com
ik heb hierna al eens gegoogled maar niks gevonden. De mails hebben ook een vreemde opmaak, lijkt op een tekstdocument. Er staat ook geen link voor af te meldenaar wel een link van voiceseller.com en dan kom je op de pagina van de afzender uit. Ook hier werkt de link om af te melden niet. Weet iemand hoe ik deze mails kan doen stoppen? Alvast bedankt!
groeten bill
Opgelost! Ga naar oplossing.
Nog een:
info@legs.softnational.com
Heb die gisteren ook gekregen
gebruikersbevestiging@you.select3dtoday.com
@Suzyschreef:@kiresnaj en @filip10 bedankt voor deze meldingen. Maar het is best om deze mails te markeren als spam via Telenet Webmail zelf. Dit door op de knop 'Spam' te klikken. Die meldingen worden automatisch verwerkt.
Lijkt me inderdaad ook beter. Het is in elk geval minder moeite dan telkens te kopiëren, inloggen op netweters.be en dan plakken.
Ik heb ze in webmail als spam gemarkeerd. In 32 uur heb ik 16 spamberichten!!!!!
In nauwelijks drie uur tijd heb ik al weer 7 mails als spam gemarkeerd in webmail. Allemaal nieuwe emailadressen ook, die ik heb toegevoegd aan de rule in Apple Mail.
Het loopt echt de spuigaten uit. Mijn andere emailaccounts bij icloud en gmail hebben dit probleem niet.
Je hebt wel gelijk. Maar een paar weken terug werd gezegd dat de meldingen ook hier konden gemaakt worden.
Punt is dat mensen zich zwaar ergeren.
Ik markeer élke mail als spam en voeg voor élke spam mail regels toe.
Het gaat even beter, om daarna weer véél erger te worden.
De laatste 2 dagen heb ik méér dan 40 (!!!) spam mails mogen ontvangen. Dat is vandaag inbegrepen, en we zijn nog maar middag.
Bovendien gaat het nu niet enkel meer om 'onschuldige' spam, maar ook om phishing mails.
Met momenten loopt het de spuigaten uit. Bovendien is niet iedereen even handig met regels e.d.
Ik lees hier advies dat voor sommige mensen (incl. mijn ouders bvb) gewoon té technisch is.
En wanneer 1 week gevraagd word om de spammers hier op te lijsten, en een volgende week om gewoon te markeren als spam én niet meer hier te melden, lees ik gewoon tegenstrijdig advies.
Ik spreek voor eigen rekening; ik ben dus geen medewerker van TN. Mijn standpunt: hier melden kan interessant zijn voor andere gebruikers. Op die manier kunnen ze hun regels aanpassen. Echter, door de mails in webmail te markeren als spam help je actief mee om de TN spamfilter te verbeteren. Althans, dat is het principe. Niets houd je tegen om beide te doen.
@filip10schreef:Allemaal nieuwe emailadressen ook, die ik heb toegevoegd aan de rule in Apple Mail.
Nogmaals melden dat je die in de email regels moet plaatsen van webmail. Dan worden ze gefilterd voor ze naar mac mail gaan.
Dit geldt trouwens ook voor andere mailclients
@liesceuppens, het was zeker niet de bedoeling om voor verwarring of tegenstrijdige boodschappen te zorgen. Ik heb zelf inderdaad een tijdje pro actief gevraagd naar voorbeelden. Al jullie meldingen werden regelmatig intern doorgegeven voor verdere analyse.
Maar op 27/03 heb ik een update geschreven in deze thread. Hierin heb ik meer uitleg gegeven over wat Telenet specifiek doet om spam tegen te gaan en hoe een spammer te werk gaat. In die update heb ik aangegeven dat jullie vanaf toen best terug spam konden markeren via Telenet Webmail zelf. Waarom? Omdat die meldingen/feedback realtime verwerkt wordt door de filters. Vaak waren er op het moment dat ik jullie feedback doorstuurde naar collega's reeds varianten gemaakt op deze afzenders. Daarom het advies om het terug via Webmail zelf te markeren.
Ik hoop dat ik hiermee de verwarring wat kan opklaren. 🙂
Hier is het ook weer prijs met spam, vanaf deze morgen al 29 berichten ontvangen.
Ik vraag me toch af wie er nu eigenlijk voordeel heeft uit deze spam. Wie betaalt die spammers? Ik neem aan dat dit geen hobby is want het kost toch tijd en geld. De meeste spam die ik ontvang komt via servers in de USA, Rusland en Canada. Dus er moet iemand zijn die voor deze gratis reclame betaald.? Een reclame bureau? Het lijkt mij dat bedrijven zoals Lidl, Nike, RayanAir, Nespresso, Cote d'or, Thermomix, Flix, Braine Plus, Carrefour en BookingCom, om er een paar van vandaag te noemen, hier uiteindelijk voor betalen.
Er moet duidelijk iets gaan bewegen om hier een einde aan te maken.
Voorlopig al 32 spam berichten in minder dan twee dagen. Alles wordt naar de spam box gestuurd door mij in Telenet webmail. Op mijn computer zijn er nu al zoveel adressen in mijn rule van Apple mail dat ik lang moet scrollen. En dat gebeurt alleen bij Telenet!!!!
Het is er echt over vandaag ( en de laatste dagen)
@............devsafety.com
@............selectzoo.com
@.............videossocial.com
@.............infotemplate.com
@.............QualityPeace.com
@.............printnetworking.com
@.............specialsecure.com
@............morningsystem.com
@............shoppingbuild.com
@............planetcenters.com
Regels maken heeft totaal geen nut , omdat ze iedere keer een ander email adres gebruiken . En als we deze markeren als spam worden ze toch al geblokt .