Beantwoorden
Bill84
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Spam in Telenet Webmail

Sinds enkele weken krijg ik ondanks de spamfilter toch spam binnen. Zijn mails van verschillende afzenders maar hebben telkens dezelfde domeinnaam. @wording.magicaldaily.com

ik heb hierna al eens gegoogled maar niks gevonden. De mails hebben ook een vreemde opmaak, lijkt op een tekstdocument. Er staat ook geen link voor af te meldenaar wel een link van voiceseller.com en dan kom je op de pagina van de afzender uit. Ook hier werkt de link om af te melden niet. Weet iemand hoe ik deze mails kan doen stoppen? Alvast bedankt!

groeten bill

325 reacties
khaemwaset
Freshman Veelweter
Berichten: 172
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Spam in Telenet Webmail

Ik zal NOOIT een spam openen.

Ik vind het wel vervelend dat ik op 3/9/2018  64 Spam-mails kreegSmiley Verdrietig

0 Likes
kiresnaj
Professional Beetjesweter
Berichten: 13
De vernieuwde WIGO? Smile! O dierbaar België.. Hoort wie klopt daar?

Spam in Telenet Webmail

Het loopt weer de spuitgaten uit. Reeds een hele week tot 20 smapberichten per dag.

0 Likes
kiresnaj
Professional Beetjesweter
Berichten: 13
De vernieuwde WIGO? Smile! O dierbaar België.. Hoort wie klopt daar?

Spam in Telenet Webmail

oeps: spamberichten

0 Likes
GeraertsHerman
Freshman Meerweter
Berichten: 63
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! O dierbaar België..

Spam in Telenet Webmail

Ik ondervind ook elke dag vele spamberichten, maar het aantal verhoogt elke keer als er bij Facebook een software lek is. Heeft het er iets mee te maken, ik vermoed van wel. Na verloop van tijd stopt dit weer, maar de tijd hiervoor is almaar langer, weken maanden. Vroeger enkele en soms geen spam, nu weer in de slechte dagen, 20 tot 30 spamberichten

0 Likes
khaemwaset
Freshman Veelweter
Berichten: 172
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Spam in Telenet Webmail

@GeraertsHerman

De SPAM is zeker ergens aan gekoppeldSmiley Verdrietig

Ik stuur veel foto's door via We Transfer.

Volgens mij verkopen die 'Hollanders' massaal de emailadressen.

Wanneer je iets wil doorsturen via We Transfer moet je eerst akkoord gaan dat We Transfer je gegevens gebruikt voor derden.

Die derden zijn de Spam-makers.

Ik stelde vast dat de massa's Spam,die ik binnenkrijg, gestart zijn toen ik begon met het gebruiken van We Transfer.

 

0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Spam in Telenet Webmail

Ik ben echt een geluksvogel.

Als ik mijn mail mag geloven heb ik zowel bij de Lidl, de Aldi, Amazone en de Colruyt een mooie prijs gewonnen... Smiley Erg vrolijk Smiley Erg vrolijk Smiley Erg vrolijk

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Spam in Telenet Webmail

@Puch

 

You Lucky Basterd Smiley Knipoog

 

Alhoewel ... ik heb die mails ook al allemaal gehad hoor .... Smiley Verdrietig


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Spam in Telenet Webmail


@khaemwaset@  schreef:

@GeraertsHerman

De SPAM is zeker ergens aan gekoppeldSmiley Verdrietig

Ik stuur veel foto's door via We Transfer.

Volgens mij verkopen die 'Hollanders' massaal de emailadressen.

Wanneer je iets wil doorsturen via We Transfer moet je eerst akkoord gaan dat We Transfer je gegevens gebruikt voor derden.

Die derden zijn de Spam-makers.

Ik stelde vast dat de massa's Spam,die ik binnenkrijg, gestart zijn toen ik begon met het gebruiken van We Transfer.

 


Een reden te meer om je een domein met mailhosting aan te schaffen. Op die manier kan je een zgn. catchall instellen, zodat je bij het registreren telkens een uniek adres kan aanmaken. Bijv. netweters.be@example.com. Als je dan op dat adres spam krijgt, dan weet je tenminste dat het van die site komt en kan je als je wil dat adres (alias) blokkeren en een andere (bijv. netweters.be02@example.com) instellen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Unrest
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Smile! Jij bent af! A born reader! Twee handen vol!

Spam in Telenet Webmail

Dat spam van facebook zou komen geloof ik niet , ik heb van dag 1 een hotmail adres speciaal voor FB waar ik verder niets mee doe en zelden opendoe ( nul spam)

 

Wetransfer gebruik ik ook al eens maar ook van die kant niets , ook andere mensen waaronder fotografen hoor ik daar niks van zeggen ...ik lees dat alleen hier nog maar 2 keer.

( daarmee wil ik niet zeggen dat het niet zou kunnen  , alles kan op internet)

 

@sbdat is 1 manier , hoeveel keer heb jij hier al niet gezegd dat er aliassen zijn en van ze dan ook te gebruiken.

Nu van dag 1 heb ik bij telenet al een alias en nu staat het vol 🙂 , ben stilletjes aan in fases  accounts en nieuwsbriefen  op  andere aliassen gaan zetten tot paar dagen terug inneens uit het niets vollebak spam binnenkwam met domeinnaam "twitter.com " . Dacht bij mezelf, noway dat ik terug regels ga aanmaken in webmail en heb mijn vaste alias in mijn telenet de prullemand in gesmeten voor een nacht en daarna nog is een nacht en voormiddag en tis gestopt omdat ze dan een mail terugkrijgen dat ik niet besta. (zolang je het niet definitief verwijderd  houd telenet dit 6 maand bij) en daarna zet je het gewoon terug actief . mijn mailcliënt staat ondertussen al een halve dag en een nacht open en geen spam meer...nul komma nul 😉

 

Dus mensen gebruik uw aliassen (plus eventueel een hotmail enz...), gebruik een vaste alias voor uw contacten, krijg je toch spam en verwacht je geen mails zet hem dan even opzij zoals ik hier boven al zei.

Als telenet het niet kan tegenhouden dan doen we hetzelf é. En als laatste >> laat die webmail zoveel als kan dicht !

En nog een laatste tip :  laat u niet verleiden tot wedstrijden enz...op het net , zelf als je halverwege niet verder doet maar toch uw mail al ingevuld hebt heb je 9 op 10 al prijs maar dat zou iedereen ondertussen toch moeten weten

 

Los hiervan blijven mijn goedgekeurde en vertrouwde mails willekeurig van dag tot dag aangeduid door TN als spam ( waar ik mij al minder van aantrek, het is tenslotte maar een woordje )

 

A ja : door al dat gedoe heb ik ontdekt dat ik mijn incredimail ook regels kan aanmaken (dat ga ik nog is uittesten of dat echt werkt )

 

Dat was het voor nu zo wat, ga verder auto en motorsport kijken 🙂

Prettige Zondag iedereen

Yesterday is history, tomorrow is a mystery...
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Spam in Telenet Webmail


@Puch@  schreef:

Ik ben echt een geluksvogel.

Als ik mijn mail mag geloven heb ik zowel bij de Lidl, de Aldi, Amazone en de Colruyt een mooie prijs gewonnen... Smiley Erg vrolijk Smiley Erg vrolijk Smiley Erg vrolijk


@JE bent niet alleen. Ik ook. afzender @amazon.com en voor zover ik zie van een IPadres ergens in India. Bij mij zijn er vanaf dat adres ook mooie Aziatische meisjes bij????????

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
filip10
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
Smile! On a roll... Dat loopt vlotjes. A born reader!

Spam in Telenet Webmail

De nieuwste snoodaard heeft het emailadres account-update@amazon.com. De schurken worden steeds vindingrijker. 6 SPAM Mails in een half uur. Smiley Verdrietig

0 Likes
liesceuppens
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Smile! Dag van de Chocolade Twee handen vol! Leesbeest!

Spam in Telenet Webmail

 

 

Meer dan 60 (!!!!) spam mails vandaag. Dit weekend, opgeteld, meer dan 100 spam mails in mijn inbox.

Vaarwel telenet. Hallo Gmail!

 

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Spam in Telenet Webmail


@liesceuppens@  schreef:

 

 

Meer dan 60 (!!!!) spam mails vandaag. Dit weekend, opgeteld, meer dan 100 spam mails in mijn inbox.

Vaarwel telenet. Hallo Gmail!

 

 


Google dankt jou voor het gebruik misbruik van je data. 😉

 

Installeer toch gewoon een degelijke mailclient waarmee je zelf (automatisch) spam kan filteren. Mozilla Thunderbird is daar bijvoorbeeld héél erg goed en dat zeg ik op basis van jarenlange ervaring.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Spam in Telenet Webmail

@Unrest

 

Ben je zeker dat dit niet te wijten is aan de effectieve spamfilter van Hotmail? 😉

 

Van één plaats ben ik vrij zeker dat ze het adres verkopen en dat is PayPal. Eerst paypal.com gebruikt en daar krijg ik (nu en dan) spam op, vooral (merk)zonnebrillen en kledij. Adres veranderd in paypal.com02 en daar heb ik ook al spam ontvangen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
eltee
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. My smart Valentine Goed bezig! Dag van de Chocolade

Spam in Telenet Webmail


@liesceuppens@  schreef:

 

 

Meer dan 60 (!!!!) spam mails vandaag. Dit weekend, opgeteld, meer dan 100 spam mails in mijn inbox.

Vaarwel telenet. Hallo Gmail!

 

 


Zelfs na 20 blz. in dit topic zou het toch duidelijk moeten zijn: Email is m.i. niet de core-business van Telenet, het is een gratis toegift omdat men TN klant is ! De spam-filter van TN voldoet niet en TN is omwille van het kostenplaatje blijkbaar niet zinnens om te investeren in een degelijke spam-filter. Waarom zouden ze overigens, het is immers niet hun core-business.

 

Doe zoals Lies Ceuppens en anderen en kies voor de drastische oplossing: zeg TN-mail vaarwel als hoofd email-account en schakel over op de grote jongens, Gmail, Outlook, zij hebben wel een goed werkende spam-filtering. Dit kost enkel de moeite om de correspondenten en contacten eenmalig, eventueel ‘en bloc’ te verwittigen dat uw email-adres gewijzigd is. Laat de oude TN mail nog even actief en neem de spam er enkele weken bij. Als er toch nog verdwaalde mail binnenkomt, kan men deze correspondenten alsnog stuk voor stuk verwittigen. Het TN-hoofd-email adres kan men niet dumpen, dat is immers uw TN-account. Als men zeker is dat alle correspondenten op de hoogte zijn en er enkel nog spam binnenkomt, kan men het TN-hoofd-email adres wijzigen door een alias. Het oude TN-hoofd-email wordt dan alias en kan men na een tijdje definitief dumpen. Vaarwel spam !

 

Op het nieuwe TN-hoofd-email krijgt men normaliter geen spam, tenminste als men dit adres dus niet gebruikt en dus niet het risico loopt dat dit adres aldus terug in handen komt van spammers. Enkel de eigen mail van de Telenet-administratie zelf zal hier nog binnenkomen. Zet hier een forward op naar uw Gmail, Outlook, … en klaar is kees. Ik heb het zo gedaan, dit is voor mij een perfect werkbaar scenario en ik ben een tevreden TN-klant gebleven.

 

In de categorie drastische remedies zullen er vermoedelijk nog andere oplossingen zijn, cfr. SB met eigen domein hosting en/of Thunderbird als mail-client, maar dat moet ieder voor zich uitmaken.

0 Likes