24748
netweters
|
152287
antwoorden
|
20688
vragen
|
Sinds enkele weken krijg ik ondanks de spamfilter toch spam binnen. Zijn mails van verschillende afzenders maar hebben telkens dezelfde domeinnaam. @wording.magicaldaily.com
ik heb hierna al eens gegoogled maar niks gevonden. De mails hebben ook een vreemde opmaak, lijkt op een tekstdocument. Er staat ook geen link voor af te meldenaar wel een link van voiceseller.com en dan kom je op de pagina van de afzender uit. Ook hier werkt de link om af te melden niet. Weet iemand hoe ik deze mails kan doen stoppen? Alvast bedankt!
groeten bill
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik zal NOOIT een spam openen.
Ik vind het wel vervelend dat ik op 3/9/2018 64 Spam-mails kreeg
Het loopt weer de spuitgaten uit. Reeds een hele week tot 20 smapberichten per dag.
oeps: spamberichten
Ik ondervind ook elke dag vele spamberichten, maar het aantal verhoogt elke keer als er bij Facebook een software lek is. Heeft het er iets mee te maken, ik vermoed van wel. Na verloop van tijd stopt dit weer, maar de tijd hiervoor is almaar langer, weken maanden. Vroeger enkele en soms geen spam, nu weer in de slechte dagen, 20 tot 30 spamberichten
De SPAM is zeker ergens aan gekoppeld
Ik stuur veel foto's door via We Transfer.
Volgens mij verkopen die 'Hollanders' massaal de emailadressen.
Wanneer je iets wil doorsturen via We Transfer moet je eerst akkoord gaan dat We Transfer je gegevens gebruikt voor derden.
Die derden zijn de Spam-makers.
Ik stelde vast dat de massa's Spam,die ik binnenkrijg, gestart zijn toen ik begon met het gebruiken van We Transfer.
@khaemwaset@ schreef:De SPAM is zeker ergens aan gekoppeld
Ik stuur veel foto's door via We Transfer.
Volgens mij verkopen die 'Hollanders' massaal de emailadressen.
Wanneer je iets wil doorsturen via We Transfer moet je eerst akkoord gaan dat We Transfer je gegevens gebruikt voor derden.
Die derden zijn de Spam-makers.
Ik stelde vast dat de massa's Spam,die ik binnenkrijg, gestart zijn toen ik begon met het gebruiken van We Transfer.
Een reden te meer om je een domein met mailhosting aan te schaffen. Op die manier kan je een zgn. catchall instellen, zodat je bij het registreren telkens een uniek adres kan aanmaken. Bijv. netweters.be@example.com. Als je dan op dat adres spam krijgt, dan weet je tenminste dat het van die site komt en kan je als je wil dat adres (alias) blokkeren en een andere (bijv. netweters.be02@example.com) instellen.
Dat spam van facebook zou komen geloof ik niet , ik heb van dag 1 een hotmail adres speciaal voor FB waar ik verder niets mee doe en zelden opendoe ( nul spam)
Wetransfer gebruik ik ook al eens maar ook van die kant niets , ook andere mensen waaronder fotografen hoor ik daar niks van zeggen ...ik lees dat alleen hier nog maar 2 keer.
( daarmee wil ik niet zeggen dat het niet zou kunnen , alles kan op internet)
@sbdat is 1 manier , hoeveel keer heb jij hier al niet gezegd dat er aliassen zijn en van ze dan ook te gebruiken.
Nu van dag 1 heb ik bij telenet al een alias en nu staat het vol 🙂 , ben stilletjes aan in fases accounts en nieuwsbriefen op andere aliassen gaan zetten tot paar dagen terug inneens uit het niets vollebak spam binnenkwam met domeinnaam "twitter.com " . Dacht bij mezelf, noway dat ik terug regels ga aanmaken in webmail en heb mijn vaste alias in mijn telenet de prullemand in gesmeten voor een nacht en daarna nog is een nacht en voormiddag en tis gestopt omdat ze dan een mail terugkrijgen dat ik niet besta. (zolang je het niet definitief verwijderd houd telenet dit 6 maand bij) en daarna zet je het gewoon terug actief . mijn mailcliënt staat ondertussen al een halve dag en een nacht open en geen spam meer...nul komma nul 😉
Dus mensen gebruik uw aliassen (plus eventueel een hotmail enz...), gebruik een vaste alias voor uw contacten, krijg je toch spam en verwacht je geen mails zet hem dan even opzij zoals ik hier boven al zei.
Als telenet het niet kan tegenhouden dan doen we hetzelf é. En als laatste >> laat die webmail zoveel als kan dicht !
En nog een laatste tip : laat u niet verleiden tot wedstrijden enz...op het net , zelf als je halverwege niet verder doet maar toch uw mail al ingevuld hebt heb je 9 op 10 al prijs maar dat zou iedereen ondertussen toch moeten weten
Los hiervan blijven mijn goedgekeurde en vertrouwde mails willekeurig van dag tot dag aangeduid door TN als spam ( waar ik mij al minder van aantrek, het is tenslotte maar een woordje )
A ja : door al dat gedoe heb ik ontdekt dat ik mijn incredimail ook regels kan aanmaken (dat ga ik nog is uittesten of dat echt werkt )
Dat was het voor nu zo wat, ga verder auto en motorsport kijken 🙂
Prettige Zondag iedereen
@Puch@ schreef:Ik ben echt een geluksvogel.
Als ik mijn mail mag geloven heb ik zowel bij de Lidl, de Aldi, Amazone en de Colruyt een mooie prijs gewonnen...
![]()
![]()
@Ex-Netweter bent niet alleen. Ik ook. afzender @amazon.com en voor zover ik zie van een IPadres ergens in India. Bij mij zijn er vanaf dat adres ook mooie Aziatische meisjes bij????????
De nieuwste snoodaard heeft het emailadres account-update@amazon.com. De schurken worden steeds vindingrijker. 6 SPAM Mails in een half uur.
Meer dan 60 (!!!!) spam mails vandaag. Dit weekend, opgeteld, meer dan 100 spam mails in mijn inbox.
Vaarwel telenet. Hallo Gmail!
@liesceuppens@ schreef:
Meer dan 60 (!!!!) spam mails vandaag. Dit weekend, opgeteld, meer dan 100 spam mails in mijn inbox.
Vaarwel telenet. Hallo Gmail!
Google dankt jou voor het gebruik misbruik van je data. 😉
Installeer toch gewoon een degelijke mailclient waarmee je zelf (automatisch) spam kan filteren. Mozilla Thunderbird is daar bijvoorbeeld héél erg goed en dat zeg ik op basis van jarenlange ervaring.
Ben je zeker dat dit niet te wijten is aan de effectieve spamfilter van Hotmail? 😉
Van één plaats ben ik vrij zeker dat ze het adres verkopen en dat is PayPal. Eerst paypal.com gebruikt en daar krijg ik (nu en dan) spam op, vooral (merk)zonnebrillen en kledij. Adres veranderd in paypal.com02 en daar heb ik ook al spam ontvangen.
@liesceuppens@ schreef:
Meer dan 60 (!!!!) spam mails vandaag. Dit weekend, opgeteld, meer dan 100 spam mails in mijn inbox.
Vaarwel telenet. Hallo Gmail!
Zelfs na 20 blz. in dit topic zou het toch duidelijk moeten zijn: Email is m.i. niet de core-business van Telenet, het is een gratis toegift omdat men TN klant is ! De spam-filter van TN voldoet niet en TN is omwille van het kostenplaatje blijkbaar niet zinnens om te investeren in een degelijke spam-filter. Waarom zouden ze overigens, het is immers niet hun core-business.
Doe zoals Lies Ceuppens en anderen en kies voor de drastische oplossing: zeg TN-mail vaarwel als hoofd email-account en schakel over op de grote jongens, Gmail, Outlook, zij hebben wel een goed werkende spam-filtering. Dit kost enkel de moeite om de correspondenten en contacten eenmalig, eventueel ‘en bloc’ te verwittigen dat uw email-adres gewijzigd is. Laat de oude TN mail nog even actief en neem de spam er enkele weken bij. Als er toch nog verdwaalde mail binnenkomt, kan men deze correspondenten alsnog stuk voor stuk verwittigen. Het TN-hoofd-email adres kan men niet dumpen, dat is immers uw TN-account. Als men zeker is dat alle correspondenten op de hoogte zijn en er enkel nog spam binnenkomt, kan men het TN-hoofd-email adres wijzigen door een alias. Het oude TN-hoofd-email wordt dan alias en kan men na een tijdje definitief dumpen. Vaarwel spam !
Op het nieuwe TN-hoofd-email krijgt men normaliter geen spam, tenminste als men dit adres dus niet gebruikt en dus niet het risico loopt dat dit adres aldus terug in handen komt van spammers. Enkel de eigen mail van de Telenet-administratie zelf zal hier nog binnenkomen. Zet hier een forward op naar uw Gmail, Outlook, … en klaar is kees. Ik heb het zo gedaan, dit is voor mij een perfect werkbaar scenario en ik ben een tevreden TN-klant gebleven.
In de categorie drastische remedies zullen er vermoedelijk nog andere oplossingen zijn, cfr. SB met eigen domein hosting en/of Thunderbird als mail-client, maar dat moet ieder voor zich uitmaken.