24748
netweters
|
152287
antwoorden
|
20688
vragen
|
Sinds enkele weken krijg ik ondanks de spamfilter toch spam binnen. Zijn mails van verschillende afzenders maar hebben telkens dezelfde domeinnaam. @wording.magicaldaily.com
ik heb hierna al eens gegoogled maar niks gevonden. De mails hebben ook een vreemde opmaak, lijkt op een tekstdocument. Er staat ook geen link voor af te meldenaar wel een link van voiceseller.com en dan kom je op de pagina van de afzender uit. Ook hier werkt de link om af te melden niet. Weet iemand hoe ik deze mails kan doen stoppen? Alvast bedankt!
groeten bill
Opgelost! Ga naar oplossing.
Telenet zou gezorgd hebben dat een aantal spamsites zouden geblokkeerd worden.
Blijkbaar niet efficiënt want na enkele dagen 'spam-stilte' kreeg ik vandaag 35 spamberichten.
Uiteraard van de gekende 'vriendjes':Colruyt,Lidl,Media market e.a.
VRAAG AAN TELENET VAN HIER IETS AAN TE DOEN !!!!!
@khaemwaset, men is er zich bewust van dat spam een problematiek is dat niet aangenaam is voor de klanten. Je mag er zeker van zijn dat Telenet al heel wat stappen heeft ondernomen, maar blijf zeker de spam die je in je mailbox krijgt, flaggen.
We hebben een periode geprobeerd om jullie meldingen vanop De Netweters integraal door te geven, maar 95% van de gevallen werden altijd al opgepikt door de filter tegen dan. Vandaar dat ik wil blijven adviseren om de spam te markeren in Telenet Webmail zelf, omdat dit de snelste manier is om ze aan Telenet door te geven.
Wees ervan overtuigd dat ik zeer actief zal meewerken aan het 'verbannen' van Spam op het internet.
Het vervelende van spam is dat één of andere 'zwakzinnige' een virus in zijn spam steekt.
Een onderwerp dat ik niet ken verplaats ik altijd naar spam.
Ik hoop dat Telenet verder het nodige doet voor spam te beteugelen!!!!!!
Een hele tijd geleden kreeg ik van het bedrijf waar ik mijn domein en mailhostig heb een mail waarin zij verklaarden dat ze vanaf dan aan 'greylisting' zouden doen. Zoals ik het begrijp worden berichten dan standaard (even) geblokkeerd. Bij spam zou er meestal geen tweede poging zijn in tegenstelling tot normale mail en op die manier blokkeer je heel wat spam zonder ingewikkelde filterregels en dergelijke in te moeten stellen.
Ik heb de indruk dat Telenet enkel aan blacklisting (en whitelisting?) doet.
@sb, ik heb een antwoord gekregen op je vraag over greylisting. Dit is wat men erover kon vertellen:
Telenet doet effectief aan "selectieve greylisting" en men heeft bevestigd dat ze hier een goede catch rate mee bereiken. Maar ook dat ze wegens de bijeffecten (vertraging op mail) dit slechts op een deel van de mailflow toepassen, om negatieve impact te minimaliseren.
Er zit inderdaad een zekere vertraging in. Ik kan begrijpen dat business mails liefst zo snel mogelijk wilt, maar ik denk dat als je een"gewone" particulier voor de keuze stelt 'Mail onmiddellijk met evenveel spam of mail ietsje trager (dat duurt heus geen uren) en een pak minder spam' dat die keuze snel gemaakt zal zijn.
Bedoel je daarmee dat er meer Spam in Telenet Webmail zou voorkomen als je alle mails 'snel' verstuurt dan wanneer je je mails 'niet-snel' verstuurd?
@khaemwaset@ schreef:Bedoel je daarmee dat er meer Spam in Telenet Webmail zou voorkomen als je alle mails 'snel' verstuurt dan wanneer je je mails 'niet-snel' verstuurd?
Wat bedoel je met 'snel' ? De prioriteit die je kan instellen? Heeft er volgens mij niet veel te maken. Op het Internet is een en ander terug te vinden over greylisting, maar wat ze mij verteld hebben is dat het principe zou zijn dat de provider (inkomende) mails met opzet vertraagt waardoor veel spam tegengehouden wordt. Dat zou komen doordat de meeste spammers geen tweede poging ondernemen.
Dit is het principe:
Sinds 2 dagen swingen de spam's weer de pan uit!!!
60 spam' per dag is de regel!!!!
KAN TELENET DAAR ECHT NIETS AAN DOEN ????