24748
netweters
|
152280
antwoorden
|
20688
vragen
|
Is er een mogelijkheid om een Telenet Agenda aan te maken en te delen met google gebruikers?
We willen met de familie samen een google agenda gebruiken. 1 van de gebruikers heeft geen google, enkel telenet.
Hoe kan de telenet gebruiker de agenda zien van google in Telenet?
Deze gebruiker heeft ook geen Iphone maar Android telefoon.
Importeren van een agenda is omslachting, dit is een handmatige importeren van agenda items.
De mogelijkheid om een Telenet Agenda te delen met externe is niet mogelijk, anders zou dit een optie geweest zijn.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Kan enkel via apple agenda, ical. Dus zal die ene persoon google moeten installeren, een iPhone kopen of op zijn honger blijven zitten.
Telenet agenda kan gedeeld worden met andere gebruikers en/of via CalDav (in te schakelen via Instellingen). Op het eerste zicht is er bij Google geen mogelijkheid om te verbinden met Telenet.
Andersom dan, Google Agenda toevoegen aan Telenet. Je kan enkel CalDAV (vereist een Google Account, dus ook geen optie *) of iCAL (alleen lezen) gebruiken. Als Alleen-lezen voldoende is:
* Weet dat het ook perfect mogelijk is om Google Agenda te gebruiken met een Google account waar geen Gmail aan gekoppeld is. Enige wat je wel moet doen is bij Algemeen > "Uitnodigingen toevoegen aan mijn agenda" op "Wanneer ik op de uitnodiging in de e-mail reageer" te zetten. Anders durft Google Agenda de uitnodigingen van andere Google gebruikers bij te houden (meteen toe te voegen aan een Google Agenda en niet door te sturen naar je mailbox.)
@Tantofieke Je kunt eenvoudig een Google-account aanmaken, waarmee je automatisch toegang krijgt tot een agenda die je kunt delen op zowel Android- als iPhone-apparaten.
Je kan op je Iphone de volgende stappen uitvoeren:
1. Open je apparaatinstellingen op je iPhone.
2. Scroll en tik op Agenda.
3. Tik op Accounts en dan Account toevoegen en dan Google.
4. Geef je e-mailadres op en dan Volgende.
5. Geef je wachtwoord op. Als het nieuwste besturingssysteem niet is geïnstalleerd en je
verificatie in 2 stappen gebruikt, geef je een app-wachtwoord op in plaats van je normale wachtwoord.
6. Tik op Volgende.
7. E-mails, contacten en agenda-afspraken worden nu rechtstreeks gesynchroniseerd met je Google-account. Als je alleen je agenda wilt synchroniseren, schakel je de andere services uit.
8. Open de Agenda-app op je iPhone om je Google Agenda-afspraken te bekijken.
Als je wilt synchroniseren met een bestaand account, tik je op het account en schakel je Agenda's in.
Op deze manier moet je ook een agenda toevoegen op je Android.
Telenet maakt gebruikt van het open gestandardiseerd protocol CalDAV voor kalenders.
Je kan dit niet standaard bij een Android smartphone toevoegen, maar er zijn wel apps beschikbaar zoals Dav5X, etc.
Op Netweters staat een artikel hoe je dat bij Android en ook iOS kan synchroniseren met een Telenet Agenda: https://www.netweters.be/t5/E-mail/Hoe-je-Telenet-Webmail-agenda-synchroniseren/td-p/60705
Ook Google Agenda heeft een CalDAV optie maar die zit goed verstopt in de webinterface, maar ik weet niet goed waar meer.
Google ondersteunt enkel CalDav als server, maar niet als client.
Ik zou persoonlijk kijken naar een duurzame oplossing op de lange termijn, zonder gedoe met feeds die je moet importeren of extra apps/services die je nodig hebt.
Hoe, en je wil niks migreren? Laat de Telenet kalender voor wat hij is, en migreer naar Google voor al de nieuwe events.
Daar heb je gelijk in Google agenda is perfect
Hoe lang dat de andere ondersteund wordt geen idee maar je bent beter iets neemt dat nog zeker lang mee gaat
Laat de andere vallen
Ik zelf ben google gebruiker. Ik ken telenet agenda niet, daarmee hier mijn vraag.
Ik probeer het familielid te overtuigen om geen telenet meer te gebruiken, maar helaas....
Ik doe een poging op die ical, maar vrees dat de uitleg voor hun te technisch is. Het is niet even een switch aan of uit te zetten.
Alvast bedankt voor de duidelijke uitleg! Ik zou er zo aan de slag mee gaan als ik het zelf moet instellen.... ik geef het door...