Beantwoorden
Solvathus
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Telenet email instellen op Proximus lijn ( tablet)

Beste Netweters

 

Mijn schoonmoeder is helaas overgestapt naar Proximus.  Ze kan nu ook niet meer aan haar telenet emails op haar tablet. (samsung tab a ) Ik heb vanalles geprobeerd. TLS SSL poorten veranderd, de uitgaande mailbox van Proximus geprobeerd maar het wil niet werken. Ze gebruikt een standard email programma van Samsung zelf. Ik heb het ook eens geprobeerd met outlook maar helaas ook geen oplossing gevonden. 

 

Uiteindelijk uit pure mizerie de telenet webmail gebruikt, maar deze krijgt regelmatig een time out waardoor inloggen terug nodig is ( wifi ontvangst is perfect en speedtest ook )
Kan iemand mij vertellen wat ik juist moet doen? Ik heb dat vroeger is ingesteld gekregen op mijn pc, maar das ook al enige tijd geleden. Ook heb ik de indruk met de vereenvoudiging van email programmas dat zulke dingen moeilijker geworden zijn om in te stellen tegenover de meer geavanceerde mailprogrammas. 

Alvast bedankt

0 Likes
10 reacties
Cosxl
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf! Hi there!

Telenet email instellen op Proximus lijn ( tablet)

Heeft u al geprobeerd om het account volledig te verwijderen en die er dan terug op te zetten?

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet email instellen op Proximus lijn ( tablet)

Bij opzegging van het abonnement blijft e-mail nog 18 maanden beschikbaar, maar enkel via webmail.

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/internetabonnement-stoppen-wat-met-mijn-telenet-e-mailadre...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Telenet email instellen op Proximus lijn ( tablet)

Normale instellingen voor telenet mailbox voor zolang deze nog beschikbaar blijft.

Mails ontvangen :

imap.telenet.be   poort : 993  SSL/TLS

gebruikersnaam: meestal Email adres

passwoord

 

Mails zenden :

smtp.telenet.be  poort : 587 START TLS

Gebruikersnaam: meestal Email adres

passwoord

 

Bij sommige mailprogramma moet men ook aangeven : Autentificatie vereist


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Solvathus
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Telenet email instellen op Proximus lijn ( tablet)

Ja en ik heb ook een ander mailprogramma geprobeerd op de tablet

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet email instellen op Proximus lijn ( tablet)

De tekst waarnaar de link verwijst is toch duidelijk?

 

Je kan je Telenet-mailadres en -webruimte (users.telenet.be) nog gebruiken tot 18 maanden na de stopzetting van je internetabonnement. Na stopzetting van je internetabonnement kan je …

 
  • je wachtwoord van je Telenet-mailadres en -webruimte niet meer aanpassen, noteer het dus goed. Wachtwoord vergeten? Pas het zeker aan vóór de stopzetting.
  • alleen nog e-mails versturen en ontvangen met Telenet Webmail (en niet met andere e-mailprogramma's zoals bv. Outlook). 

  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Solvathus
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Telenet email instellen op Proximus lijn ( tablet)

@sb  Dat is heel duidelijk, maar geen oplossing op mijn vraag. De webmail geeft regelmatig timeouts waardoor ze opnieuw moet inloggen op de webmail wat wanslachtig is. 

 

Ik ben vroeger ook is overgeschakeld van Telenet naar Proximus. Toen heb ik een mailprogramma zodanig kunnen instellen dat ik mails kon versturen/ontvangen van Telenet via Proximus. Ik zal morge nog is op zoek gaan naar een andere app waar die verificatie kan aangevinkt worden. Deze vond ik niet terug in de outlook app , noch in het standard email programma van samsung

 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Telenet email instellen op Proximus lijn ( tablet)

Als telenet de toegang tot een opgezegde mailbox beperkt tot een browser (webmail) dan mag je nog 10 andere programma's proberen.

 

Vroeger kon men mails sturen via de smtp server van uw nieuwe provider of als je in het buitenland was via de smtp server van de lokale provider, maar dat gaat niet meer. Als men tegenwoordig een mail wil versturen als men verbonden is met het internet via een andere provider dan moet men nu werken via een versleutelde verbinding met authentificatie. Maar Telenet laat dit niet toe op een opgezegde mailbox.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet email instellen op Proximus lijn ( tablet)

@Solvathus

 

Mijn reactie was eigenlijk gericht tot @Janneke_Dust


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet email instellen op Proximus lijn ( tablet)

@Solvathus Je moeder kan in de webmail een regel aanmaken dat elke mail die in de inbox komt doorgestuurd wordt naar haar proximus of ander mailadres.

Instellingen, E-mail regels, onder de tab regels voor inkomend verkeer, Nieuw regel

De regel die je dan aanmaakt komt erop neer als Aan telenet.be bevat verwijs door (=stuur door) naar een andere e-mail adres van je moeder.

 

Ik weet wel dat dit geen oplossing is van uw vraag, maar ik denk dat het op zijn minst een gedeeltelijke omzeiling is van het probleem.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet email instellen op Proximus lijn ( tablet)

@Solvathus  De oplossing van @sb  is eigenlijk heel duidelijk wat er gebeurd met een email adres van Telenet als u opzegt . Vroeger was het inderdaad wat minder omslachtig en kon men inderdaad via een ander programma nog mails versturen en opvragen maar dat is ook veranderd. Sinds de verandering naar het 18 maanden mogen behouden van een email adres is het enkel en alleen maar opvraagbaar via de webmail van Telenet. Nu om die timeouts te voorkomen is eigenlijk geen oplossing voor. U logt in dat blijft ff aanhouden maar daarna zal de webmail u automatisch uitloggen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes