41778
netweters
|
18304
gesprekken
|
19785
vragen
|
Onlangs zag ik dat de connectie van telenet naar Gmail niet meer vlotjes ging.
In de settings van gmail zag ik bij account settings "Connection Error. Mail from this account has not been retrieved since...", haal ik dan manueel de email op lukt het terug, tot het dan terug na x aantal dagen terug deze foutmelding toont.
Account reeds een paar keren opnieuw verwijderd en opnieuw gekoppeld. POP3 connectie is de enige connectie dat momenteel lukt. IMAP krijg ik niet aan de praat. Maar de foutmelding komt terug na X aantal tijd.
Via Google reeds verschillende pages gevonden met settings, maar niks lijkt te werken, oa. deze pagina https://www.getmailbird.com/setup/nl/access-telenet-be-via-imap-smtp
Als ik luister bij vrienden, hebben ze allemaal hetzelfde probleem, maw die foutmelding is ook zichtbaar bij hen in Gmail.
Telenet heeft onlangs changes uitgevoerd of issues met hun email server?
Alvast bedankt voor een mogelijke oplossing.
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Telenet mail koppelen aan GMAIL - POP3 - IMAP
Manueel ophalen is dat via een knopje in Gmail? Want als dat dan plots wel werkt, dan ligt het probleem toch eerder bij Google (of een specifiek probleem tussen Google en Telenet) en niet aan de IMAP instellingen.
@dverleysen schreef:Telenet heeft onlangs changes uitgevoerd of issues met hun email server?
Ik hoop dat ze regelmatig changes doen aan hun mailserver. Maar daar communiceren ze niet over.
@dverleysen schreef:Account reeds een paar keren opnieuw verwijderd en opnieuw gekoppeld. POP3 connectie is de enige connectie dat momenteel lukt. IMAP krijg ik niet aan de praat. Maar de foutmelding komt terug na X aantal tijd.
Als ik het goed begrijp, wil jij alle mails die op jouw Telenet e-mail adres binnenkomen, terugvinden in jouw Gmail Inbox? Eens ze bij Gmail binnengekomen zijn, mogen ze verwijderd worden uit de Telenet Inbox?
Dat noemen ze bij Gmail niet koppelen, maar importeren 😊.
In dit scenario heeft IMAP geen enkele zin (want de importfunctie kijkt alleen naar de Telenet Inbox, en kan natuurlijk geen Telenet mappen "synchroniseren" naar jouw Gmail).
Het is dus normaal dat alleen POP3 zal werken...
@dverleysen schreef:Via Google reeds verschillende pages gevonden met settings, maar niks lijkt te werken, oa. deze pagina https://www.getmailbird.com/setup/nl/access-telenet-be-via-imap-smtp
Deze link beschrijft de IMAP settings voor een Telenet account. Dat is hier dus volkomen irrelevant 🤔.
Ik kan hetgeen @flip1953 hierboven schreef enkel maar bevestigen. Ik heb het ook zo geconfigureerd en dat werkt perfect.
AH, bedankt, allicht zal het die POP3 activatie in de webmail zijn.
Bedankt!
@flip1953 schreef:
- POP3 moet geactiveerd zijn in jouw Telenet webmail.
Waar zou je dat dan moeten activeren? Ik kan dat niet terugvinden in mijn Webmail instellingen (staat ook niet vermeld op E-mail instellen dat dit aan/uit gezet kan worden)
@WG94 schreef:
@flip1953 schreef:
- POP3 moet geactiveerd zijn in jouw Telenet webmail.
Waar zou je dat dan moeten activeren? Ik kan dat niet terugvinden in mijn Webmail instellingen (staat ook niet vermeld op E-mail instellen dat dit aan/uit gezet kan worden)
Ik veronderstel dat @flip1953 bedoelt dat je POP3 moet gekozen hebben in de settings van de mail client (GMail in dit geval) en dus niet IMAP,
Externe mail via Gmail laten toekomen lijkt me sowieso al geen goed idee. Op je PC/laptop kan je Thunderbird gebruiken en op je smartphone K-9 Mail. Volgens mij kan dat allemaal via IMAP.
tja, dat zijn de settings dat ik gebruik, met de gekende foutmelding 😞
Ik zoek verder
@WG94 schreef:
@flip1953 schreef:
POP3 moet geactiveerd zijn in jouw Telenet webmail.Waar zou je dat dan moeten activeren? Ik kan dat niet terugvinden in mijn Webmail instellingen (staat ook niet vermeld op E-mail instellen dat dit aan/uit gezet kan worden)
Sorry voor het misverstand, ik gebruik zelf geen Telenet webmail (geen Telenet klant) ...
Wat ik bedoelde was, dat de Mailbox account die je wilt koppelen, POP3 moet ondersteunen (bij sommige mail providers moet je dat zelf aanzetten).
Bij Telenet blijkbaar niet ...
De instellingen volgens Telenet richtlijnen in GMAIL account POP3 zijn dezelfde gebleven en hebben tot nu toe altijd gewerkt bij mij. Maar de server van Telenet doet moeilijk sinds enkele weken. Uit veiligheidsoverwegingen?? Als ik (automatisch of handmatig) in GMAIL mijn mails ophaal krijg ik soms volgende FOUTMELDING:
Verbindingsfout.
Fout "Missing +OK response upon connecting to the server: Too many logins from thi..." teruggestuurd door server. Vreest Telenet een massale aanval op mijn mailaccount en blokkeert het inloggen vanuit een andere server... in de veronderstelling dat ik de foutmelding goed interpreteer. Waar kan ik de volledige foutmelding vinden met de gepaste betekenis?
Hier ook hetzelfde:
Sinds ik klant ben bij Telenet (+25jr geleden) gebruik ik GMail om de emails binnen te trekken, nadat Telenet begon met die foutmelding op 30/8/2024 heeft GMail nog een aantal keren geprobeerd, nu inderdaad "... not been retrieved since 2 Sept.". GMail toont de foutmelding enkel als je naar 'Instellingen' gaat, ik denk dus dat de grote toevloed aan klachten pas zal komen als iedereen ondervonden heeft dat de emails naar hun Telenet adres NIET meer doorkomen... 🙄
Waarschijnlijk dat ze bij Telenet zomaar iets gewijzigd hebben zonder door te hebben dat POP3 weldegelijk veel gebruikt wordt om GMail te koppelen, hopelijk fixen ze deze fout ASAP, 't is écht wel vervelend!
@Frederik4 schreef:Waarschijnlijk dat ze bij Telenet zomaar iets gewijzigd hebben zonder door te hebben dat POP3 weldegelijk veel gebruikt wordt om GMail te koppelen, hopelijk fixen ze deze fout ASAP, 't is écht wel vervelend!
Dan neem je best contact op met de klantendienst om hiervoor een persoonlijk dossier te laten maken: Technische vraag