24771
netweters
|
152588
antwoorden
|
20720
vragen
|
This is the mail system at host newton.telenet-ops.be.
I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.
For further assistance, please send mail to postmaster.
If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.
The mail system
<mijnadres@outlook.be >: host eur.olc.protection.outlook.com[104.47.13.33]
said: 550 5.7.1 Unfortunately, messages from [195.130.132.45] weren't sent.
Please contact your Internet service provider since part of their network
is on our block list (S3150). You can also refer your provider to
http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors.
[HE1EUR04FT032.eop-eur04.prod.protection.outlook.com] (in reply to MAIL
FROM command)
Het gebeurt wel meer dat een subnet van een ISP in een zwarte lijst terecht komt. In dit geval lijkt het over een lijst van Microsoft te gaan. Microsoft voorziet services om uit dergelijke lijsten (in dit geval S3150) gehaald te worden. Of jij dit zelf kan doen voor Telenet weet ik niet en ook niet over precies welke inbreuk het hier gaat. Soms is het beter eerst de oorzaak te kennen (om later niet opnieuw in de lijst te worden gezet). Vermoedelijk gaat het om spam vanuit het subnet waartoe 195.130.132.45=newton.telenet-ops.be behoort. Ik zou, zoals gesuggereerd wordt, best contact opnemen met Telenet. Het is wellicht niet de eerste keer dat ze exact dit meemaken.
Op een Microsoft answer site vind ik ivbm S3150 block list
(maar ikzelf kan de sendersupport URLs niet steeds openen):
This is something that is managed by the Microsoft SNDS (SMART NETWORK DATA SERVICE)
Information regarding SNDS is contained in
Smart Network Data Service (SNDS)
https://sendersupport.olc.protection.outlook.com
Join SNDS and JMRP https://sendersupport.olc.protection.outlook.com
Services for Senders and ISPs
https://sendersupport.olc.protection.outlook.com
You can also try submitting your IP via the following form
Office 365 Anti-Spam IP Delist PortalDisplay
Het is een onbegonnen zaak om dit soort problemen te "melden" bij Telenet. "We sturen een technieker" is de uitkomst voor alles waar het first line draaiboek geen antwoord op biedt.
Update: e-mails die gisteren niet zijn doorgekomen lijken nu gestaag opnieuw binnen te lopen. Heb mail forwarding opnieuw ingeschakeld en lijkt prima te gaan.
wellicht heeft Telenet zich succesvol laten unblock-en
@Pitou schreef:Onderstaande het bericht dat mensen krijgen wanneer ze een mail sturen naar mijn Telenet adres die een forward doet naar mijn Outlook/Live adres.The mail system
<mijnadres@outlook.be >: host eur.olc.protection.outlook.com[104.47.13.33]
said: 550 5.7.1 Unfortunately, messages from [195.130.132.45] weren't sent
Telenet gaat hier héél zwaar in de fout!
Ze sturen een non-delivery naar de afzender, waarbij ze jouw Hotmail adres <mijnadres@outlook.be> openbaar maken.
Een van de redenen waarom jij een forward instelt van je gekend Telenet e-mail adres naar jouw (persoonlijke) Outlook/Hotmail account is omdat je dit Outlook adres niet wilt bekend geven aan jouw contacten.
Het is dus niet aan Telenet om de afzender te tonen dat de forward naar <mijnadres@outlook.be> niet kan doorgaan.
Ik vind dat zelfs een grove inbreuk tegen de privacy...