24758
netweters
|
152468
antwoorden
|
20712
vragen
|
ik heb een vreemde email ontvangen van : CE.971E-9710661 <xxxxxxxxxx@telenet.be>
Is dit te vertrouwen? Komt dit echt van telenet?
Kan iemand mij daarbij helpen?
Dank bij voorbaat
Opgelost! Ga naar oplossing.
Natuurlijk niet te vertrouwen ...
- op geen enkele link klikken
- doorsturen naar verdacht@...
Dank je wel. het aantal spam mails die toekomt de laatste dagen staat weer op een hoogtepunt (spijtig genoeg) 😞
Heb het doorgestuurd naar verdacht@safeonweb.be
Dank U wel voor de goede raad.
Ik heb het enkele minuten geleden verstuurd
Heb het ook al naar verdacht@safeonweb.be verstuurd maar heb enkel het geautomatiseerd antwoord teruggekregen
Jan
Altijd goede reactie om naar verdacht@safeonweb.be te sturen. Die verzamelen dat en ondernemen dan actie. Maar ergens blijft het dweilen met de kraan open. Je kan ook de afzendere blokkeren. Ik heb net terug een lange mail gehad met uitleg dat ze mijn PC hebben gekraakt, via mijn webcam beelden hebben gemaakt terwijl ik aan het surfen ben naar pornosites enz. . Gelieve x euro te betalen in bitcoins enz. . Al meermaals gehad, telkens andere afzender, nog nooit betaald en nog nooit iets gezien op het web. Ik heb trouwens geen webcam op mijn PC.
Dank u wel voor de reactie. Het is goed dat initiatieven als "De Netweters" bestaan. Telenet mag er terecht blij om zijn. De meeste andere gelijkaardige of gelijkwaardige diensten geven meestal enkel een automatische reactie of sturen een standaard "te volgen traject tot oplossing". Min of meer verstaanbaar of te vergeven als het gaat om commerciële bedrijven of diensten, maar helemaal niet te begrijpen als het gaat om gouvernementele instanties. Die laten je (hun burgers die belasting betalen en dus hun enige bron van inkomsten zijn) gewoon in de kou staan. Telefonisch niet bereikbaar, geen chat functies, ellenlange wachttijden bij digitale communicatie en incompetente "gesprekspartners". Zo heeft het me zelf vier maand gekost en een aangetekend schrijven met de steun van een advocaat om iets in mijn persoonlijk gezondheidsdossier op EHealth https://www.ehealth.fgov.be/nl recht te zetten. Hun reactie; "Sorry het gaat hier om een menselijke fout waarvoor onze welgemeende verontschuldigingen", Op de vraag waarom zo iets (persoonlijk heel belangrijks) maanden moest duren is er nooit antwoord gekomen. Laat staan compensatie voor de financiële kosten. Kafka werd plots harde realiteit.
Je merkt wel, ik loop er nog altijd een beetje gefrustreerd bij 🙂 en heb zo te zien nog altijd nood aan stoom afblazen 😤.
Om maar te herhalen en duidelijk te maken dat diensten als "De Netweters" heel belangrijk zijn. Vooral zo lang er criminelen zullen zijn zoals de afzenders van phishing en andere bedrieglijke mails. (En zolang er gemakkelijke prooien te vinden zijn)
Met vriendelijke groeten en nogmaals dank
Jan
Ps: Voor alle eerlijkheid: Glenn van Abuse <abuse@telenetgroup.be> heeft mij ook heel goed geholpen
Laatste paar dagen krijg ik geregeld emails binnen van @Pandora.be en @telenet.be
Vooral weer voornamelijk over disney+ en andere instellingen. Niet op mijn telenet mail, wel op outlook. Bij iemand nog dat er veel spam/phishing mails zijn met afzender @telenet.be?
En ja ik blokeer ze, stuur ze door naar abuse van telenet en van verdacht@safeonweb.be
Was maar gewoon om eens te polsen.
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.
Ik had net het zelfde probleem als wat hebt mee gemaakt. Ik heb ze naar abuse@telenet.be gezonden en het probleem is op gelost al weken geen pandora spam meer te zien. Ik vermoed dat de spammers ergens eem gaatje gevonden hadden ofzo in een server poort ? Maar ik heb daar geen ervaring in.