Beantwoorden
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Wat met Telenet-mailadres na opzeg?

Ik heb twee vriend(inn)en die hun contract met Telenet opzeggen.

Een van beiden refereert naar https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/10/02/emailadres-telecom/ waar gesuggereerd wordt dat Telenet e-mail blijft werken.

De andere van beiden zegt dat ook Proximus (waar ze naar verhuist) haar bevestigt dat Telenet e-mail blijft werken.

Valt er enige concrete, mogelijk officiele (van Telenet), commentaar, hier of elders online, te krijgen?

Worden mijn vriend(inn)en (ja/nee) mogelijk enigszins om de (consumenten)tuin geleid?

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: blijft Telenet e-mail, al dan niet gratis, ondersteunen

{*niet* 'like'-en aub}
Tags (2)
0 Likes
13 reacties
MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 213
De magic number! Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Wat met Telenet-mailadres na opzeg?

Ja ze kunnen dat blijven gebruiken voor een beperkte periode. Dat is nu nog gratis.

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Wat met Telenet-mailadres na opzeg?

Dit staat uitgelegd op de Telenet website: Wat met Telenet-mailadres bij opzeg internet? 

Het enige wat me niet helemaal duidelijk is, is of IMAP blijft werken; webmail in ieder geval wel. Volgens het artikel van VRT NWS zou je denken van wel.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat met Telenet-mailadres na opzeg?

@NofanTasi 

De email adressen van Telenet blijven actief nadat er een opzeg gedaan is.

Enkel kan je de email dan wel gebruiken via de webmail van Telenet.

Dus het antwoord op je vraag ja de email adressen zijn nog te gebruiken na opzeg van het contract geen enkel probleem.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Wat met Telenet-mailadres na opzeg?


@patrick37  schreef:

[...]

Dus het antwoord op je vraag ja de email adressen zijn nog te gebruiken na opzeg van het contract geen enkel probleem.


"geen enkel probleem" zou ik niet zeggen als geen IMAP clients op smartphones en computers kunnen gebruikt worden.

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat met Telenet-mailadres na opzeg?

@NofanTasi 

Op de pc heeft dat bij mij nooit gewerkt na een opzeg maar op een smartphone wel.

Maar heb me er ook nooit verder in verdiept dus je moet dan eens zien of het blijft werken maar dan onder SMTP.

Had zelf ook altijd  IMAP maar zoals ik al zei op pc werkt dat niet en op smartphone wel.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Wat met Telenet-mailadres na opzeg?

Men kan (en ik neem aan velen hier doen dat ook) Telenet mail configureren voor velerlei software op velerlei hardware onder velerlei operating systemen. IMAP om te ontvangen en SMTP (authenticated) om te verzenden. Telenet documenteert het goed. Het aantal gecombineerde mogelijkheden is groot en ik heb effectief wellicht een dozijn of meer verschillende combinaties geconfigureerd voor mezelf of vrienden of vriendinnen. Wat precies bij jou niet werkte weet ik niet, maar, alle wel werkend geconfigureerde systemen vallen weg als enkel Webmail ondersteund blijft.

Iemand citeert op Proximus forum https://nl.forum.proximus.be/internet-10/blijft-telenet-e-mail-al-dan-niet-gratis-ondersteunen-59499 : '"Je kan alles zonder beperkingen blijven gebruiken", laat woordvoerder [van Telenet] Bart Boone weten.'

Maar als in praktijk alle wel werkend geconfigureerde systemen behalve Webmail  wegvallen, dat noem ik niet bepaald 'zonder beperkingen'.

Daarom hoorde ik hier (en bij Proximus) graag over ervaringen en/of over officiele online documentatie en aanbiedingen.

 

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat met Telenet-mailadres na opzeg?

@NofanTasi 

Ja ik heb die ervaring dat in Apple mail mijn Telenet email adres met Imap niet werkt. Via webmail werkt het maar via Outlook op mijn gsm werkt het ook. Natuurlijk kan het zijn dat er iets is met die Apple mail dat het niet werkt want hij vraagt dan in eens het wachtwoord.

Als ik dat invoer werkt het nog niet dus dat is wel raar vindt ik zelf aangezien Outlook wel werkt. Outlook staat niet op de Iphone maar op een ander toestel. Via Outlook op de Imac werkt het dan wel weer ook IMAP instellingen.

Dus ja het is mij een raadsel maar ik denk dan wel dat het werkend blijft met die instellingen van IMAP aangezien bij mij Outlook wel werkt op de Imac ( net eens ff getest aangezien ik normaal Apple mail gebruik ). Ben ondertussen ook geen Telenet klant meer heb een andere provider.

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Wat met Telenet-mailadres na opzeg?

@patrick37 

 

Zeg je nu dat IMAP en SMTP voor je telenet.be e-mail credentials nog steeds werkt (op Outlook) zelfs nadat je Telenet hebt opgezegd? nb: ik heb weinig of geen ervaring met Outlook. De vriendin die ik help werkt met Apple mail software.

Hoe lang geleden zegde je op?

fwiw: IMAP en SMTP op Apple mail kan voor telenet.be e-mail geconfigureerd wordrn zoals wellicht velen hier (inclusief mezelf) doen. Er zitten wel bugs in software (en voor SMTP op Apple mail ben ik er onlangs nog moeten omzeilen).

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat met Telenet-mailadres na opzeg?

@NofanTasi 

Ja heb net getest via Outlook en daar komen alle mails binnen , IMAP instellingen , van Telenet.be. Enkel Apple mail doet moeilijk maar das geen groot probleem. Mijn hoofd email adres ( anders dan Telenet ) is daar op ingesteld dus dat is werkt en moet ook werken.

Maar ik gebruik Outlook niet op de Imac normaal gezien. Die is eigenlijk voor mijn windows pc als ik thuis werk. Outlook is een soort backup op de Imac moest Apple mail niet werken.

Oh ben al drie maanden geleden over gegaan.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Wat met Telenet-mailadres na opzeg?


@patrick37  schreef:

@NofanTasi 

Ja heb net getest via Outlook en daar komen alle mails binnen , IMAP instellingen , van Telenet.be.

[...]

Oh ben al drie maanden geleden over gegaan.


 

Dat IMAP nog werkt op Outlook lijkt goed nieuws!

Test ook eens uitgaande e-mail.

Bij mijn vriend en vriendin ik kwestie is telenet.be al jaren hun hoofd e-mail.

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat met Telenet-mailadres na opzeg?

@NofanTasi 

Ook uitgaande email werkt , net eens getest naar mijn hoofd account te sturen.

Conclusie , IMAP inkomend werkt en uitgaand om te sturen werkt ook.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Wat met Telenet-mailadres na opzeg?

@patrick37  Dank om te testen. Is dat met office 365 of met klassieke outlook?

Ik vraag het omdat Telenet me toen ik opzegde, voor mijn domain office 365 transitie aanraadde.

Nu nog zien wat er na de 18 maanden termijn gebeurt, maar, als Telenet niets verandert, dan blijft het identiek werken.

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat met Telenet-mailadres na opzeg?

@NofanTasi  

Thuis gebruiken we Office 365 voor mij en mijn partner. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes