Beantwoorden
cvdvcvdv
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! It's your second party!

Webmail e-mail regels worden niet uitgevoerd

De vraag is hoe lang, hoeveel uren, duurt het voordat nieuwe e-mail regels effectief worden ?

 

Ik heb een bestaande e-mail regel die bepaalde e-mails doorstuurt naar een ander e-mail adres.

Als ik deze e-mail regel verwijder, blijft hij uitgevoerd worden.

Als ik nieuwe of andere e-mail regels toevoeg, worden deze niet uitgevoerd en blijft de originele e-mail regel in werking.

Een van de nieuwe e-mail regesl gaat e-mails met een bepaald woord in het onderwerp doorverwijzen naar twee andere e-mail adressen.

Ik veronderstel dat het mogelijk is om tweemaal door te verwijzen naar een ander e-mail adres in een regel; de interface laat dit in elk geval wel toe.

 

Het vreemde is dat wanneer alle regels worden verwijderd, de bestaande regel (van gisteren) blijft uitgevoerd worden.

Vandaar mijn vraag, is er een cache van bijvoorbeeld 24 uur op de telenet webmail regels ?

 

mvg

Chris

17 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Webmail e-mail regels worden niet uitgevoerd

@cvdvcvdv 

Ik heb ook al vastgesteld dat de regels in webmail niet altijd correct functioneren.  Zo heb ik eens een regel gemaakt om spam te voorzien van een voorvoegsel en die in een speciaal daarvoor door mij gemaakte folder te plaatsen.

Dat gaat meestal goed, maar soms komt er spam toch gewoon, zonder voorvoegsel, in de standaard spamfolder terecht. Dat zou dus ook niet mogen hé ... En ook, eens een regel gemaakt dat mails van een welbepaalde afzender nooit spam zijn en naar een welbepaalde folder moeten verhuizen. Ook dat loopt niet altijd correct, sommige van die mails komen toch in de spamfolder terecht ...

Sedertdien kijk ik dagelijks mijn telenet webmail na op fouten. Eigenlijk werk ik op de PC met Thunderbird, maar als webmail ze (al dan niet terecht) in de spam zet krijgt Thunderbird ze niet binnen ... Vandaar dat ik dat ben beginnen nakijken en opvolgen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Webmail e-mail regels worden niet uitgevoerd

We hebben het eens nagevraagd bij onze collega's van Webmail.

@cvdvcvdv regels in Webmail zijn wel degelijk onmiddellijk actief (bij de eerstvolgende inkomende e-mail). Er is geen 'doorlooptijd' of iets dergelijks. Bij jou lijkt het eerder alsof je de regels niet bewaard hebt. Aangemaakte regels moet je onder "actieve regels" zetten en op het einde ook nog eens expliciet op "opslaan" klikken. Heb je dit zo gedaan?

@StefaanH in verband met jouw situatie kregen we volgende informatie. Regel zijn alleen actief op inkomende e-mails die naar de inbox gestuurd worden. Mails die we in de spamfolder afleveren, doorlopen de regels niet. Je kan de regels met andere woorden (helaas) niet gebruiken om uitzonderingen op de spamfolder te implementeren. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

cvdvcvdv
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! It's your second party!

Webmail e-mail regels worden niet uitgevoerd

Hallo Suzy

 

De regel die inactief is voor binnenkomende berichten, die staat in beschikbare regels, wordt nog altijd uitgevoerd, dit is eenvoudig te testen.

Ik heb deze regel dan ook "Nog altijd uitgevoerd" hernoemd.

Ik heb nu twee actieve bewaarde regels voor binnenkomende berichten, maar deze worden niet uitgevoerd, dit is gemakkelijk uit te testen

Het is alsof er een snapshot van drie weken geleden van E-mail regels gemaakt is en voor mij nog geldig is, ofwel worden de veranderingen in E-mail regels voor webmail gewoon niet meer uitgevoerd sinds een aantal weken voor mijn account.

 

mvg,

Chris

cvdvcvdv
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! It's your second party!

Webmail e-mail regels worden niet uitgevoerd

Hallo Suzy opnieuw

 

Sorry, de reden dat mijn E-mail regels niet werden uitgevoerd is omdat er in mijn E-mail instellingen "doorgestuurde e-mails niet bewaren in Inox" aangevinkt stond.

Heb deze uitgevinkt en nu werken mijn E-mail regels voor binnenkomende e-mails normaal.

 

Met vriendelijke groet,

Chris

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Webmail e-mail regels worden niet uitgevoerd

@StefaanH in verband met jouw situatie kregen we volgende informatie. Regel zijn alleen actief op inkomende e-mails die naar de inbox gestuurd worden. Mails die we in de spamfolder afleveren, doorlopen de regels niet. Je kan de regels met andere woorden (helaas) niet gebruiken om uitzonderingen op de spamfolder te implementeren. 

Dat verklaart natuurlijk veel, @Suzy En inderdaad heel spijtig dat dit niet mogelijk is. Is daar echt niks aan te doen? Want hoe kunnen we anders onterechte spam corrigeren?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Webmail e-mail regels worden niet uitgevoerd

Je kan elke regel om op het even welke folder manueel toepassen.

Klik éénmaal op een regel (mag zowel een actieve als een Beschikbakre zijn) zodat de regel opglicht is. Klik vervolgen op Regels activeren (in de ruimte boven). De rest wijst zichzelf uit.

Deze activatie is dus eenmalig. Dit is ook handig als je wil testen. Je maakt een magweg-folder aan en zet daar een paar te behandelen mails in. Activeer de regel op de magweg-folder en je ziet direct je resultaat.

janne_man_0-1705442341086.png

 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Webmail e-mail regels worden niet uitgevoerd

OK, @janne_man ik heb dat eens geactiveerd / toegepast.

Ben eens benieuwd of het gaat werken zoals jij aanhaalt 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Webmail e-mail regels worden niet uitgevoerd

@StefaanH 

Het is geen automatisch proces. Je moet dat steeds manueel doen als eenmalige uitvoering. Automatisch gebeurt enkel, zoals @Suzy geschreven heeft, op de inbox.

mercury2001
Freshman Meerweter
Berichten: 84
De vlam zit erin. Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Webmail e-mail regels worden niet uitgevoerd

een vraag: waarom werken de gemaakte regels NIET op de SPAM bx? Zou toch handiger zijn om deze ook bij de andere te kunnen activeren, dagelijks hier een 50 tal spammails, als deze in mijn inbox zouden toekomen kan ik deze dan automatisch laten verwijderen, zou toch al een 90% van alle spammails verwijderen, mvg, Alain

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Webmail e-mail regels worden niet uitgevoerd

@mercury2001 

Eigenlijk kan nu met de mogelijkheden die er zijn het resultaat bekomen dat je wenst.

In mijn Telenet verander je de instelling en laat de mails gemerkt als spam in je inbox komen.

De regel die je ingedachte hebt om toe te passen op de spamfolder draai je nu om. Dit wil zeggen alles wat gemerkt is als spam gaat naar de spamfolder behalve de mails die volgens jouw criteria geen spam zijn.

Webmail van Telenet is eigenlijk Zimbra van Synacor. Ik heb het sterke vermoeden dat de afhandeling van de regels helemaal niet aangepast werden door Telenet. De aanpassingen die er zijn gaat eerder over de lay-out. De kleuren en ook andere zaken moeten passen met de huisstijl van Telenet. Een customisatie van de regels zou handen vol geld kosten en geen noemenswaardige meerwaarde bieden.

janne_man_0-1705512058558.png

Door bovenstaande instelling te veranderen naar Toon spam in onderwerp, krijg je de spam in de inbox en kan je dus alle gewenste regels automatisch laten toepassen.

mercury2001
Freshman Meerweter
Berichten: 84
De vlam zit erin. Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Webmail e-mail regels worden niet uitgevoerd

Bedankt voor de vlugge respons, ga ik proberen, ik hou je op de hoogte, mvg, Alain

Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 534
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

Webmail e-mail regels worden niet uitgevoerd


@mercury2001  schreef:

een vraag: waarom werken de gemaakte regels NIET op de SPAM bx? Zou toch handiger zijn om deze ook bij de andere te kunnen activeren, dagelijks hier een 50 tal spammails, als deze in mijn inbox zouden toekomen kan ik deze dan automatisch laten verwijderen, zou toch al een 90% van alle spammails verwijderen, mvg, Alain


@mercury2001 Die vraag hadden we proactief al voor jullie gesteld. Het antwoord dat we hebben gekregen is dat regels niet werken op de spamfolder om te vermijden dat bijvoorbeeld een phishing e-mail door een regel (bv. op afzender, die spoofed kan zijn) alsnog in een andere (niet-spam) map terecht zou komen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

mercury2001
Freshman Meerweter
Berichten: 84
De vlam zit erin. Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Webmail e-mail regels worden niet uitgevoerd

perfect, tot nu geen probleem meer, bedankt

Nijira
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Webmail e-mail regels worden niet uitgevoerd

Ik krijg het niet voor elkaar.

Een mail  die in mijn spam folder zit markeer ik als "dit is geen spam" deze gaat dan automatisch naar mijn inbox daar kan ik dan een regel aanmaken.

De regel die ik dan aanmaak voor deze afzender is "weggooien" de regel staat actief en opgeslagen, maar een uurtje laten zit die afzender met een nieuwe mail terug in mijn spamfolder en daar werken de aangemaakte regels niet.

Hoe kan ik dit oplossen?