25.129
netweters
|
154.682
antwoorden
|
20.949
vragen
|
Sinds zaterdag heb ik problemen met webmail in Google Chrome.
Ik was gewoon bezig in mijn webmail, toen ik er ineens uitgegooid werd (zie foto).
Daarna kreeg ik steeds dezelfde melding bij proberen inloggen.
Het rare is, bij Firefox werkt het met dezelfde link wel.
Cookies verwijderd, hielp niet.
Is dit een algemeen probleem of kan iemand helpen wat ik nu best doe?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Duimelijn Dit is inderdaad een gekende storing waarbij onze diensten aan een oplossing werken. Op andere webbrowsers dan Google Chrome werkt dit wel voor jou?
Via Firefox lukt het inderdaad gelukkig wel.
Ik gebruik webmail/telenet mail voor alles, dus is altijd een heel gedoe als het niet werkt. Ik ben dan ook opgelucht dat het via Firefox wel lukt.
Als jullie al op de hoogte zijn, dan ga ik ervanuit dat er wel een oplossing komt. bedankt voor de reactie!
Vermits Chrome de uBlock Origin add-on quasi onbruikbaar heeft gemaakt én de slechtste browser is wat privacy betreft ben je imho sowieso beter af met Fx.
Hallo, dit is geen 'Oplossing' want de login voor Webmail, Mijn Telenet en zelfs de Netweters werkt nog altijd niet in Chrome. Ik moest speciaal Edge opstarten 😝
Enig idee wanneer een oplossing komt?
Zojuist beiden geprobeerd en beiden werken met chrome.
vermits en een update begon, terug getest na de update van Chorme en beiden werken coorect.
Hier ook laatste versie 138.0.7204.101, op Win 11.
Toch krijg ik een foutboodschap "ERR_HTTP2_INADEQUATE_TRANSPORT_SECURITY", net zoals Duimelijn...
Ook cache en cookies verwijderd, zonder resultaat. Helpdesk zegt dat het probleem gekend is en dat ze eraan werken.
Beste,
Niet alleen de webmail werkt opnieuw niet meer (soms wel, meestal niet) sinds een week, maar het probleem stelt zich ook bij alles waarvoor je "secure" moet aanmelden bij Telenet. Want zelfs https://secure.telenet.be werkt opnieuw niet meer in zowel Edge als in Chrome en dat zijn toch veruit de meest gebruikte browsers. Secure aanmelden werkt dus doorgaans niet meer (dat is de hoofdoorzaak).
Dit probleem situeert zich in de secure communication tussen de browser en de Telenet server; op die laatste zouden niet de juiste veiligheidsprotocollen aanwezig zijn voor Edge en Chrome.
Het is nu al een week dat elementaire en zeer vaak benodigde diensten (webmail, My Telenet...) doorgaans onbruikbaar zijn. Wanneer wordt een oplossing verwacht?
Ook met edge kan ik zowel inloggen op webmail als met uw link naar secure telenet.
Vandaag werkt het weer, yepeee!
Bedankt Telenet!