Beantwoorden
cercle
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Star Wars Day

Wijziging in layout Telenet Webmail

sinds vanmorgen is de layout van mijn telenet webmail ineens weer de oude versie met de lelijke geel-oranje kleur

iemand een idee hoe dit komt en eventueel weer kan veranderentelenet mail layout.jpg

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: layout webmail Telenet sinds vanmorgen weer oude versie

29 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1154
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

Wijziging in layout Telenet Webmail

Ik kan de thema's ook nergens meer vinden. Ik vrees dat ze niet meer beschikbaar zijn.

Ik zie ook dat de mobiele webmail in een nieuw jasje zit; dus er is ergens een update geweest van de webmail-software.

@Moderator weten jullie of dit een bug is of zo blijft?


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
cercle
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Star Wars Day

Wijziging in layout Telenet Webmail

zou jammer zijn, is nu net het lelijkste thema wat er is

0 Likes
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 537
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

Wijziging in layout Telenet Webmail

@cercle Ik heb jouw afbeelding afgekeurd, omdat jouw e-mailadres zichtbaar was. Je mag deze opnieuw posten als je dit onzichtbaar hebt gemaakt. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

cercle
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Star Wars Day

Wijziging in layout Telenet Webmail

sorry, niet aan gedacht dat die zichtbaar was

bij deze de afbeeldingtelenet mail layout.jpg

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wijziging in layout Telenet Webmail

@cercle 

Ik vrees dat @WG94 gelijk heeft .. Men heeft de thema's verwijderd uit webmail. Ik had het nog niet opgemerkt maar ben na dit hier te lezen gaan kijken. En ja hoor, alle thema's weg en de oude klassieke look is nu universeel en niet meer te wijzigen.

Het is niet alleen jammer maar ook hinderlijk, want door dat felle geel vind ik sommige elementen onleesbaar ...

Spijtige zaak ... 😞


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7393
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Wijziging in layout Telenet Webmail


@WG94  schreef:

Ik kan de thema's ook nergens meer vinden. Ik vrees dat ze niet meer beschikbaar zijn.

Ik zie ook dat de mobiele webmail in een nieuw jasje zit; dus er is ergens een update geweest van de webmail-software.

@Moderator weten jullie of dit een bug is of zo blijft?


@WG94 @cercle @StefaanH bedankt voor jullie input en uitleg. We hebben dit intern doorgegeven om te verifiëren vanwaar deze verandering komt. We houden jullie alleszins op de hoogte, want ook via andere kanalen hebben we hier enkele vragen over binnen gekregen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wijziging in layout Telenet Webmail

Thx @Suzy , ben benieuwd naar het vervolg 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7393
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Wijziging in layout Telenet Webmail

Goed nieuws! We hebben al antwoord van onze Webmail collega. 

Aanpassing
We kunnen bevestigen dat er effectief een aanpassing is gebeurd op Webmail, maar enkel voor de mobile versie. Op desktop is er niets gewijzigd. Men is bezig met een upgrade naar Zimbra 9, een vernieuwde mobile Webmail, ter vervanging van de verouderde en beperkte Webmail op Zimbra 8. De nieuwe versie heeft meer functionaliteiten en een "responsive design". Dit wil zeggen dat het zich automatisch aanpast aan de schermgrootte van de smartphone, tablet (kleine/groter). 

Skins/thema's
Blijkbaar is het een bewuste keuze geweest om deze feature weg te halen. Hiervoor waren er 2 redenen. Enerzijds gebruikte slechts <1% van de klanten dit, het gebruik ervan was dus veel te laag. Anderzijds heeft Telenet er nooit mee gedaan wat initieel het plan was, de skins regelmatig updaten of aanpassen. Deze zullen dus ook niet terug beschikbaar komen.

Wel hebben we aangegeven dat jullie de huidige look lelijk vinden en zelfs onduidelijk. Onze collega's zijn dan ook benieuwd naar jullie specifieke feedback hierover. Het zou erg handig zijn als je aan de hand van enkele screenshots (let op dat je jouw eigen gegevens eerst afschermt) kan aantonen waar deze look (en kleuren) voor problemen zorgt op gebied van leesbaarheid/duidelijkheid. Je mag dit delen in deze thread. 

Als extra heb ik eens gevraagd of het geen idee is een dark mode voor Webmail te ontwikkelen. Toch altijd een leuke extra, niet? 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wijziging in layout Telenet Webmail

Hoi @Suzy 

Bedankt om dit na te kijken 👍

Wat de kleurstelling op zich betreft, kijk nog eens naar mijn onderschrift 😁 Daar hoeven we het dus niet meer over te hebben aangezien er geen skins meer komen. (Wat ik persoonlijk dus wel jammer vind). Dat het geel is, is niet verwonderlijk, het is de kleur van Telenet ...😏

Wat die leesbaarheid betreft: dan gaat het bij mij vooral om gele tekst op een witte achtergrond die, in mijn ogen, moeilijker leesbaar is.

uittreksel webmail.JPG

Groetjes,

Stefaan 

 

 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7393
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Wijziging in layout Telenet Webmail

@StefaanH dankjewel, dit heeft zeker geholpen. We hebben deze links doorgegeven en op de UAT-omgeving hebben de collega's het al aangepast.
Ze proberen deze verbetering volgende week al op productie te brengen. 😉

Het zou er dan zo uitzien: 

Suzy_0-1701453151654.png

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wijziging in layout Telenet Webmail

Thx @Suzy , dat oogt al meteen veel leesbaarder. Dit was een "need to have". De rest is / was "nice to have".👍


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wen
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Wijziging in layout Telenet Webmail

Ik krijg deze layout (icoontjes mappen enz) sinds gisteren... Is dit normaal?

Layout is nu zeer onduidelijk en ziet er ineens verouderd uit. Lijkt me niet echt de bedoeling als ik de andere screenshots hier zie.. Of wel?Scherm­afbeelding 2023-12-06 om 14.46.33 kopie.jpg

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wijziging in layout Telenet Webmail

Nog een beetje afwachten tot uw afbeelding is goedgekeurd, dan zal ik eens  vergelijken met wat ik te zien krijg 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RudiR
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Wijziging in layout Telenet Webmail

In de nieuwe mobiele layout: waar zie ik het e-mail adres van de afzender? 

0 Likes