24751
netweters
|
152338
antwoorden
|
20691
vragen
|
Beste
Dit weekend onze mail eindelijk in orde gebracht op onze nieuwe pc met windows 10 en in outlook.
De stappen vanop de site van Telenet goed gevolgd.
Nu blijkt enkel de inkomende mail goed te werken.
Mail verzenden wil maar niet lukken.
Ik geef hieronder even de foutmelding alsook de instellingen die we gebruikt hebben.
Hebben jullie enig idee wat we toch fout gedaan zouden hebben?
Alvast bedankt!
Groetjes
Pekedg
Ik hoop dat jullie de foto's kunnen zien 😞
Probeer eens met imap ipv pop
Verwijder je account in outlook en maak een nieuwe aan
Het beste IMAP gebruiken zo blijven de e-mail op de servers van Telenet. (zie instellingen in deze mail)
Je kan gewoon in outlook een nieuw profiel maken met deze instellingen, zo kan je direct testen zonder het vorige profiel te verwijderen.
IMAP is niet per se het beste. Zelf gebruik ik nog altijd POP. Berichten op de smartphone verschijnen op de PC en ik maak zelf mijn backups. Als ik wil kan ik altijd werken via Portable Thunderbird.
POP of IMAP doet er voor deze vraagstelling niet toe. De vraag is waarom uitgaande mails niet werken. Uitgaand is altijd SMTP, of je nu POP of IMAP gebruikt.
Vink je het volgende eens uit: Beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) vereisen.
Als dit nog niet werkt stel dan de versleuteling bij de SMTP in op TLS (ipv starttls)
Als je toch POP wil gebruikt moet je volgende settings in outlook instellen :
standaard is Pop uitgeschakeld in outlook
Je kan ook eens om Secure Password Authentication (SPA) uit te schakelen en nog eens te proberen voor de uitgaande mailflow.
Veel succes!