|
25.741
netweters
|
159.365
antwoorden
|
|
21.485
vragen
|
Er wordt al twee weken beloofd dit op te lossen, mijn laptop is twee weken terug gehacht met een soort AI virus, muis bewoog uit zichzelf, wifi chip verwijderd, Windows vanaf nul hergeinstalleerd, nog altijd 't zelfde, muis beweegt uit zichzelf, als ik manueel de laatste resten van 't virus wilde verwijderen, uiteidelijk ontdekt dat 't zelfs opp Bios niveau was geinstalleerd, uiteindelijk nu een nieuwe laptop maar geen beterschap, alle telenet wachtwoorden en accounts blijken gehacked. Via sms opnieuw ingesteld en onmiddelijk erna terug ongedaan gemaakt.
Mijn mailboxen bevatten gevoelige informatie, ik werk met de federale politie in bepaalde dossiers.
Allemaal niet belangrijk blijkbaar.
Als ik naar telenet bel krijg ik meestal iemand uit suriname aan de lijn, met luide muziek op de achtergrond, huilende kinderen en koeien die loeien.
Ik ga die gesprekken beginnen opnemen, telent doet dat trouwens zelf ook.
Gisteren weer gebroken nederlands en niets dan gehoest en gerochel.
Ik weet niet wat je hier wil bereiken. Dit forum is bedoeld voor en door klanten, dus officieel biedt Telenet geen ondersteuning hier. Je kan proberen om in MyTelenet een authenticator in te stellen voor 2FA in plaats van een SMS. En je zou kunnen proberen je BIOS opnieuw te flashen. Over welke moederbord gaat het?
Als je contacten hebt bij de Federale Politie, dan kan je misschien iemand contacteren van de CCU?
BTW een Surinaams accent, krijsende kinderen in de achtergrond, ... Volgens mij heb ik die dame ook al eens aan de lijn gehad. 😂
@journalist schreef:Mijn mailboxen bevatten gevoelige informatie, ik werk met de federale politie in bepaalde dossiers.
Too much information ...
@journalist schreef:Gisteren weer gebroken nederlands en niets dan gehoest en gerochel.
Misschien is je telefoon ook gehackt? Loeiende koeien heb ik nog nooit gehoord als ik de Helpdesk bel ...
Betreft de muis aangesloten met snor of draadloos? En bij je onderwerpen kan u dan nog aanmelden?
Beweegt de muis op de nieuwe laptop ook uit zichzelf of heb je enkel problemen paswoorden?
Gevoelige informatie van de federale politie hoort op een emailserver van de federale politie en niet op een Telenet email server. Als de federale politie dit naar een Telenet mailbox gezonden heeft dan zal het wel niet zo gevoelig zijn.
Aan mailboxen kan Telenet zelf weinig doen vanwege privacy.
Een computer met gevoelige en belangrijke informatie, altijd loskoppelen van het internet. Een zeer goede raad dat ik je kan geven. En altijd backups maken!