Beantwoorden
Mikey1954
Freshman Beetjesweter
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

scan to email op Brother MFC-J6530DW werkt niet meer

t

Tot voor kort werkte alles met standaard instelling zoals eerder oplossingen hebben opgegeven, Ik heb de alternatieven ook geprobeerd, maar zonder resultaat;

Ook de eindoplossing toegepast" probleem gevonden: blijkbaar mag in het device email adres geen punt/underscore/koppelteken staan" maar dan wordt je device mail niet aanvaard;;Wordt deze functie door Telenet misschien geblokkeerd?

37 reacties
Mikey1954
Freshman Beetjesweter

Is dus hetzelfde pakket... exe bestand pakt el uit naar een folder en daar stopt het.... Ik heb 3 laptops ( HP, Lenovo en Asus met Intel 11de en 12 generatie processors) op alle 3 windows 11 24H2 geinstalleerd en op geen enkele krijg ik de brother software geinstalleerd ( doe ik uiteraard nog vooraleer enig andere app wordt geinstalleerd). Dus na het uitpakken gebeurt er gewoon niets...idem als ik de drivers alleen wil installeren ( krijg dan wel een compatibilteitswaarschuwing en wordt de driver gewoon niet geinstalleerd).

Zoals ik eerder zei, onder windows 10 was er nooit enig probleem

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Het gaat niet over drivers, wel een proces dat in achtergrond moet draaien. Dat proces moet de oproep van de scanner ontvangen dat er wat doorgestuurd wordt.

Kijk eens in taakbeheer (vervangt gedeelteldieijk msconfig) en kies Opstart-apps. Met een beetje geluk zie bij een proces het icoon van een scanner of staat er iets van Brother als naam bij Uitgever. Kijk anders naar de eerste letters van de processen.

Om je een idee te geven dit staat er voor mijn Canon printer/scanner

janne_man_0-1730371684340.png

CNMNSST (met mijn fantasie lees ik CaNon MaiN Scanner STart). (het uitgeschakelde proces Canon Quick menu main).

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@janne_man  schreef:

Het gaat niet over drivers, wel een proces dat in achtergrond moet draaien. Dat proces moet de oproep van de scanner ontvangen dat er wat doorgestuurd wordt.

Als @Mikey1954 zegt dat hij de installer niet aan de praat krijgt, dan zal dat achtergrondproces ook niet geïnstalleerd zijn…

Blijft wel raar dat de installer bij mij wel gewoon open gaat na het uitpakken via de exe, zonder ook maar enige foutmelding

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Mikey1954
Freshman Beetjesweter

Ik geef het op , zeker na het lezen van volgende want blijkbaar is dat een zeer wijdverbreid euvel bij windows 11 gebruiker...ongeacht welke Brother printer

Mikey1954_0-1730377583111.jpeg

En nog steeds door niemand een goede oplossing voor het probleem gevonden

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Neem eens contact op met Brother Belgium. Hun gegevens vind je hier. Blijf ze lastig vallen tot het probleem opgelost is.

Mikey1954
Freshman Beetjesweter

heb ik gedaan tot ik er moedeloos van werd.... een keer heeft er iemand van Brother me op mijn scherm gevolgd en zag dat installatie inderdaad niet mogelijk was... maareen oplossing heeft hij niet kunnen geven... trouwens Brother Japan heeft al laten weten dat ze geen updates aan de software meer maken om software voor win 11 geschikt te maken.

Drivers worden in Win 11 nog enkel door Microsoft geleverd op basis van de door de leverancier geleverde details ( in dus nieuw vanaf win11 )

janne_man
Professional Superweter

Heb je deze recente download al geprobeerd:

janne_man_0-1730621859784.png

Als bovenstaande download niet helpt:

Nogmaals dit gaat niet om een driver. Je moet je vraag aan Brother anders stellen. Dit gaat over een programma dat op je pc permanent moet actief zijn als een service. Als je op je printer een opdracht geeft om te scannen (en mogelijk nog andere zaken), weet de scanner niet naar waar dit moet gestuurd worden. Noch de scannner, noch je pc hebben steeds hetzelfde ip-adres. Zeer simplistich: je printer stuurt een berichtje op je lokale netwerk. De service op je pc pikt dat berichtje op en geeft de nodige info aan de scanner. Dan pas kan de scanner beginnen doorsturen naar je pc.  

Het is uiteraard ook mogelijk dat Windows ook zo'n service heeft. In dat geval moet Brother in staat zijn om je te zeggen welke service. 

De vraag is dus: welke service (al dan niet van Brother) op mijn pc maakt het mogelijk dat een scan opgestart wordt vanop de scanner en dat die dan automatisch verbinding maakt met je pc. 

Als er netweters zijn die dit volgen en die ook die scanner hebben waar dat werkt, kunnen die eens met taakbeheer opzoeken welke service dat zou zijn?

Mikey1954
Freshman Beetjesweter

Ook al geprobeerd en dat kan ik wel intalleren, maar.... het vraagt dan wel om de Brother printer driers , en die kunnen niet geinstalleerd worden want niet compatibel.

Windows 11 gebruikt enkel de eigen IPP printer driver en zijn scan driver.