24751
netweters
|
152352
antwoorden
|
20691
vragen
|
Sinds vorige week vrijdag werkt op geen enkel toestel mijn uitgaande mail
van mijn persoonlijk telenet email adres
op pc, iPhone,ipad kan ik dus geen mails meer versturen via de smtp 587 ssl
ik gebruik outlook . reeds thunderbird mailstalleerd zonder succes .
indien ik poort 25 neem werkt alles normaal maar is er dus niets beveiligd
wat dus niet de bedoeling is
andere telenet mail account van mijn echtgenote werkt wel op poort 587
in dezelfde outlook 2016
deze morgen dan toch maar eens een paswoord wijziging gedaan
maar zonder resultaat = zelfde probleem
iemand een oplossing want ik wil wel mijn mails niet kwijt en heb dus geen zin om een nieuw email aan te maken
reeds naar telenet gemaild maar ligt niet aan hun !!!
dus vorige weel alles ok en nu kan niet meer versturen
hopelijk heeft iemand een oplossing hiervoor
Opgelost! Ga naar oplossing.
Bedankt RebeccaB, ik probeer het deze week uit en zal hier bericht laten met het resultaat.
Het probleem van niet werkende smpt server kan veel en complexe nazichten vergen (inzake communicatie problemen en cliënt instellingen. Bij mij wilden noch Thunderbird noch MSOutlook2010 "Profes"(hmm) te kunnen communiceren met Telenet servers (in en uit), zowel met Windows10 als met Windows 7 op dezelfde machine. Twee dagen verloren met account instellingen te veranderen en te testen en modem te ontkoppelen enz..
Niks met "zwarte lijst" account te maken WEL... een Avast probleem !
Ik weet (nog) niet of het ofwel de firewall module is geweest (nu disabled) ofwel het e-mail shield (nu gedeïnstalleerd) maar feit is dat nu beide Telenet servers WEL worden aangesproken en ook hu werk verrichten in beide Windows en met alle email cliënts.
Gaandeweg vond ik tevens een verouderde paragraaf over account instellingen voor MS Outlook 2010 welke ik moet melden aan Telenet en de Netweters. Waar kan het hier best ?
Ik gebruik het Mail Shield van Avast al jaren niet meer. Enkel File Shield en Behavior Shield zijn actief. Al de rest is uitgeschakeld. Wellicht vandaar dat ik nooit problemen heb gehad met TB. Die firewall kan je overigens ook verwijderen. Onder W7 is dat: Control Panel > Programs and Features > Avast Free Antivirus (selecteren) > Change. Al die "tools" en onnodige bloatware kan je gewoon verwijderen. Oppassen dat je Chrome niet installeert als je moet herstarten!
Verouderde info kan je melden aan @Suzy .
De werkwijze die RebeccaB beschrijft, blijkt te werken. Heel erg bedankt. Toch straf dat de telenet helpdesk dit niet weet.