24.911
netweters
|
153.470
antwoorden
|
20.822
vragen
|
Hallo,
Mijn eerste vraag is kan ik van coax naar ethernet gaat en dan van daar mijn watchguard xtm 510 running opnsense
En zou ik dan die kunnen regelen bij telenet om als router te gebruiken?
Zou wel handig zijn omdat ik een patch kast heb en dan kan ik alles mooi daar in zetten en niet zo een warboel.
Alvast bedankt
Titel gewijzigd door Dante (mod) | Vorige titel: Eigen network
@Koenbeke Van coax naar ethernet omzetten doet je kabelmodem van Telenet al 😁 Je kan vandaar uit naar je watchguard gaan met een ethernet kabel.
Je kan altijd kiezen om een eigen kabelmodem aan te schaffen en deze te configureren en installeren in je patchkast.
Hallo, kan je mij mss een voorbeeld van een patchkast kabelmodem dat ik kan vast zetten?
Zou leuk zijn als dat bestaat.
Ik heb er nog geen gevonden. De eigenschappen waaraan een eigen modem moet voldoen zijn hier te vinden:
De meeste modellen die ik gevonden heb zijn allemaal gewoon losse "bakjes", zoals de Telenet modems zelf, de AVM Fitzbox 6000-serries, Arris etc.
Unifi heeft een rackmodel kabelmodem, het is onzeker of deze zal werken op het Telenet netwerk. Daarnaast is dit ook wel een duur model.
@Arnie schreef:Unifi heeft een rackmodel kabelmodem, het is onzeker of deze zal werken op het Telenet netwerk. Daarnaast is dit ook wel een duur model.
Ik zou durven zeggen dat het zeker is
Currently, UCI works only in the United States. The following ISPs / cable providers are supported: (...)
If you do not have one of these three ISPs, or are outside of the United States, UCI will not be able to be activated and provide internet access.Bron: Activating UniFi Cable Internet – Ubiquiti Help Center