Beantwoorden
jonasclaes
Professional Beetjesweter
Tien op tien! Jij bent af! A born reader! Handje vol!

Verkochte FritzBox wil niet activeren op Orange kabel

Dag collega Netweters!

Ik heb recent mijn FritzBox 6690 verkocht via 2dehands, en een nieuwe Arris CM3500B aangekocht en geactiveerd.

Mijn ervaring met de CM3500B is vlekkeloos, en werkt perfect.

Alleen krijg ik nu van de persoon aan wie ik mijn FritzBox 6690 verkocht heb de melding dat hij hem niet kan activeren via Orange, omdat ze hem vertellen dat deze nog bij Telenet geregistreerd / geactiveerd zou zijn...

Geactiveerd lijkt mij eerder onlogisch, aangezien ik mijn CM3500B geactiveerd heb, en de FritzBox z'n MAC-adres gedeactiveerd heb door de modem swap.

Echter lijkt het mij wel plausibel dat het CM MAC-adres van de FritzBox, ergens nog in de Telenet systemen bestaat, en hierdoor door Orange niet geactiveerd kan worden.

Hebben we hier ergens een mailadres voor of een aanspreekpunt? Ik kan me voorstellen dat de algemene klantendienst hier niet genoeg over gaat weten, gezien het feit dat we de modem swap ook moeten regelen via de Telenet Back-Office.

Alvast bedankt!

28 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

015 666 666 bellen en kiezen voor optie 2 (technische dienst)? En dan hopen dat je iemand met kennis aan de lijn krijgt en geen Hollandse met krijsende kinderen in de achtergrond. 😉

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

@jonasclaes  schreef:

Alleen krijg ik nu van de persoon aan wie ik mijn FritzBox 6690 verkocht heb de melding dat hij hem niet kan activeren via Orange, omdat ze hem vertellen dat deze nog bij Telenet geregistreerd / geactiveerd zou zijn...

Ik denk dat je hier inderdaad de 2 correcte bewoordingen gebruikt:

Een niet-Telenet modem wordt door de technische back-office eerst toegevoegd aan een modem Database (=geregistreerd), en vervolgens geactiveerd op het profiel van de klant.

Door de modemswap te doen terug van de Fritz!Box naar de Telenet modem, wordt de modem gedeactiveerd, maar niet verwijderde uit de modem Database?

Het is ook niet de eerste keer dat er moeilijkheden zijn om een modem, die voorheen bij Telenet geregistreerd werd (en werkte), te laten werken bij Orange en/of Hey!

Blijkbaar loopt er iets mis in het "Freemodem" process bij Telenet (Wyre?)

@jonasclaes  schreef:

Hebben we hier ergens een mailadres voor of een aanspreekpunt? Ik kan me voorstellen dat de algemene klantendienst hier niet genoeg over gaat weten, gezien het feit dat we de modem swap ook moeten regelen via de Telenet Back-Office.

Ik heb wel een mailadres, maar ik kan niet zomaar publiek bekend maken (Ik was in 2024 een tester voor het process van de "vrije modemkeuze" en heb toen intensief met Telenet gecommuniceerd). Misschien kan @Moderator dit even escaleren naar de betreffende afdeling binnen Telenet. Ik heb intussen zelf ook een mail gestuurd naar het interne mailadres dat ik nog heb van mijn contact in 2024, om hen op deze post wijzen.

luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Suzy
Community Manager
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

@jonasclaes bedankt om dit te melden, we hebben dit doorgegeven intern aan onze collega's die werken op 'eigen modem'. Aangezien je de modem swap via Telenet Back Office hebt laten uitvoeren voor je eigen modem (zoals het inderdaad hoort), zouden wij ervan uit gaan dat het vorige toestel correct uit de systemen verwijderd wordt. Mogelijks loopt er toch iets fout achterliggend en moet dit nagekeken worden.

Zodra we meer info krijgen, koppelen we dit terug in deze thread.

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager

jonasclaes

Dankjewel @flip1953 voor de effort!

Geweldig om te horen @Suzy! Mocht de back office / de collega's intern extra informatie nodig hebben, zoals het CM MAC van de verkochte FritzBox, mogen ze mij, of mag jij mij, contacteren.

Bedankt voor de snelle reactie!

ChristofM
Expert Moderator
Jij alziend oog. ;-) Champagne, lezer van het jaar! Waar zijn die handjes? De race is begonnen!

@jonasclaes We hebben goed nieuws voor je! Jouw FritzBox is volledig verwijderd voor Telenet. Deze is nu klaar om geactiveerd te worden via Orange. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngChristof
Expert Moderator

jonasclaes

Hi @ChristofM

Bedankt voor de update! Dankjewel voor het checken intern!

Ik heb de persoon aan wie ik de box verkocht heb laten weten dat hij het nogmaals kan proberen! Ik hou jullie hier op de hoogte, en als het opgelost is, markeer ik de thread als solved! 🙂

Mag ik misschien nog iets vragen? Is het proces nu aangepast dat wanneer een klant zijn modem terugwisselt of naar een andere wisselt, de eigen modem nu wel volledig gederegistreerd wordt, of is dit een eenmalig iets dat nu manueel gedaan is?

Alvast bedankt!

ChristofM
Expert Moderator
Jij alziend oog. ;-) Champagne, lezer van het jaar! Waar zijn die handjes? De race is begonnen!

@jonasclaes Normaal wordt de eigen modem altijd verwijderd wanneer er een nadien modemswap is. In dit geval was dit helaas niet gebeurd waardoor deze in het systeem is blijven staan. Dit was dus een spijtige, menselijke fout. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngChristof
Expert Moderator

Ken
Experienced Beetjesweter
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Ik ben de nieuwe eigenaar die de tweedehands privé modem wil activeren op het Orange netwerk.

Na meer dan een maand wachten werkt het nog steeds niet omdat Telenet de modem gegijzeld houdt.

Na een extreem lange wachttijd heeft Orange dan eindelijk het mac adres van de Fritzbox kunnen registreren in het Orange netwerk, maar de modem krijgt geen extern IP adres van het kabelnetwerk. Orange heeft al meerdere berichten naar Telenet gestuurd hierover, maar een oplossing is er nog steeds niet, en antwoorden op de gestuurde mails hebben jullie precies geen zin in.

laatst werd nog beweerd dat ik een modem die eigendom was van Telenet wilde registreren op het Orange netwerk, terwijl het duidelijk om een privé modem gaat. 

flip1953
Experienced Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

@Ken  schreef:

Ik ben de nieuwe eigenaar die de tweedehands privé modem wil activeren op het Orange netwerk.

Na meer dan een maand wachten werkt het nog steeds niet omdat Telenet de modem gegijzeld houdt.

Na een extreem lange wachttijd heeft Orange dan eindelijk het mac adres van de Fritzbox kunnen registreren in het Orange netwerk, maar de modem krijgt geen extern IP adres van het kabelnetwerk. Orange heeft al meerdere berichten naar Telenet gestuurd hierover, maar een oplossing is er nog steeds niet, en antwoorden op de gestuurde mails hebben jullie precies geen zin in.

laatst werd nog beweerd dat ik een modem die eigendom was van Telenet wilde registreren op het Orange netwerk, terwijl het duidelijk om een privé modem gaat. 

Wie wat gegijzeld houdt is als buitenstaander moeilijk te zeggen, maar daar zou de klant de dupe niet mogen van zijn.

Enige oplossing is het inschakelen van de Ombudsdienst, die kan meestal iets meer bereiken.

En in dit geval ook het BIPT (de telecom regulator), want vrije modemkeuze is bij wet vastgelegd 🤔

Orange is jouw provider, dus Orange overtreedt de wet (en daar staan boetes op).

Wat de achterliggende oorzaak is maakt hier niets uit.

luc55
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Is een gekend probleem de eigen modem moeten ze uit hun systeem gehaald worden zolang ze dat niet doen blijven ze in de fout gaan 

Is niet de eerste keer dat we dit lezen en horen 

Dat er boetes op staan geen idee en als dit zo is zal deze door geven aan de partij die toestel gijzelt deze zal betalen en je zal geld dan krijgen 

Daar zullen ze geen probleem van maken de test periode zijn we al voorbij 

flip1953
Experienced Meesterweter

@luc55  schreef:

Is een gekend probleem de eigen modem moeten ze uit hun systeem gehaald worden zolang ze dat niet doen blijven ze in de fout gaan 

Is niet de eerste keer dat we dit lezen en horen 

Jij reageert ALTIJD op de laatste post zonder het voorgaande te lezen....

Hier gaat het over een eigen modem (Fritz!Box) die door door @jonasclaes verkocht werd aan @Ken 

• de Fritz!Box werd door Telenet volledig verwijderd uit het ystseem (bevestigd door @ChristofM ).
  • de Fritz!Box kan door Orange toch niet toegevoegd worden bij @Ken 

Dat is géén gekend probleem, maar een nieuw probleem (tussen Telenet > Wyre > Orange) ??

Als jij met al jouw wijsheid weet waar het probleem zit, dan zijn we benieuwd.

Of als je weet hebt van hetzelfde "gekend" probleem > kan je ons een link sturen?

In plaats van te speculeren 🙄

luc55

Er is op ander forum ook over dit probleem gesproken 

Klant is klant van Telenet gaat over naar Hey eigen modem gaat niet meer , dan gaat hij over naar Base zelfde probleem 

De klant gaat terug naar Telenet en de eigen modem  werkt weer waar zou de fout zitten 

En dit is in een tijdspannen van +- 3 maanden 

Veel handelingen omdat iemand zijn werk niet goed doet dat is duidelijk 

Hoe het financieel wordt opgelost geen idee niet iedereen deelt dit 

flip1953
Experienced Meesterweter

@luc55  schreef:

Er is op ander forum ook over dit probleem gesproken 

link?