24820
netweters
|
152972
antwoorden
|
20757
vragen
|
Vanaf 15 Mei wordt in Nederland het kanaal van BBC First veranderd van naam naar BBC NL, in Amsterdam waar het hoofdbureau zit voor de Benelux voor dat kanaal kiezen enkele personen de series dat op dat kanaal gaan komen met Nederlandse ondertiteling.
in het noorden is BBC First genaamd naar BBC Nordic, of er in belgie ook een naamsverandering komt is nog niet geweten, als dit gebeurt kan dit BBC BE genaamd worden denk ik zo dan.
@Master-Magic schreef:of er in belgie ook een naamsverandering komt is nog niet geweten, als dit gebeurt kan dit BBC BE genaamd worden denk ik zo dan.
BBC Studios lanceert BBC NL | BBC Benelux weet het antwoord:
In Belgie blijft de benaming BBC First, hierop zijn series te zien geselecteerd voor de Vlaamse markt.
Ik zag vandaag de post online dat de naam nu veranderd is.
Als je dan naar hun website gaat naar 'waar te bekijken' krijg je in NL allerhande tv kanalen en als je dan België kiest komt er 'Sorry the channel is not available in your location.'
Is dit gewoon louter toeval of gaan ze er hier mee stoppen?
Ik hoop van niet want toch 70% van de (oudere) bevolking heeft meestal nog kabel voor dit kanaal. 😅
@RonC nee ze stoppen niet met hun kanaal, dat blijft bestaan, de site zal nog aangepast moeten worden vrees ik, vandaag start het BBC NL in Nederland, maar veel veranderd er niet buiten ander logo en andere naam in Nederland, belgie behoud BBC First.
@Master-Magic de programmering van BBC NL en BBC First zullen uiteindelijk afwijkend zijn, dus het zal op termijn een anderen programmatie worden... 😉
@Peter78 dat heeft het al altijd geweest, er waren al altijd 2 versies, kan ze beide zien, het verschilt heel erg.
in Nederland tonen ze de series van Miss Marple, maar de oude versies van eind jaren 80, die mooie nog, ik bekijk ze of neem ze op elke week, 2 afleveringen per keer de zaterdag, om 1 uur s nachts en dan s morgens rond 10 uur een andere aflevering.
is mooi, alleen spijtig van die reclame, een aflevering duurt zo altijd een uur en half, waar dit meestal rond de 70 min duurt.
in belgie tonen ze deze niet op BBC First spijtig genoeg.
https://www.tvgids.nl/serie/agatha-christie-s-marple
dat is de link naar een aflvering dit weekend op de BBC NL.
@Master-Magic a ok ik dacht dat het de zelfde versie was omdat de voice over tussen de programma's steeds een Hollandse stem is.
En ook een groot verschil in Nederland kunnen ze blijkbaar wel werken met ingebrande ondertiteling, zoals bij NGC Wild, Animal Planet, History enz...
Snap niet dat Telenet nog steeds vast houd aan optionele ondertiteling, heel veel mensen weten niet dat je die optie standaard kunt aanzetten in u menu, veel die denken dat dit niet ondertiteld is of denken da je da steeds per zender moet aanzetten.
Ingebrande ondertiteling is blijkbaar te makkelijk. 🙄
@Peter78 Animal Planet is ook uit en aan te zetten, het is het soort ondertiteling dat anders is,
in Nederland wordt dit meegestuurd vanuit de stream van BBC NL, in Belgie is dat apart meegestuurd in de stream zoals de Animal Planet en History enz dat je zegt.
BBC First nl was beter vonden we
Hier bij ons wordt veel herhaald hopen dat het tijdelijk is na dat de uitzending van bbc entertainment is gestopt is het achteruitgegaan voor de programma's
Mijn vader was vroeger een fan nu niet meer iets te veel heruitzendingen
Gezien dat ze A Remarkable Place to Die uitzenden op bbc nl op 1 juni een aanrader