Beantwoorden
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

BBC News momenteel niet beschikbaar bij telenet

Door een frequentie wissel op de satelliet is BBC News momenteel niet beschikbaar bij telenet, van zodra deze wissel gedaan is zal deze zender terug beschikbaar zijn, de wissel is gaande op de Hotbird, deze wissel was al sinds april gaande naar de nieuwe frequentie, waarom ze zolang gewacht hebben bij telenet tot vandaag dat deze niet meer beschikbaar was is me een raadsel.

mogelijks is het omdat de nieuwe freq van BBC News international een DVB-S2 is en de gebruikte tuner bij telenet of waar ze dit halen dit signaal nog DVB-S is, 

de nieuwe freq op satelliet is= 11.727 v 29.900 fec 3/4 8PSK

moesten ze dit bij telenet nog niet weten 😉 

@Moderator moesten ze deze info willen staat de freq hierbij zodat ze dit kunnen aanpassen mits de juiste apparatuur beschikbaar.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
31 reacties
Peter78
Experienced Meerweter
Topicvreter! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

@Arnie  schreef:

Een beoordeling dat het er goed uitziet op een 55inch TV is niet echt een "wetenschappelijke" referentie.

@Arnie als je het verschil niet ziet tussen SD en HD op een 55inch TV (het moet zo groot zelfs nie zijn) gaan we best de discussie stoppen. 😉  ik zie dat met het blote oog ik hoef daar geen programma voor te gebruiken

@Arnie  schreef:

Ik heb nooit beweert dat ze een SD signaal upscalen. Ik heb enkel geschreven dat ik niet weet waar zij hun beeld vandaan halen.

De zelfde bron als die KPN en binnenkort Telenet gebruikt en wie of wat die bron is zal mij een worst wezen als het maar beter beeld is dan nu 😊

Peter78
Experienced Meerweter
Topicvreter! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

@Master-Magic  schreef:

@Peter78 de zenderlijst van Proximus klopt niet, daar staat bv INPLUS bij, je moet die eens bekijken, die is echt geen HD, die is SD, de bron via satelliet is zelf SD al 2 jaar.

ze moeten eens nodig hun lijst bijwerken met juiste info.

pro-PJLf2eUh.jpeg

@Master-Magic Aub zie speciaal een foto genomen in de lokale Proximus shop 😉

Als dat geen HD is dan weet ik het niet meer, ok de timming was wat ongelukkig (waren gewoon slechte GSM beelden in de reportage) maar als je kijkt naar het rood en wit onderaan en de scherpte van de letters en cijfers is er 0.0 discussie, vergelijk het eens met Telenet dag en nacht verschil 😁

Conclusie Telenet is de enige provider in de benelux die BBC News nog in SD doorgeeft!