Beantwoorden
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

BBC News momenteel niet beschikbaar bij telenet

Door een frequentie wissel op de satelliet is BBC News momenteel niet beschikbaar bij telenet, van zodra deze wissel gedaan is zal deze zender terug beschikbaar zijn, de wissel is gaande op de Hotbird, deze wissel was al sinds april gaande naar de nieuwe frequentie, waarom ze zolang gewacht hebben bij telenet tot vandaag dat deze niet meer beschikbaar was is me een raadsel.

mogelijks is het omdat de nieuwe freq van BBC News international een DVB-S2 is en de gebruikte tuner bij telenet of waar ze dit halen dit signaal nog DVB-S is, 

de nieuwe freq op satelliet is= 11.727 v 29.900 fec 3/4 8PSK

moesten ze dit bij telenet nog niet weten 😉 

@Moderator moesten ze deze info willen staat de freq hierbij zodat ze dit kunnen aanpassen mits de juiste apparatuur beschikbaar.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
37 reacties
Peter78
Experienced Meerweter
Topicvreter! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

@Arnie  schreef:

Een beoordeling dat het er goed uitziet op een 55inch TV is niet echt een "wetenschappelijke" referentie.

@Arnie als je het verschil niet ziet tussen SD en HD op een 55inch TV (het moet zo groot zelfs nie zijn) gaan we best de discussie stoppen. 😉  ik zie dat met het blote oog ik hoef daar geen programma voor te gebruiken

@Arnie  schreef:

Ik heb nooit beweert dat ze een SD signaal upscalen. Ik heb enkel geschreven dat ik niet weet waar zij hun beeld vandaan halen.

De zelfde bron als die KPN en binnenkort Telenet gebruikt en wie of wat die bron is zal mij een worst wezen als het maar beter beeld is dan nu 😊

Peter78
Experienced Meerweter

@Master-Magic  schreef:

@Peter78 de zenderlijst van Proximus klopt niet, daar staat bv INPLUS bij, je moet die eens bekijken, die is echt geen HD, die is SD, de bron via satelliet is zelf SD al 2 jaar.

ze moeten eens nodig hun lijst bijwerken met juiste info.

pro-PJLf2eUh.jpeg

@Master-Magic Aub zie speciaal een foto genomen in de lokale Proximus shop 😉

Als dat geen HD is dan weet ik het niet meer, ok de timming was wat ongelukkig (waren gewoon slechte GSM beelden in de reportage) maar als je kijkt naar het rood en wit onderaan en de scherpte van de letters en cijfers is er 0.0 discussie, vergelijk het eens met Telenet dag en nacht verschil 😁

Conclusie Telenet is de enige provider in de benelux die BBC News nog in SD doorgeeft!

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Noch met de foto, noch met zelf het beeld zien, kan ik overtuigd worden dat het HD is. De upscaling gebruikt door decoders en tv's zijn zeer goed dat het enkel in zeer specifieke gevallen waarneembaar is met het blote oog. 

Roy78
Freshman Beetjesweter
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

100% zeker HD, met upscaling kan je nooit zo'n scherpte in dat kleinste lettertype onderaan verkrijgen.

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@Peter78 Proximus heeft op zijn systeem kennelijk 2 BBC News zenders, een SD en een HD versie, kennelijk staat er op de V7c versie de SD versie en niet de HD versie.

ik zal dit eens bij m'n ouders onderzoeken dat proximus tv hebben en een Q-led van samsung of ze de HD versie niet in de lijst vinden want ik zag elke keer de SD versie.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
Peter78
Experienced Meerweter

@janne_man  schreef:

Noch met de foto, noch met zelf het beeld zien, kan ik overtuigd worden dat het HD is. De upscaling gebruikt door decoders en tv's zijn zeer goed dat het enkel in zeer specifieke gevallen waarneembaar is met het blote oog. 

@janne_man ik heb hier een Sony OLED staan ter waarde van €2500 geen goedkopen Medion brol dus, best bizar dat ik dan nog steeds zo goed het verschil zie tussen SD en HD om maar te zwijgen van 4K als ik uwen theorie mag geloven 😉

Mijn Sony UBP-X800M2 4K UHD Blu-ray-speler heeft een zeer goeie upscaling, als ik een gewone Blu-ray afspeel is het beeld zeer goed (upscaling naar 4K) en moest ik zeggen het is een 4K bron je zou het nog geloven ook maar een 4K schijfje is toch nog next level 😁 Speel ik een DVD (upscaling naar 1080p) af zie je nog steeds goed dat het een SD bron is 😉

PlayStation 3, 4 & 5 hebben ook een zeer goeie upscaling maar toch zie je nog steeds dat het een SD bron is.

Ik moet de eerste TV of decoder nog zien die van een SD beeld een loepzuiver en haarscherp HD beeld maakt 😊

Peter78
Experienced Meerweter

@Roy78  schreef:

100% zeker HD, met upscaling kan je nooit zo'n scherpte in dat kleinste lettertype onderaan verkrijgen.

@Roy78 ik weet da en jij weet dat voor de rest ga ik er niet over uitwijken 😉

leven en laten leven 😁

Peter78
Experienced Meerweter

@Master-Magic  schreef:

@Peter78 Proximus heeft op zijn systeem kennelijk 2 BBC News zenders, een SD en een HD versie, kennelijk staat er op de V7c versie de SD versie en niet de HD versie.

ik zal dit eens bij m'n ouders onderzoeken dat proximus tv hebben en een Q-led van samsung of ze de HD versie niet in de lijst vinden want ik zag elke keer de SD versie.

@Master-Magic het was de Android decoder in de shop als dat enig verschil zou maken 🤔 tja BBC News, 1 & 2 stonden netjes bij elkaar in de zenderlijst.

Voor de rest ken ik geen hol van het Proximus systeem, ze doen dus al dingen zoals Telenet via DVB-C (TV-box) HD en als je dan kijkt via de TV-box IP is de zender ineens SD via streaming...