25.124
netweters
|
154.648
antwoorden
|
20.945
vragen
|
Punt 1: Vanaf 1 juli 2025 zullen de 3 Play Sports-kanalen niet langer beschikbaar zijn via DAZN zelf. Dit betekent dat het gecombineerde DAZN TOTAL+Play Sports abonnement verdwijnt uit het aanbod bij DAZN zelf. Voor wie via de DAZN app naar Play Sports kijkt (en dus geen Telenet klant is), is dat dus een grote onverwachte teleurstelling!
Op de website van DAZN kan je zien dat het abonnement verdwenen is. DAZN bevestigt dit, maar heeft momenteel nog geen persbericht geplaatst:
Bedankt dat je verbonden blijft. Het spijt ons je te moeten meedelen dat Play Sports-kanalen vanaf 1 juli 2025 niet langer beschikbaar zijn op DAZN. Dit betekent ook dat het DAZN TOTAL+Play Sports abonnement uit ons aanbod wordt verwijderd.
Bron: Play Sports aanbod enkel via streaming vanaf 1 December 2025 - Pagina 2 - Userbase
Punt 2: Tegelijkertijd lopen de onderhandelingen tussen Proximus, Telenet en DAZN over de uitzendrechten van het Belgisch voetbal flink vast. Proximus en Telenet vinden dat DAZN te veel geld vraagt, vooral omdat het aantal traditionele tv-kijkers daalt en de telecombedrijven zelf veel investeren in glasvezelnetwerken. Dit zorgt voor een serieuze impasse, terwijl het nieuwe voetbalseizoen snel nadert.
Zie artikel: Proximus en Telenet zetten DAZN duimschroeven aan over uitzendrechten Belgisch voetbal | De Tijd
Kan iemand van Telenet vertellen waarom DAZN geen Play Sports-kanalen meer aanbiedt? Iedereen die dus een keer naar de Premier League, Eredivisie, Formule 1, etc wil kijken moet nu verplicht 2 abonnementen bij Telenet nemen (Telenet product + Play Sports-abonnement). Wat een stap achteruit...
@waterrat1978 schreef:Want voor zover ik weet is de klantendienst zelfs niet meer een onderdeel van Telenet zelf.
===hoe bedoel je?ik heb al een paar jaren niet meer gebeld naar de klantendienst.zijn er dingen veranderd?
Indertijd was er een bericht verschenen in de media dat de klantendienst van Telenet niet meer door Telenet zelf beheerd werd maar door een extern callcenter waardoor je dus bijvoorbeeld iemand aan de lijn kan krijgen als je belt naar Telenet die een halve minuut ervoor nog een klant heeft behandeld van bijvoorbeeld Eneco. Het lijkt me er dan ook op dat zij totaal geen zicht hebben op hoe de mogelijke onderhandelingen tussen Telenet en DAZN ervoor staan en dus sowieso gewoon een script aflezen om de klanten te sussen.
Enkel een technische helpdesk voor netwerkproblemen is normaal nog in eigen Telenet-beheer als ik me niet vergis. Maar daar word je als simpele klant amper mee doorverbonden, dat zal vooral voor Business-klanten zijn vrees ik.
Ze kunnen perfect de extra sporten aankopen en uitzenden maar dan zullen de klanten moeten blijven
Zoals je zegt Play Sport is niet enkel voetbal maar meer sporten die ze aanbieden het lijkt dat sommige dit vergeten