Beantwoorden
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

Quick question: 

 

is niet telenet gerelateerd maar je kan er niet naast kijken: onderhandelingen zijn nog bezig tussen eleven sports & telenet

 

dus: ben aan het twijfelen tss play sports en eleven sports

reden: jaar abo kost maar 12 euro per maand dus is een maar een kleine meerkost

 

echter heb ik van een collega gehoord dat de kwaliteit van de streaming niet dat is...

is een collega met ervaring dus inhome zal alles in orde zijn, je kan het idd niet vergelijken met de beeldkwaliteit van play sports

dus mijn vraag: zijn er reeds mensen die getest hebben? zo ja wat is de kwaliteit? heb gehoord dat het iets beter is dan hesgoal.com 

kost natuurlijk niet veel geld maar heb wel graag kwaliteit voor sportwedstrijden

 

lees: dit is geen discussie topic over de onderhandelingen 😉

0 Likes
81 reacties
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

Ik merk dat vooral de play sports klanten een bepaalde kwaliteit gewend zijn, en hier nu moeten op inleveren. Eleven klanten zijn dan weer gemakkelijk euforisch, alleen al omdat het voetbal voor hun ook beschikbaar is. Nu ook bij STVV-KVO, dat is toch SD, lijkt alvast zo op m'n LG Oled.

Follow the White Rabbit
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

@Umbra666 beelden komen via satelliet feed in HD, maar de bitrate daarvan is niet al te hoog waardoor er met omzetten naar stream misschien teveel word gecomprimeerd en dit beeld krijgt, 

kan ook zijn dat eleven de kwaliteit heeft verlaagd om een betere stream ervaring te geven aan de kijkers zonder haperingen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

 

"Over smaken valt te discussiëren. Ik heb liever omkadering ter plaatse, mede door de sfeer in het stadion (al valt dat nu wel volledig weg) en liever ook enkel kenners die analyses maken. Bij Studio Live halen ze er met momenten meer BV's bij dan echte voetbalkenners..."

 

Ik had gans dat studio gedoe bij PS ook niet nodig en dit mag al zeker geen argument zijn om de klanten tot een duur PS pakket te verplichten. Na vorig weekend is het voor mij een uitgemaakte zaak: ik keer niet terug naar PS zolang ze geen deel-pakket Belgisch voetbal aanbieden aan een faire prijs.

Ik heb overigens hetzelfde voor met het pakket PLAY: ik behoef daar enkel een 5 tal documentaire zenders, maar moet ook 11,95 euro betalen voor zaken waar ik niets aan heb.

Daarom is het goed dat er eindelijk meer spelers op de markt komen.

0 Likes
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

@Umbra666 Ik merk dat vooral de play sports klanten een bepaalde kwaliteit gewend zijn, en hier nu moeten op inleveren. Eleven klanten zijn dan weer gemakkelijk euforisch, alleen al omdat het voetbal voor hun ook beschikbaar is. Nu ook bij STVV-KVO, dat is toch SD, lijkt alvast zo op m'n LG Oled.

 

Als bij ES een totaalbeeld van het veld getoond wordt, dan heb ik op mijn 65" LG OLED scherm toch sterk de indruk dat ik veel meer zie dan vroeger bij PS. Daarom vermoed ik dat de beeldresolutie hoger is. Ik houd mij al vele jaren niet meer bezig met de techniek terzake, maar ik vermoed dat dit (de resolutie) toch ergens te detecteren valt.

0 Likes
Voordeke
Freshman Meerweter
Berichten: 64
Warming up? De vlam zit erin. Say what?! On a roll...

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

Dat klopt! De omkadering in Play Sports gaf een totaalbeleving en was een duidelijke meerwaarde. Tijdens de rust en na de match even nakaarten was zoals gezellig napraten in het stadioncafé. Zondag na de match Brugge-Beerschot werd, zonder nabeschouwingen, onmiddellijk overgeschakeld naar Anderlecht!!! Mag TN nu in de studio geen omkaderingsprogramma's na de matchen meer maken?

Ik kwam pas om 17 uur thuis en heb dus de eerste helft gemist. Bij TN kon ik vroeger rustig om 17 uur vanaf het begin kijken. Bij E.S. kan dat niet!  

Dus na mijn maand bij E.S. terug naar TN. 

Ben wel akkoord dat er een goedkoper pakket Belgisch voetbal zou moeten komen. Niet iedereen is geïnteresseerd in het buitenlands voetbal.

0 Likes
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

@Voordeke Het gaat er mij niet om dat jij die PS zaken zou moeten missen;
enkel dat ik (en wellicht vele anderen) zou moeten kunnen kiezen dat
ik enkel het Belgisch voetbal wil zien zoals bij ES en enkel daarvoor moet betalen.

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

@riji die keuze is er toch met de Eleven app 😉 en hun apart abbo voor het pro leageu aanbod.

zie niet in wat het probleem is, men moet alleen een verschuiving maken in gebruik en keuze en betalen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Voordeke
Freshman Meerweter
Berichten: 64
Warming up? De vlam zit erin. Say what?! On a roll...

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

Kan je bvb een match die om 15 uur begint om 16 uur vanaf het begin bekijken? M.a.w. kan je uitgesteld kijken? Dat is wel mogelijk bij TN, maar vind ik niet terug bij E.S.

0 Likes
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

@Master-Magic 

@riji die keuze is er toch met de Eleven app 😉 en hun apart abbo voor het pro leageu aanbod.

zie niet in wat het probleem is, men moet alleen een verschuiving maken in gebruik en keuze en betalen.

 

Kan het zijn dat u vertrekt vanuit de situatie waarbij de klant de nieuwste TN-decoder heeft.

Ik meen dat daar het gebruik van apps zoals een ES app mogelijk is en ik denk dat u die bedoelt.

Ik heb nog een digicorder en ben daarom niet vertrouwd met deze mogelijkheid.

Is de beeldkwaliteit nu in orde bij dergelijk gebruik van de ES app?

Bij mij is dit rechtstreeks van pc browser naar TV nu althans dik in orde.

 

 

 

0 Likes
Voordeke
Freshman Meerweter
Berichten: 64
Warming up? De vlam zit erin. Say what?! On a roll...

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

Neen

Ik stream vanaf mijn laptop via Chromecast naar de tv.

Deze stream loopt van het begin van een match tot het einde.

Mijn voorbeeld was dus als de match om 15 uur start en je komt bvb maar om 16 uur thuis, dan kan je de match niet meer van bij de aanvang bekijken en heb je enkel de live-stream (met de rest van de match).

M.a.w. als je een abo van E.S. hebt, moet je steeds thuis zijn om de volledige match te bekijken. Of heb ik mis? 

0 Likes
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

@Voordeke Sorry, maar mijn reactie was niet op jouw inbreng, maar die van @master-magic1 .

Ik kan op jouw vraag niet antwoorden omdat ik altijd live kijk.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?


@Voordeke  schreef:

Ik kwam pas om 17 uur thuis en heb dus de eerste helft gemist. Bij TN kon ik vroeger rustig om 17 uur vanaf het begin kijken. Bij E.S. kan dat niet!  


Dit kan wel hoor, gewoon op de tijdsbalk kan je terugspoelen (net getest). Achteraf kan je ook de gehele match opvragen. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Voordeke
Freshman Meerweter
Berichten: 64
Warming up? De vlam zit erin. Say what?! On a roll...

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

Bedankt thomiwilli1

Hoe dom van mij! Ik verschoof de tijdsbalk naar links i.p.v. naar rechts.

Dat is dan in mijn vergelijking met TN een +punt.

TN blijft echter wel een betere beeldkwaliteit  hebben, maar een goedkopere formule enkel Belgisch voetbal hebben ze niet. 

Daardoor komt de vergelijking TN vs ES dicht bij elkaar, m.a.w. zijn die extra voordelen van TN die meerprijs waard?

0 Likes
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?


@Voordeke  schreef:

TN blijft echter wel een betere beeldkwaliteit  hebben, maar een goedkopere formule enkel Belgisch voetbal hebben ze niet. 


Een goedkopere formule met enkel Belgisch voetbal voor 10,99 euro per maand zal er bij Telenet sowieso niet komen. De goedkoopste formule bij Telenet blijft 13,55 euro per maand (wanneer je minstens Wigo Home S hebt in combinatie met Play More) of anders 19,95 euro (als je vaste telefoon, internet en tv hebt). Bij Proximus is er ook geen goedkopere optie, daar is het ook 16,99 euro voor het hele sportaanbod (dus Eleven Pro League, Eleven Sports en Champions League via de eigen Proximus Sports-kanalen).

0 Likes
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

@Hofkens "Een goedkopere formule met enkel Belgisch voetbal voor 10,99 euro per maand zal er bij Telenet sowieso niet komen."

 

Waarom niet?

Spontaan natuurlijk niet, maar gedwongen indien er genoeg klanten afhaken, wel.

Dit vergt tijd, maar nu zijn er voor het eerst specifiek voor het voetbal, goedkopere alternatieven (ES, Orange, satelliet) en dit vind ik belangrijk.

0 Likes