25.253
netweters
|
155.986
antwoorden
|
21.062
vragen
|
Wanneer ik sommige films uit het passion-abonnement wil streamen krijg ik de melding "niet ondersteund" op mijn Tv-scherm. Hoe komt dit?
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Sommige films in passion-abonnement "niet ondersteund"
@Wannes schreef:Met de return knop
Tenzij ik me vergis heeft de afstandsbediening van de Digibox/Digicorder geen "return"-knop, er is wel een "back"-knop en een "exit"-knop, is het een van die 2 of gebruik je een andere afstandsbediening (bvb van de TV)?
Het is al wat langer geleden dat ik een digibox had. Kan het misschien zijn dat de beeld kwaliteit van de zender hoger is dan wat de TV aankan?
Staat de resolutie omschakeling / tv-type ingesteld op automatisch?
Zoals eerder opgemerkt lijkt de fout niet gegenereerd te wworden door de digibox. Waarschijnlijk komt deze van de TV omdat die het HDMI input signaal niet verwerken kan.
Mijn TV is een Grundig 43 GEF 6600B
Ik betwijfel dat "mijn TV het niet aan kan". Ik kan sommige films wel afspelen, opnames werken, herbekijken werkt, alle zenders werken, Chromecast werkt en de diagnose-tool in de instellingen van Telenet meldt geen problemen. Waarom zou mijn TV 95% van de HDMI signalen wel kunnen verwerken maar sommige niet?
Ik heb alle mogelijke instellingen qua resolutie, beeld, bron, ... van mijn TV getest en niets helpt.
Waar moet ik "de resolutie omschakeling/tv-type" aanpassen?
Zijn we zeker dat het probleem zich enkel bij mij stelt? Is er iemand anders met een Passion XL abonnement die wel alle recente films kan afspelen?
Het feit dat de foutmelding van mijn TV komt kan toch ook betekenen dat het signaal dat Telenet doorstuurt niet correct is?
Volgens de informatie die ik op het internet vind voor uw merk en model, heb je een smart tv die draait onder Amazon Fire tv.
Een discussie daarover heeft niet veel zin om tot een oplossing te komen.
Het is heel belangrijk dat je zo goed als mogelijk juiste en volledig en gedetailleerde informatie geeft om de oorsprong van het probleem te kunnen vaststellen.
Geef eerst hoe de toestellen met elkaar verbonden zijn. (een coax van ... naar ..., een hdmi van ... naar ..., enzovoort voor alle kabels en draadloze verbindingen)
Je moet een onderscheid maken tussen het toestel waarop je ziet (de tv) en het toestel van waar je streamt.
Uw tv staat uit of in stand-by evenals uw Digbox en uw Chromecast.
Als je een film uit het Passion abonnement wil streamen, hoe ga je tewerk.
Met welke afstandsbediening zet je wat aan en wat gebeurt er dan (voorbeeld: als ik ... aanzet gaat ... ook automatisch aan).
Welk toestel gebruik je om een Passion film te kiezen en welke app op dat toestel.
Als je spraakopdrachten gebruikt, in de plaats van de afstandsbediening, geef dan de spraakopdrachten.
Ik heb zo het sterke vermoeden dat je niet de Digibox gebruikt als je een film uit het Passion aanbod wil kijken.
Extract uit de Engelse handleiding:
In Login process of some applications, it
may be required to connect to the web
page of the related application. Subject
web pages may contain links not related
to Login process. When connecting those
links, TV may access open web and view
contents that are not supported by your TV.
As you are on open web, your TV cannot
control those unsupported contents or
cannot be held responsible for them.
Trek eens de modem eens 5 min uit de stroom stekker
Doe dit ook met de digibox
Laat rustig opstarten is om te weten wat het doet
Mijn decoder of digibox of hoe het exact heet is met mijn TV verbonden via een HDMI kabel. Mijn TV is verboden met mijn Chromecast. En mijn decoder, TV en Chromecast zijn alle drie verbonden met het stopcontact via een stekker. Er zijn geen andere kabels betrokken (zie foto).
Ik gebruik enkel mijn Telenet afstandsbediening. Ik gebruik de knop rechtsboven om Telenet op te starten. Ik gebruik de knop linksboven om mijn TV op te starten.
Ik weet dat beide zijn opgestart wanneer ik bewegend beeld en geluid krijg.
Wanneer mijn TV en decoder aan staan ga ik naar het home menu via de knop met het huisje.
Ik ga via de pijltjes naar "streaming" en selecteer met de OK-knop.
Ik ga via de pijltjes naar "Passion" en selecteer met de OK-knop.
Ik geef mijn pincode in om mijn leeftijd te bevestigen.
Ik ga via de pijltjes naar de film die ik wil bekijken en selecteer met de OK-knop.
Ik selecteer "vanaf begin kijken" en bevestig met de OK-knop.
Op dit moment begint de overgrote meerderheid van alle films die ik al getest heb meteen af te spelen, maar bij een groot deel van de meest recent toegevoegde films begint het afspelen voor minder dan een seconde en stopt meteen waarop ik de melding "niet ondersteund" (zie foto originele post).
Er zijn geen andere toestellen betrokken.
Ik gebruik geen spraakopdrachten.
Als ik niet de digibox gebruik heb ik geen idee wat ik dan wel zou gebruiken.
Als ik zelf iets mis doe (wat mogelijk is, ik zeg niet dat ik zelf niets fout doe), hoe komt het dan dat de meeste films wel gewoon afspelen?
Ik vind het heel toevallig dat dit probleem enkel opdaagt bij zeer recent toegevoegde films, van daar mijn vermoeden dat het probleem van Telenet moet komen. Is het niet mogelijk dat Telenet iets heeft veranderd in de manier waarop films worden geupload ofzo?
Ik heb de stekker van zowel mijn TV als digibox uit getrokken en heel de nacht uit gelaten, 's morgens terug ingestoken en rustig laten opstarten.
Alles werkt exact hetzelfde als voordien.