24748
netweters
|
152263
antwoorden
|
20686
vragen
|
al enkele dagen geen geluid meer op play more black
Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: geluid
Opgelost! Ga naar oplossing.
Welke decoder heb je? Digibox/-corder. TV-box V1, V2 of IP.
Heb je je decoder al eens 1 minuut zonder stroom gezet en dan opnieuw opgestart? (dit kan een paar minuten duren).
overdag wel geluid, valt om 21h weg als de uitzendingen beginnen
Het probleem kan aan Telenet hun kant liggen.
Probeer toch eens of je een verschil merkt met het aan/uitschakelen van Dolby (voor zover ik weet heeft Play More Black normaal geen Dolby maar dat kan recent aangepast zijn natuurlijk) Home Cinema aansluiten voor Telenet TV | MyTelenet
Als dat niet helpt neem je best contact op met Telenet via de klantendienst.
Ik heb juist hetzelfde probleem
en ik heb al een aantal weken dat ik 3 kanalen volledig niet kan kijken VRT , VRT CANVAS en KETNET niet
vorige week werkte dat ineens weer maar 2 dagen later weer niet meer
Ik heb de decoder al uit het stopcontact gehaald enzo maar dat helpt niet
Ik heb nu juist een mail naar de klantendienst gestuurd
@piercebe Welke ontvanger heb je??
heb je een ontvanger met coax kabel, zo ja dan kan je met verlies op je kabel zitten of buiten dat deze zenders dat allemaal op 1 freq zitten gestoord zijn, probeer anders eens een andere coax kabel te leggen rechtstreeks van de NIU tot aan het toestel om te testen of dit beter is dan.
Hallo
Toeval of niet , daarnet kon ik VTM ook totaal niet meer zien , ik heb de decoder uitgetrokken en terug ingeplugd en nu kan ik terug zien maar
er zit nog wel veel storing in het beeld ( blokjes ) Als ik VRT CANVAS opzet komt er een melding van de decoder " Sorry , we kunnen dit niet afspelen CS2004"
Wat is de NIU ? Coax kabel is diegene die vroeger vanchter in de TV ging toch ?
Die heb ik natuurlijk nergens als reserve liggen
Ik heb een Telenet TV Box ( 2008C-STB-TN)
@piercebe dat is de TV Box V2, het kan binnen de coax aansluiting zijn waar je verlies op hebt ofwel is het buiten aan de kabel,
beste test is eens een coax kabel te kopen dat lang genoeg is en testen of het opgelost is van de NIU tot aan je tv box.
als je in google intikt niu telenet of de link aanklikt dan zie de verschillende foto's van mogelijke NIU's bij een telenet aansluiting, het is een bakje aan de muur waar 2 coax kabels uitkomen, de ene is voor tv en de andere voor internet.
de NIU kan ook versleten zijn en de storing veroorzaken.
als je met een nieuwe coax kabel geen oplossing hebt kan je ook iemand laten komen van telenet, je kan telenet ook eens bellen en vragen of ze verlies of storing zien op je lijn.
Hey @Jbl1000, heb je zoals eerder aangegeven in dit topic al uit kunnen testen of je een verschil opmerkt bij het aan- of uitschakelen van Dolby?
Zijn er nog anderen die dit issue opmerken op Play More Black? Laat ons dan ook zeker weten waarop jullie geluid staat ingesteld en test gerust uit of een andere instelling wel werkt.
@piercebe @Master-Magic Mag ik vragen om in dit topic te focussen op de vraag van de topicstarter, zijnde de geluidsissues op Play More Black? Zo blijft alles overzichtelijk voor de topicstarter en andere leden. Voor de vragen over de storingen die je opmerkt op VTM of andere zenders kan je natuurlijk steeds een nieuw topic starten! Weet je nog niet goed hoe je dit doet? Dan helpt onze Community Gids je graag op weg!
bij het uitschakelen van dolby op de digicorder wel klank
@Jbl1000 je toestellen ondersteunen Dolby neem ik aan? Kan je testen door Dolby weer aan te zetten en vervolgens Play More Cinema op te zetten (kijk na of het programma ook effectief Dolby soundtrack heeft) of iets van Play More met Dolby soundtrack op aanvraag zoeken in de TV-theek.
@Moderator ik zie hier op De Netweters enkele oude posts met gelijkaardige problemen, toen was het een probleem aan Telenet kant. Kan dit eens nagevraagd worden?
Opgelost: Geen geluid via Dolby op Play More Black - De Netweters
Opgelost: Geen geluid bij Play More Black - Pagina 3 - De Netweters
inderdaad terug dolby digital geluid op play more black, lag dus niet aan mij maar aan telenet