Beantwoorden
TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 279
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

MENT TV ontdubbelt en wordt MENTpop en MENT55

Vanaf 1 Mei bij Telenet nog een zendertje erbij!

Bron: RadioVisie 

10 reacties
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 534
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

MENT TV ontdubbelt en wordt MENTpop en MENT55

Bedankt om dit te delen, @TRL !


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 279
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

MENT TV ontdubbelt en wordt MENTpop en MENT55

Ondertussen is er al meer geweten, de zenders zullen op kanaal 37 en 38 aanwezig zijn, staat te lezen op de pagina van zenderaanpassingen.

TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 279
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

MENT TV ontdubbelt en wordt MENTpop en MENT55

MENTpop sinds vandaag al ongecodeerd aanwezig op de 266MHz mux met een stevige bitrate van 4.8Mbs blijven proppen Telenet blijven proppen! 😁

Het zal weer een ware streling voor het oog zijn 🙄

@Moderator Nu nog VTM Non-Stop 90s verhuizen naar de 402Mhz mux op het kanaal van TV plus dat het ook wat aangenamer kijken is voor de kijkers.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5313
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

MENT TV ontdubbelt en wordt MENTpop en MENT55

@TRL  De bitrate voor geluid is zelf max rond de 192, klinkt soms metaal achtig, voor muziek geen positief iets, piekt wel naar 207, maar is meestal rond de 192, voor muziek met een perfect geluid kies je toch voor het maximum van 320, bij radio zenders kan het wel soms bij Telenet.

kan ook een keuze zijn van de makers van ment, heb al 2 clips gekeken en beeld is niet goed, op de hoofd zender van ment is dat ook soms een ramp.

ment55 komt ook op Orange, ze steken hun reclame van ment info nog constant in de herhaling, zal nog test zijn.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 279
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

MENT TV ontdubbelt en wordt MENTpop en MENT55

@Master-Magic ik heb zo sterk de indruk dat Telenet er de laatste jaren om doet om zulke bagger kwaliteit aan te bieden, gewoon klanten weg jagen noem ik dat.

Mijn vriendin gebruikt in de slaapkamer de Telenet TV app op Google TV en heb zo sterk de indruk als ik er eens naar kijk dat de beeldkwaliteit pakken beter is dan via DVB-C, is wel geen 55inch maar een stuk kleiner dus dan ziet het er allemaal veel mooier uit, ga dit weekend ook eens de app installeren en eens de test doen ben benieuwd.

Denk er sterk aan om mijn TV-box om te ruilen voor een TV-box IP maar helaas gaat dat voorlopig niet, mss als 2de box en dan mijn gewone TV-box inleveren. 🤔

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5313
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

MENT TV ontdubbelt en wordt MENTpop en MENT55

@TRL de andere ment zender heeft op dit moment dezelfde bitrate, en daar is het ook niet echt whaauw van beeld, misschien is dat nu nog zo met de test dagen, hoop wel dat beter wordt want is geen reclame.

en de freq dat gebruikt wordt is dan nog een probleem freq, deze wordt door buiten uit signalen gestoord, 

bij m'n ouders zit ik soms eens te kijken naar HGTV dat op dezelfde freq zit en er zijn pakket verliezen of hoe noemen ze dat op de digicorder nu weer omdat het signaal soms zakt op die freq, dat zal met ment hetzelfde zijn want alle zenders op die freq hebben dit probleem.

en als zij het hebben zullen er nog andere dit hebben, spijtige is dat bepaalde freq op de kabel gestoord worden door signalen van buiten.

ik heb er geen last van, maar denk dat er dit nog moeten hebben.

ze hebben al zenders verschoven op de freq band omdat deze gestoord werden door signalen van buiten, maar deze freq heeft er ook last van.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 279
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

MENT TV ontdubbelt en wordt MENTpop en MENT55

@Master-Magic er is indertijd 0 reactie gekomen op deze topic zelfs niet van "we zullen het intern navragen" dat zegt dus ook al heel veel 😉

De enige zender die echt mooie HD is in het DVB-C aanbod is DAZN Eleven Pro League 1 NL met een bitrate van 14.3Mbs al de rest is slecht of gewoon bagger.

Bij Ziggo krijgen de meeste commerciële en alle NPO zenders deze bitrate en voor HD is de gemiddelde bitrate daar 9Mbs (hier krijgt VRT1 en vtm dat maar) maar daar werken ze veel met een variabele bitrate waar Telenet buiten voor XITE en nog een paar met een vaste bitrate werkt.

Blijf er bij het is bij Telenet van nie willen, Ziggo is het bewijs dat het wel anders kan...

ChristofM
Expert Moderator
Berichten: 23
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen!

MENT TV ontdubbelt en wordt MENTpop en MENT55


@Moderator Nu nog VTM Non-Stop 90s verhuizen naar de 402Mhz mux op het kanaal van TV plus dat het ook wat aangenamer kijken is voor de kijkers.


@TRL We hebben dit intern doorgegeven. Van zodra we feedback hebben, koppelen we dit hier terug. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewChristof | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 279
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

MENT TV ontdubbelt en wordt MENTpop en MENT55


@TRL  schreef:

MENTpop sinds vandaag al ongecodeerd aanwezig op de 266MHz mux

 


@Master-Magic en de codering zit erop...

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5313
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

MENT TV ontdubbelt en wordt MENTpop en MENT55

@TRL merk het ook net, gaat al open met de CI+ module, kwaliteit is gelijk al beetje beter of het moet mijn gedacht zijn.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.