Beantwoorden
Hans
Professional Meerweter
Berichten: 136
Full speed writing! It's your ninth party! Topicvreter! BINGO!

Netflix via Telenet

hallo

ben info aan het opzoeken voor netlix te nemen via telenet

heb nieuwe tvbox, nieuwste modem, pods en abbo one : alles werkt heel goed

vraag : is basis voldoende?

vraag : werkt netflix nu al zonder problemen, want toch enkele vragen hieromtrent gelezen dat het soms blokkeert en via fabrieksinstellingen terugzetten weer werkt, lijkt me nogal een gedoe. 

+ heb een tijd geleden veel problemen gehad met wifi enzo, nu werkt alles terug perfect en zou dat graag zo houden, wat schrik dat ik met netflix erbij te nemen weer wifi problemen zou krijgen

grtj

 

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: netflix via telenet

9 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Netflix via Telenet

Persoonlijk zou ik enkel Netflix nemen via Telenet als je ook nog een andere streamingdienst afneemt via Telenet (vanwege de Streamz combo of 5% korting bij afname meerdere streamingdiensten) anders heeft het weinig voordelen.

Is je vraag of Netflix Basic voldoende is? Dat moet je zelf uitmaken. Met Basic kan je op max 1 apparaat tegelijk kijken in 720p HD; persoonlijk vind ik dat onvoldoende en zou minstens voor Full HD (Netflix Standaard) gaan. Als je een 4K TV met HDR hebt en/of een surround systeem met Atmos ondersteuning zou ik zelfs Premium overwegen.

Je moet natuurlijk voor jezelf uitmaken wat je wil (en kan gebruiken) en hoeveel je daar voor wil betalen.

Ik zou niet meteen weten waarom Netflix rechtstreeks invloed zou hebben op je modem en Wi-Fi. 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netflix via Telenet

@Hans 

Netflix via telenet zelf is pas interessant als je er iets bij pakt een cmobie deal zoals @WG94 ook al vermeld hier. De prijzen die Netflix bieden of wat Telenet bied is hetzelfde als je die apart neemt. Telenet kan en mag geen winst op die dienst maken dus ze vragen niet meer en of minder hoor. 

Je gaat geen hinder ondervinden in je wifi aangezien het een app is op tv box en of via de website gaat zijn als je via een pc kijkt. Netflix wordt ook niet op je modem geactiveerd dus voor je wifi geen zorgen. 

Als je basic Netflix bedoeld , ja daar kan je genoeg aan hebben mits je op één toestel wil kijken en verder geen andere eisen hebt. Wij hebben thuis het premium pakket genomen ok is wat duurder maar wel meerdere schermen mogelijk en 4K content te bekijken. Niet dat het aanbod dan vele malen groter is maar je beeldkwaliteit is wel vele malen beter. Enkel niet nemen als je geen tv toestel hebt of scherm wat dit niet kan ondersteunen of als je geen gebruik maakt van meerdere toestellen. 

Als je bedoel heb je genoeg volume maandelijks ja wel hoor met een One maar weet wel dat 4K streaming net iets meer verbruikt. Het verbruik kan dan oplopen tot 7GB per uur en je snelheid is goed want je hebt minimaal maar 15Mbps nodig voor 4K content te bekijken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Netflix via Telenet

@Hans het basic abbo is in verschillende landen aan het verdwijnen, nederland zou daar ook bij zijn en denk dat belgie ook snel volgt, dit ter info.

als je tv box is aangesloten via UTP kabel dan zal je wifi er niet onder lijden, als dit via wifi is aangesloten dan moet je zien welke snelheid je wifi pod aan kan en of je bij opvragingen last hebt, heb je last met opnames bekijken en opvragingen dan kan netflix ook een probleem zijn daar dit allemaal via internet werkt.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Netflix via Telenet

Als je nog geen Netflix hebt gehad kan je altijd testten op je smart tv  gewoon Netflix kaartje halen in de aldi alles staat er duidelijk op

stopt van zelf je moet niets doen

Netflix via de digicorder of tv box er zijn mensen die klachten hebben bij de activatie of stop zetten van het abo

je kan hier ook stop zetten na de maand moet je zelf doen

Ik weet niet of je de data verbruik kan regelen bij telenet  anders heb je een onbeperkt internet abo nodig

Netflix wordt mee geteld voor data op de digicorder en de tv box .....

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Netflix via Telenet

(het basic abbo is in verschillende landen aan het verdwijnen)

Er komt een goedkoop in de plaats met reclame

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Netflix via Telenet

Pas op voor de verwarring. Er is een verschil tussen:

  • Netflix nemen via Telenet
  • Netflix kijken via de TV-Box

Dit zijn 2 dingen die onafhankelijk zijn van elkaar.

  • "Netflix nemen via Telenet" gaat over het abonnement. Zoals @WG94 al schreef, is er geen enkele toegevoegde waarde om Netflix via Telenet te nemen, tenzij je korting krijgt (bundel met andere streaming diensten). Waarom zou je een tussenpersoon willen, als je het rechtsreeks met Netflix kan doen. Je wordt afhankelijk van de Telenet administratie, met alle eventuele moeilijkheden / problemen die hiermee gepaard gaan (vb bij opzeg).
  • "Netflix kijken via de TV-Box" gaat over de hardware waarmee je kijkt. Je kan Netflix kijken via de Telenet TV Box, via een Smart TV met de Netflix App, Google TV, casten via Chromecast, etc ... Maar dat heeft niets te maken hoe je Netflix neemt (via Telenet of rechtsreeks bij Netflix, of via een pre-paid kaartje).

Welk abonnement je neemt hangt af van je behoeftes:

  • Basic (€8.99/maand) = HD (720p) en 1 scherm.
  • Standaard (€13.49/maand) = Full HD (1080p) en 2 schermen.
  • Premium (€17.99/maand) = Ultra HD (4K) en HDR, surround audio, 6 schermen.

@luc55  schreef:

Netflix via de digicorder of tv box er zijn mensen die klachten hebben bij de activatie of stop zetten van het abo


Ik begrijp niet wat je bedoelt. Netflix kijken via digicorder of tv box heeft toch niets te maken met je abonnement?

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Netflix via Telenet

Je kan ook aan telenet betalen voor Netflix  dan staat het op je telenet factuur  voor oudere is dat gemakkelijk

een hoge factuur met diensten op 1 rekening

En als iets niet goed werkt klagen ik betaal zo veel per maand voor tv dat is niet waar zijn extra diensten die mag je er niet bij tellen

 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netflix via Telenet

@flip1953 

Wat is er onduidelijk aan Netflix kijken via Digicorder?

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Netflix via Telenet


@janne_man  schreef:

@flip1953 

Wat is er onduidelijk aan Netflix kijken via Digicorder?


Voor mij is alles duidelijk, begrijp je vraag niet 😁