Beantwoorden
Duimelijn
Experienced Beetjesweter
Netjes! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Play Sports binnenkort alleen nog mogelijk op TV-box.

"Play Sports is binnenkort alleen beschikbaar op de nieuwe TV-box

Vervang je verouderde Digibox of Digicorder voor de nieuwe Telenet TV-box

We willen ervoor zorgen dat je als Play Sports-klant blijft genieten van de beste tv-ervaring. Daarom moet je je verouderde decoder vervangen voor de TV-box."

Deze mail kreeg ik net zonet van telenet.

Ik heb nog een decoder waar heel wat opnames opstaan die ik nog wel kijken, lees, dit gaat langer duren dan de 45 dagen dat ik de twee samen kan gebruiken.

Maar ik wil natuurlijk ook wel gewoon alles kunnen blijven kijken. Zou ook helpen als die "binnenkort" wat specifieker was... Wat moet ik hieruit verstaan?? Morgen, volgende week, volgende maand?

Iemand een idee hoe snel dit zou gaan?

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Play Sports is binnenkort alleen beschikbaar op de nieu

193 reacties
annie2
Experienced Weetjesweter
My smart Valentine Wereld gedichtendag Complimentendag Say what?!

ook mail daarvan gekregen,ben ook benieuwd wat ze met binnenkort bedoelen.

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@annie2 @Duimelijn  deze zenders gaan mogelijks over op enkel streaming, dat zijn ze normaal van plan vanaf 2027, maar kan mogelijks vervroegd zijn.

@Moderator kan dit even nagevraagd worden waneer ze juist overgaan op streaming zodat dit op de digibox en digicorders niet meer mogelijk is.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Als je uw decoder niet binnenbrengt krijg de de restwaarde aangerekend. Als dan later, maar binnen het jaar de decoder toch nog binnenbrengt dan krijg de betaalde restwaarde terug. 

@Moderator kan bevestigd worden dat dit nog zo is?

luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

We hebben hier al over gepraat de betaal zenders zullen eerst worden uitgezet op de kabel en enkel via ip doorgestuurd worden naar de tv box ip

De kans is groot dat je de digicorder zal mogen houden

Als je de tv box ip aanvraagt

Hou je e-mail in de gaten daar zal staan wat je moet doen met de digicorder

Er zal ook een e-mail komen met de rest bedrag van de digicorder kan zijn dat op 0 staat dan moet je niets doen

De digicorder gewoon aan de stroom nog koppelen en de Hdmi kabel   de rest trek je uit van kabels

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@Duimelijn 1/9 stopt de sales van play sports op de niet IP Tv Box
1/12 verdwijnen de kanalen van dvb-c coax kabel digitaal (enkel nog via streaming dan).

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
Duimelijn
Experienced Beetjesweter
Netjes! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Dankjewel, dit was de info waar ik naar op zoek was.

Dan heb ik nog een paar maand de tijd om al mijn opnames rustig te bekijken, ga ik werk van maken.

Maar nu hoef ik niet te stressen dat ik volgende week ineens geen voetbal meer kan kijken

cercle
Freshman Meerweter
Al 25 duimen! Goed bezig! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

lees hier dat ze worden doorgestuurd naar de tv-box ip, maar in de mail die ik ontving staat omwisselen naar de tv-box, dat is toch de oudere versie.

als het enkel met de tv-box ip mogelijk zal zijn om naar de betaalzenders te kijken, wat heb ik dan aan de tv-box

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Als een zender uitsluitend nog gestreamd wordt, maakt het niet uit welke tv-box. Dit is niet het geval voor de Digicorder/Digibox.

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@Master-Magic  schreef:

@Duimelijn 1/9 stopt de sales van play sports op de niet IP Tv Box
1/12 verdwijnen de kanalen van dvb-c coax kabel digitaal (enkel nog via streaming dan).

Vreemd dat dit aangeduid is als oplossing want het is volgens mij niet helemaal juist. De enige toestellen die vervangen moeten worden zijn Digibox/Digicorder.  Het blijft beschikbaar op alle TV-box modellen (wel enkel via streaming). Bron: Wat is Play Sports? | MyTelenet 

Het is dus niet zo dat alle klanten met een coax TV-box moeten omschakelen naar een TV-box IP. (zoals @janne_man zegt)

Mocht ik het fout begrepen hebben, graag een bronvermelding...

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Het coax signaal stop op einde van jaar

Als de gewone tv box het aan kan om te streamen dan kan je hem blijven gebruiken anders zal je toch moeten wisselen tegen tv box ip

om zonder problemen play sport te blijven kijken

We vermoeden ook dat in de toekomst 

Tv klanten zijn die enkel play sport willen op hun tv box ip kunnen ze de andere zenders uitzetten en moeten ze niet basis tv aanbod bij nemen

Nu kon je thuis op alle toestellen (digibox en digicorder ) play sport  ontvangen dat zal in de toekomst niet meer zijn

cercle
Freshman Meerweter
Al 25 duimen! Goed bezig! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

dus als ik nu de tv-box krijg, moet ik eind van het jaar nog een keer wisselen voor de tv-boxip, kan telenet dan niet meteen de tv-box ip geven bij omwisselen

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@cercle  schreef:

dus als ik nu de tv-box krijg, moet ik eind van het jaar nog een keer wisselen voor de tv-boxip, kan telenet dan niet meteen de tv-box ip geven bij omwisselen

Zoals ik al melde ben ik 99% zeker dat dat NIET het geval is. De huidige TV-box V1 & V2 (met coax aansluiting) kunnen perfect gebruikt worden om IP-zenders te bekijken (doen ze in Nederland ook).

Nergens zegt Telenet dat TV-box (coax) klanten moeten overschakelen. Enkel voor Digibox/Digicorder klanten zeggen ze dit. Dat lijkt me bewijs genoeg. 

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
waterrat1978
Freshman Meerweter
Full speed writing! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

ik heb nog een zwarte digicorder,ik heb play sports.

dat op 01/09/2025 het signaal van play sports stopt op de digicorder en op 01/12/2025 het volledige tv-signaal stopt op de digicorder.*

zijn dit echt officiele berichten van telenet?zal je play sports nadien nog kunnen bekijken via de app van telenet tv?

ik heb die e-mail nog niet gekregen over play sports,ondanks ik play sports heb bij telenet.
maar een paar weken geleden kreeg ik van telenet wel een e-mail dat tv-kijken via de digicorder binnenkort niet meer mogelijk zal zijn.welke termijn bedoelen ze dan in mijn geval?

luc55
Freshman Meesterweter

Als je een toestel krijgt zal het een tv box ip zijn

https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/telenet-tv/tvbox.html