Beantwoorden
Duimelijn
Experienced Beetjesweter
Netjes! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Play Sports binnenkort alleen nog mogelijk op TV-box.

"Play Sports is binnenkort alleen beschikbaar op de nieuwe TV-box

Vervang je verouderde Digibox of Digicorder voor de nieuwe Telenet TV-box

We willen ervoor zorgen dat je als Play Sports-klant blijft genieten van de beste tv-ervaring. Daarom moet je je verouderde decoder vervangen voor de TV-box."

Deze mail kreeg ik net zonet van telenet.

Ik heb nog een decoder waar heel wat opnames opstaan die ik nog wel kijken, lees, dit gaat langer duren dan de 45 dagen dat ik de twee samen kan gebruiken.

Maar ik wil natuurlijk ook wel gewoon alles kunnen blijven kijken. Zou ook helpen als die "binnenkort" wat specifieker was... Wat moet ik hieruit verstaan?? Morgen, volgende week, volgende maand?

Iemand een idee hoe snel dit zou gaan?

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Play Sports is binnenkort alleen beschikbaar op de nieu

193 reacties
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@Master-Magic  schreef:

@annie2  Eigenlijk stom, als ze de coax zenders er af halen moet iedereen dan weer veranderen naar een IP tv box omdat deze zuiniger is en kleiner, de tv box neemt meer plaats in, er zullen mensen zijn dat de IP tv box willen wegens de voordelen, een kabel minder, kleiner en zuiniger (zonder eco mode aan).

Het MOET dus duidelijk niet perse. We zullen zien hoe het de komende jaren loopt, maar het is dus perfect mogelijk dat tegen dan de coax TV-boxen alle IP zenders gebruiken.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Als je modem defect is dan zal je geen beeld hebben

Als de modem niet werkt omdat er geen signaal is dan werkt de tv ook niet

Mijn ouders hadden dit vorige jaar voor geen internet en geen gewone tv

Wat ze ook probeerde er was geen beeld

luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Die oude tv box werken ook perfect zijn niet zuinig en is maar voor even

De 2 systemen zullen ze ook niet houden

En we spreken van een tv box die ook al zeker 7 jaar op de markt is

Natuurlijk als je vraagt krijg je mee een Refurbished tv box  met een nieuwe afstandsbediening en kabels er bij

dusbaba
Experienced Veelweter
Een bus vol! BINGO! Warming up? De volle 100!

Als je modem defect is heb je WEL beeld hoor, maar heb je geen interactiviteit en kun je u opnames niet bekijken die in de cloud staan. Test dit maar eens uit door u modem even uit te trekken... Uiteraard als er geen enkel signaal binnen komt, lijkt het me niet meer dan logisch dat je dan geen beeld hebt...

Vandaag mijn oude digicorder binnen gedaan en een Refurbished TV box meegekregen... Thuis gekomen, geen beeld 🙄
Na contact via Messenger bleek deze nog ergens op een ander adres gekoppeld te staan waardoor het niet direct kon opgelost worden want deze dienst was niet meer beschikbaar...
Gelukkig bestaan er nog apps zodat voetbal toch nog kan bekeken worden.
Hopelijk komt dit morgen in orde.... Ik vrees er toch wat voor... 🤔

luc55
Freshman Meesterweter

Alle zenders we denken niet het toestel is voor de 2 ontvangst normen gemaakt

Maar om alles om te zetten naar ip toestel zal het toestel te  zwaar krijgen

Wat we wel weten van het buitenland niet alles er op zetten gaat toestel  perfect lopen

Natuurlijk de volle prijs betalen en maar de helft krijgen als het je niet stoort geen probleem

luc55
Freshman Meesterweter

Dit hoor ik niet graag

Het toestel is normaal volledig gewist en opnieuw geladen

Dat doen ze niet in de winkel natuurlijk ,maar als je vraagt krijgt je een tv box met een nieuwe doos (refurbished )

Als de modem defect heb je geen beeld bij de tv box ip wel nog op de oude tv box

Met telenet tv app kan je altijd tv zien wel een werkende internet hebben

dusbaba
Experienced Veelweter
Een bus vol! BINGO! Warming up? De volle 100!

Klopt inderdaad... Ik ben zelf 22 jaar technieker voor Telenet geweest dus weet dat provisionering (regelmatig!) problemen geeft spijtig genoeg... 🙄

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@luc55  schreef:

Alle zenders we denken niet het toestel is voor de 2 ontvangst normen gemaakt

Maar om alles om te zetten naar ip toestel zal het toestel te  zwaar krijgen

Wat we wel weten van het buitenland niet alles er op zetten gaat toestel  perfect lopen

Natuurlijk de volle prijs betalen en maar de helft krijgen als het je niet stoort geen probleem

Waarom zou het toestel het moeilijker krijgen als Telenet meer zenders zou omzetten naar IP? Het moet maar 1 zender tegelijk weergeven hé...

Daarnaast heeft het echt geen nut om hier over te gaan speculeren, wacht af en we zien wel wat het geeft...

WG94 | Krak
luc55
Freshman Meesterweter

Natuurlijk tegen dan zal een nog kleine groep over blijven

Maar zal wel stap per stap verdwijnen

ChristofM
Expert Moderator
Champagne, lezer van het jaar! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

@janne_man  schreef:

Als je uw decoder niet binnenbrengt krijg de de restwaarde aangerekend. Als dan later, maar binnen het jaar de decoder toch nog binnenbrengt dan krijg de betaalde restwaarde terug. 

@Moderator kan bevestigd worden dat dit nog zo is?

@janne_man Ondertussen hebben we hierover wel feedback ontvangen. Als je jouw Digicorder binnen de 6 maanden terugbrengt, zal dit automatisch worden gecorrigeerd. Indien dit na 6 maanden gebeurt, kunnen we dit situatie per situatie bekijken. Dit betekent dus niet dat in elke situatie de restwaarde zal worden terugbetaald. Elke situatie is natuurlijk anders dus dan moet dit op dat moment bekeken worden. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewChristof | Expert Moderator

GDL
Experienced Beetjesweter
Netjes! Primeur! Pageturner! It's your fourth party!

Ben ik nu zo dom, ben ik nu zo naïef?

Maar dan kan je toch nog gewoon Play Sports casten vanop je telefoon of tablet naar je TV met Samsung Smart View of Chromecast?

WG94
Freshman Meesterweter

Dat zou moeten blijven werken ja

WG94 | Krak
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@GDL  Als je geen problemen hebt met connectie of als de app even niet meer goed werkt via streaming doorsturen, er zijn hier al genoeg topics gedaan van problemen met chromecast en de app.

wil je zeker zijn dan ga je best over op de tv box waarop de streaming rechtstreeks op de box gaat.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
HVB
Freshman Beetjesweter
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Ik heb de brief over Play Sports ook gekregen. Ik heb 2 gehuurde digicorders, moet ik dan beide vervangen en wat is eigenlijk de beste Telenet tv-box, deze met coax kabel of de ip versie. Ik wil in 2 kamers play sports kunnen zien en ook in beide kamers via chromecast kunnen streamen. Zit er veschil op streaming kwaliteit in de versie met en zonder coax kabel?

luc55
Freshman Meesterweter

Je krijgt een tv box ip omdat ze via internet gaan uitzenden

Wat je nodig hebt je 1 toestel of 2 nemen dat kies je zelf

Je kan 1 toestel nemen en 2de via internet tv app telenet kijken test het eerst eens is beeld niet goed haal je een 2de bakje