24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
"Play Sports is binnenkort alleen beschikbaar op de nieuwe TV-box
We willen ervoor zorgen dat je als Play Sports-klant blijft genieten van de beste tv-ervaring. Daarom moet je je verouderde decoder vervangen voor de TV-box."
Deze mail kreeg ik net zonet van telenet.
Ik heb nog een decoder waar heel wat opnames opstaan die ik nog wel kijken, lees, dit gaat langer duren dan de 45 dagen dat ik de twee samen kan gebruiken.
Maar ik wil natuurlijk ook wel gewoon alles kunnen blijven kijken. Zou ook helpen als die "binnenkort" wat specifieker was... Wat moet ik hieruit verstaan?? Morgen, volgende week, volgende maand?
Iemand een idee hoe snel dit zou gaan?
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Play Sports is binnenkort alleen beschikbaar op de nieu
Er wordt zo te zien paniek gemaakt om niets
De klanten zullen gewoon een andere toestel krijgen en een modem om aangesloten te worden op internet
Extra kosten zullen er niet zijn anders zoals je zegt er is andere keuze of mensen zullen enkel dazn app gebruiken
Dan zal Telenet extra inkomsten kwijt zijn en dat is niet de bedoeling
We denken dat dazn er voor iets tussen zit om content meer te beschermen (je hoort in Europa dat de veiligheid is opgetrokken voor voetbal )
@luc55 dit was hier deze week al gepost door mij dat de Belgische providers sedert vorige week zaterdag de jacht op illegale streams maken omdat er strengere regels zijn tegen de streaming sport streams online.
Is al een tijdje bezig in de buurlanden hebben zijn sommige ook over schakelend naar ip en een andere box beter beveiligd
Dit is nog niet voor alle zenders heb ik gemerkt zoals bij ons is dit opgesplitst de grote spelers en de kleine spelers (zenders waar de zender zelf eigenaar is van de beelden )
@Ex-Netweter ochja voor de Vlaming is het nooit niet goed en zal het nooit goed zijn, de eeuwige klager!
Geef iedereen morgen 50% opslag op hun loon en ze beginnen te zeiken waarom het geen 51% is 😁
Zelfde me internet en tv, altijd te duur en het moet liefst allemaal gratis zijn of toch zo goedkoop mogelijk...
MAAR komt de laatste nieuwe iPhone of Samsung op de markt zijn ze er als de kippen bij want de schaapjes moet hem hebben, en niet het goedkoopste model e, neen neen het duurste. Ook al hebben ze in hun schuif de vorige generaties liggen die nog perfect werken, neen ze moeten de laatste nieuwe hebben. Dat is de Vlaming, dus Telenet zal nooit goed kunnen doen. 😉
En maar zagen en klagen dat het leven duurder wordt en ze de rekeningen amper kunnen betalen, totdat Samsung of Apple een nieuwe smartphone aankondigen dan is er ineens wel budget. 🤔
Off topic.
Wat een absurde veralgemening.
Slaat inderdaad nergens op.
vraag me af wanneer telenet aan het grote publiek de algemene aankondiging zal doen dat vanaf die bepaalde datum play sports niet meer op de digicorder beschikbaar zal zijn.nu kunnen ze wel mails zenden en het aankondigen op mijn digicorder.en we weten het via netweters.maar ik hoef voorlopig nog niet te panikeren 😊
Staat netjes vermeld op de website: Wat is Play Sports?
. Wat moeten ze buiten dat, de mails en de melding op de Digibox/Digicorder nog meer doen?
Er zal een e-mail komen en een brief geen paniek is nog geen dec
Zaterdag telefoon gehad van een vriend de epg ging niet meer bij zijn ouders op hun digicorder
Daar ter plekken een oude modem van motorola stond er nog zeer oud toestel (de lampjes branden niet meer van internet )
Komt zijn mama opeens met een doos van telenet ze hebben dit geleverd in dec 2024 met een nieuwe witte modem in .
Aangesloten en de epg werkt weer ze zijn de oude tv klanten ook de modem aan te vervangen dus.
@luc55 dat is iets algemeen dat alle oude modems worden vervangen door nieuwe om de netwerken stabiel te krijgen, docsis 3.0 zal op den duur ook nog omgeruild worden voor enkel Docsis 3.1 toestellen, maar dat heeft niks te maken met de sport kanalen dat verdwijnen via coax en enkel via streaming zal aangeboden worden.
Had die modem al lang niet meer gezien
Maar ze gebruikte deze gewoon om tv te zien
Ik denk dat er zelf geen wifi op zat met 1 internet aansluiting
@janne_man offtopic wel maar voor de meeste klagende Vlaming realiteit, de nieuwste en duurste smartphones vliegen de deur uit, als je rondrijd met de wagen heb ik nog nooit zoveel nieuwe wagens gezien enz...
Maar als je "de media" mag geloven is alles te duur en kunnen de meeste hun facturen amper betalen, ik merk er weinig van als ik ergens rondloop of rijd.
Dus de klagers die altijd bij test aankoop gaan zeuren, och please geef ze nen euro.
De meeste mensen komen rond met hun inkomen. Jaarlijks is meer dan 50% van de nieuw ingeschreven voertuigen een firmawagen. Dat zijn doorgaans contract van 3 a 5 jaar. Uiteraard is dat een massa nieuwe voertuigen.
Er zijn mensen die echt pech hebben in het leven door ziekte, ongeval, werkloosheid, (v)echtscheiding, ... Mensen die het moeilijk hebben om rond te komen. Mensen die reden hebben tot klagen. Mensen die geen geld hebben voor een dure iPhone. Mensen die door de mazen van het net vallen. Mensen die ontmenst worden door pure administratieve problemen.
Misbruik toch niet woorden zoals de meeste, want op het ogenblik dat effectief de meeste mensen hun rekeningen nier meer kunnen betalen, gaan alle ondernemingen failliet.
@janne_man om af te ronden en dan weer on topic, zaaien naar de zak noem ik dat, hebt er hier ook veel rondlopen die boven hun stand leven en denken dat the sky the limit is.
Allemaal met de voetjes op de grond en er zal al heel wa minder misserie zijn in dit apenlandje 😉
En pech kan je idd altijd hebben maar voor alles is er een oplossing, we zijn één van de meest welvarende regio's ter wereld en voor sommige is het nog nie goed, maar sommige kiezen altijd voor klagen en het op een ander te steken en maar in de cirkeltje blijven draaien, met da soorten mensen heb ik idd weinig medelijden.