Beantwoorden
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Play Sports: minder voetbalklanten bij Telenet (HLN.be)

https://www.hln.be/jupiler-pro-league/lege-stadions-toch-minder-voetbalklanten-bij-telenet-er-is-een...

 

Dit krantenartikel in Het Laatste Nieuws (11 feb 2021) bericht over klantenverlies bij Telenet voor o.a. het pakket Play Sports (7%).

Ik ben daar één van. Ik heb dit bijkomend abonnement opgezegd omdat ik genoeg heb aan het Belgisch voetbal en ik dit bij Eleven Sports voor 12 euro in de maand kan bekijken (goede beeldkwaliteit).
Het gaat mij niet enkel om het geld, maar vooral omdat TN het vertikt om naar hun klanten te luisteren als die niet willen betalen voor zaken die hen niet interesseren. Een totaalpakket of niets wordt je opgedrongen en dit wil ik niet.

Het krantenartikel stelt mij tevreden als een bevestiging dat ik niet alleen sta. Een verlies van 7% zal wellicht niet volstaan om TN tot koersverandering te dwingen, maar misschien in de toekomst.....

Gelijkaardig heb ik ook Play opgezegd omdat de themazenders (meer bepaald de docu-zenders) niet meer in het vervangend abonnement Streamz werden aangeboden en TN ook hier weigerde een apart pakket aan te bieden... ook hier met klantenverlies. 

 

0 Likes
22 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Play Sports: minder voetbalklanten bij Telenet (HLN.be)

Voetbal mis ik niet.

Zoveel geld verdienen om tegen die bal te stampen,kom nou.

Haal de buitenlanders uit de ploegen,er er schiet bijna niets meer over.

 

 

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Play Sports: minder voetbalklanten bij Telenet (HLN.be)


@robatoras  schreef:

Voetbal mis ik niet.

Zoveel geld verdienen om tegen die bal te stampen,kom nou.

Haal de buitenlanders uit de ploegen, er er schiet bijna niets meer over.


Toffe mening, maar wat draagt dit bij aan dit topic? En over "die buitenlanders", wat heeft dit ermee te maken? Is voetbal leuker als er alleen witte Belgen in spelen? 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Play Sports: minder voetbalklanten bij Telenet (HLN.be)

@riji ik hoop dat er snel iemand komt die Champions League + Premier League + Serie A + Ligue 1 + Pro League + La Liga + Europa League aanbiedt. Zitten allemaal verspreidt over Eleven, Telenet (PL) & Proximus (CL), zéér vervelend. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Play Sports: minder voetbalklanten bij Telenet (HLN.be)

@m-jan20  je wilt het omgekeerde van mij, maar als je overeenkomstig meer wilt betalen dan komen we gelijk uit: we betalen voor wat we wél willen en niet voor hetgeen we niet willen.

Ik denk bij mijn bericht echter ook aan de klanten die het financieel niet gemakkelijk hebben en voor wie 12 euro voor enkel Belgisch voetbal via Telenet misschien wel haalbaar is. Overigens is dit streaming gebeuren van Eleven Sports technisch misschien niet voor iedereen even gemakkelijk.

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Play Sports: minder voetbalklanten bij Telenet (HLN.be)


@m-jan20  schreef: ... knip ....


En over "die buitenlanders", wat heeft dit ermee te maken? Is voetbal leuker als er alleen witte Belgen in spelen? 


Dat is naast de kwestie. Ik vind ook dat als een ploeg zegt dat ze van stad X is, dat ze dan ook echt van stad X moeten zijn En in een nationale ploeg moet iedereen ook die nationaliteit echt hebben. Heeft dus niks met witte kleur te maken. Fransen, Nederlanders, Duitsers ... dat zijn ook buitenlanders ... Ge moet er niet van maken wat het niet is . Ik heb een grondige hekel aan "politieke correctheid" die totaal misplaatst is.

 

Even off topic maar dit moest er toch uit ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Play Sports: minder voetbalklanten bij Telenet (HLN.be)

Ook even off-topic.

Ik lees het bericht van @robatoras anders. Hij merkt op dat het dank zij de buitenlandse spelers het Belgische voetbaal een hoger niveau haalt. (zijn zin: Haal de buitenlanders uit de ploegen,er er schiet bijna niets meer over.)

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Play Sports: minder voetbalklanten bij Telenet (HLN.be)

Denk je nu echt dat ik ga supporteren voor een ploeg van bijvoorbeeld Sint-Truiden,als er geen enkele  Truienaar in zit. Nog niet al mag ik gratis binnen.

Beveren speelde in 2005 met 1 Belg in de ploeg.

Voetbal is gewoon een geldmachine,daar trap ik niet in.

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Play Sports: minder voetbalklanten bij Telenet (HLN.be)

@riji ik lees dan op een engels media forum site dit:

 

Telenet heeft 2020 beëindigd met een totaal van 413,400 klanten van het Streamz, Streamz+ en Play More entertainment pakketten, een aantal dat 3 maanden daarvoor hetzelfde was.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Play Sports: minder voetbalklanten bij Telenet (HLN.be)


@riji  schreef:

@m-jan20  je wilt het omgekeerde van mij


Ik wil niks van jou hoor 😉 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Play Sports: minder voetbalklanten bij Telenet (HLN.be)


@StefaanH  schreef:

@m-jan20  schreef: ... knip ....


En over "die buitenlanders", wat heeft dit ermee te maken? Is voetbal leuker als er alleen witte Belgen in spelen? 


Dat is naast de kwestie. Ik vind ook dat als een ploeg zegt dat ze van stad X is, dat ze dan ook echt van stad X moeten zijn


Interessant concept wel, maar moet niet voor mij. Tof weetje: Athletic Bilbao in Spanje werkt zo; alleen spelers uit die regio 😉 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Play Sports: minder voetbalklanten bij Telenet (HLN.be)

@m-jan20 

Dan vind ik die van Bilbao een toffe ploeg 😈

 

Tussen haakjes, die zin "je wilt het omgekeerde van mij" moet je volgens mij in correct Nederlands lezen als "jij wil net het omgekeerde van wat ik wil". Het hangt er een beetje van af welk dialect je eigenlijk spreekt ... De zinsbouw en de (betekenis van) gebruikte woorden durven nogal eens variëren naargelang de streek waaruit schrijver / spreker afkomstig is 😋


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Play Sports: minder voetbalklanten bij Telenet (HLN.be)

@master-magic1

"@riji ik lees dan op een engels media forum site dit:

 

                    Telenet heeft 2020 beëindigd met een totaal van 413,400 klanten van het Streamz,
                      Streamz+ en Play More entertainment pakketten, een aantal dat 3 maanden daarvoor hetzelfde was."

Dit rapporteert het HLN artikel:

"Over de andere premiumdienst van Telenet, Streamz, geeft het bedrijf geen volledige cijfers.
Die opvolger van Play en Play More biedt Telenet aan via een samenwerking met DPG Media. Het telecombedrijf rapporteert enkel de Streamz-klanten die het via zijn eigen televisieplatform bedient: dat waren er eind 2020 nog 413.400, tegen 431.300 eind 2019. Mogelijk neemt een aantal van die vertrokken klanten de dienst nu rechtstreeks af bij Streamz."

 

 

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Play Sports: minder voetbalklanten bij Telenet (HLN.be)

@riji ja de ene spreek van cijfers over een jaar en de andere over cijfers van de laatste 3 maanden, die laatste zou ik dan eerder aanvaarden, op een jaar tijd gaan er veel play/play more nemen voor een maandje en dan weer stoppen met de acties dat ze soms geven, je kan daar geen echt vast cijfer aantal op plakken dan het 3 maanden cijfer verschil.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Play Sports: minder voetbalklanten bij Telenet (HLN.be)

@StefaanH inderdaad, je formulering "jij wil net het omgekeerde van wat ik wil" is duidelijker.