Beantwoorden
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Reactie van Amazon op FR-content op Prime Video België

Reactie Amazon betreffende de vele Franse content voor Belgische (Vlaamse) abonnees: 

Ik kan begrijpen dat je je ergert aan het Franstalige aanbod op PrimeVideo bij je Prime lidmaatschap via Amazon.com.be en dat je een groter Nederlandstalig aanbod wilt hebben.

Vanwege licentiebeperkingen voor content kan de selectie titels die wordt weergegeven in onze Prime Video-catalogus per geografische locatie verschillen.

PrimeVideo werd aanvankelijk in België aangeboden via Prime van Amazon.fr voordat het via Prime van Amazon.de en Amazon.nl aangeboden werd. Daardoor is men bij het aanvragen van de licenties voornamelijk uitgegaan van het Franstalige gedeelte van België. Hierdoor hebben we nog niet alle licenties voor het Nederlandstalige aanbod verkregen voor België.

We werken voortdurend samen met onze partners om onze catalogus te verbeteren en er zo voor te zorgen dat Prime Video-leden toegang hebben tot de best mogelijke selectie films en tv-series.

Mede door feedback van klanten zoals jij en natuurlijk de komst van Belgische Amazon, werken we er op dit moment hard aan om de Nederlandstalige selectie op PrimeVideo.com te verbeteren.

Als je gemakkelijk wilt zien welke titels op dit moment in jouw gewenste taal beschikbaar zijn, dan kun je in de Prime Video app kiezen bij "Kijk in je eigen taal" voor de gewenste taal. Op deze manier zie je geen video's of series die bijvoorbeeld alleen in het Frans worden aangeboden. 

Erop vertrouwend je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, wens ik je een fijne dag.


Bedankt voor je feedback. Gebruik de onderstaande links om je ervaring van vandaag met ons te delen.

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Prime Video

Follow the White Rabbit
35 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Reactie van Amazon op FR-content op Prime Video België

Dat zeggen ze echt al heel lang, in de tijd van Amazon.de gebruikte ze het excuus dat Amazon.nl er nog maar net was

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Reactie van Amazon op FR-content op Prime Video België

@m-jan20 het is inderdaad sinds ik Video Prime heb, eerst via .de, dan .nl en nu .be, het lijkt juist erger geworden. Bij scrollen tussen horrorfilms, meer Franse films (gedubde en/of enkel Franse subs). Echt frustrerend...

Follow the White Rabbit
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Reactie van Amazon op FR-content op Prime Video België

@Umbra666 

Daarom hebben wij in de tijd toen Prime Video weg gedaan , niks in de normale taal enkel franse taal om gek van te worden. 

Het aanbod was ook schaars beter gezegd heel erg teleurstellend. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Reactie van Amazon op FR-content op Prime Video België

Voor alleen prime video moet je inderdaad echt geen prime pakken, al is €25/maand echt niks. Wij hebben het vooral voor de gratis leveringen, dus dan is prime een handige bonus voor een handvol goede Prime Originals 🙂

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Reactie van Amazon op FR-content op Prime Video België

@Umbra666 ik heb momenteel een proefabonnement van Prime video en gebruik express VPN om meer content te streamen. 

Soms valt het voor dat je geen nederlandstalige subs hebt maar ik stoor me daar niet zo erg aan.

Mijn vpn zet ik dan gewoon op VS en krijg dan veel meer content dan je gewone video prime account in België.

Ik moet wel zeggen de content op zich spreekt me niet volledig aan maar daarom dat ik het probeerde met een proefabonnement 🙂

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Reactie van Amazon op FR-content op Prime Video België

Is gewoon onozel bij prime. Nen engelse film, int frans gedubt, met ondertitteling. Duitsland op zijn gewone posten deed dit vroeger ook met heel veel actie films. Gewoon de engelse film, Engels laten en zet er u eigen taal van ondertitteling onder. (Laat nog staan voor kids movies, dat kan ik mss nog verstaan) 

Maarja netflix staat ook vol frans/duits/chinees om gek van te worden, maar zijn weliswaar niet gedubt. Maar aanbod bij prime/netflix/disney+ is veel kleiner in echte blockbusters in belgie dan bv in usa of zelfs duitsland of nederland. Daarom @kristofDW dus een vpn gebruikt (gelijk heeft ie). Ik en @Master-Magic hebben het er ook al paar x over gehad

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Reactie van Amazon op FR-content op Prime Video België

Prime video staat nog niet op punt maar voor 25 euro kan je niet klagen 

Spijtig dat je niet altijd dat gedubt kan af zetten of veranderen

0 Likes
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Reactie van Amazon op FR-content op Prime Video België

@kristofDW Via vpn, lukt ook enkel via je laptop/pc of smartphone, ik kijk via mijn LG Oled smart-tv, ook voor het lekker scherpe beeld in UHD en HDR10(+). En vpn op mn smart tv, zal ook wel te installeren zijn, maar via omwegen en complexer. Voor Netflix deed ik dit zeer geruime tijd, indd via vpn USA op laptop en via HDMI verbonden met Smart tv en dat aanbod was eindeloos, ook als horrorfan, buiten films vd laatste 2 decennia, ook heel veel oudere cinema, lekkere b en cult cinema vd 60s-90s, originele audio en bij niet Engelstalige films steeds met Engelse subs. Eerste jaren was het UHD en HDR10 aanbod vrij beperkt, maar laatste jaren, geniet ik ook ontzettend graag vh prachtige en haarscherpe beeld in UHD en ook meer HDR(10) en is het kijken via vpn-laptop-tv gestopt, mijn laptop heeft maar Full HD resolutie. En heeft Netflix toch vaak voldoende content, mag ook wel voor 17.99/m, wat 2euro duurder is dan onze Noorderburen, waar ik tot voor kort abo via vpn Nederland aanmaakte, koste me dan 'maar' 15.99euro/m en had groter aanbod, vooral beduidend meer blockbusters die het Belgische aanbod ontbrak, tot de invoer vd nieuwe geo-wet, waarbij je na 2 weken langer kijken, buiten ip/locatie aanmaak account, met halve maand beduidend kleiner aanbod opgezadeld zat.

@m-jan20 Amazon Prime (webshop + streamingdienst) heeft gewoon het voordeel, zo goedkoop te zijn, in begin via USA en Duitse Amazon 5.99/m, nu al jaren 2.99/m, eerst via .nl en nu recent via .be en daar ik ook regelmatig online bestellingen doe via Amazon en het daar mee begon, want ik shopte al via Amazon USA, door het eindeloze aanbod en zaken die hier niet te verkrijgen waren, later dan vaker via Duitse Amazon, met nog steeds giga aanbod, maar levertijd ging van 1-2 weken, naar gemiddeld 3 werkdagen. Daar kwam dan sinds eind 2017 ook Prime Video bij voor de Nederlandstalige (Nederlanders en Vlamingen) klanten via de Duitse Amazon, waar je dan voor land Duitsland en taal Nederlands koos. Dus ik gebruikte Amazon Prime primair voor het shoppen en gratis leveren. Laatste jaren is dit toch vooral voor de streamingdienst, met zekere regelmaat goeie originals, waarbij laatste jaren ook het UHD en HDR aanbod uitbreide, wat ik op den duur bijna must vind, omdat het nu eenmaal beste kijkervaring biedt. Ik koop nog regelmatig via Amazon dat zelfs vaker mn voorkeur krijgt op Bol.com, via .nl was het al vlotte levering binnen 2-3 dagen en voordeliger, nu via .be site, is de levering en aankomst vaak al volgende dag, waarbij vele zaken goedkoper zijn dan bij Bol.com.

Dus de prijs is letterlijk een lachwekkend koopje, ook door de combo webshop + streaming en neem je dit Franse euvel erbij, met wat frustratie. En zeker zijn er goede tot uitmuntende originals in pracht beeld en deze zijn gelukkig wel in originele audio en mét Nederlandse subs, Engelse subs zijn ook al oké, maar da's vaak CC (dus alle geluid wordt ondertiteld). Ik vind het gewoon sneu, als je iets wil zien, dat dan volledig Frans blijkt en deze ondanks abo, je moet pindakazen.

De Franse content bevind zich hier duidelijk vooral bij horror/scifi/thrillerfilms. 

Follow the White Rabbit
0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Reactie van Amazon op FR-content op Prime Video België

@Umbra666 

Begrijp je volledig man. Eens je hdr10+, dolby atmos, dolby vision en imax enhanced (vooral nu bij disney+)gewoon bent, pfff is moeilijk om dan naar lager te kijken.. is echt een te groot verschil. 

Het is echt schandalig verschil soms (in mijn ogen, spreek niet voor andere) tussen dat je bv van belgie bent, of nederland of duitsland... Belgie trekt meestal kortste eind.

Btw vpn op smart tv geen probleem hoor, werkt en @Master-Magic kan het mee beamen dat het werkt. En meestal kan je proefabbo nemen voor appel en ei voor maand, en kan je tot 5 toestellen gebruiken pc/mobiel/tablet/tv.. noem maar op. Wat je ook zelf zal weten de ene vpn provider is weer beter voor netflix, de andere voor prime, de andere voor netflix en disney+...

Edit:

Waarom zou je in godsnaam een Engelstalige film (geen franse he!) Gaan dubben in het frans????? Zet er dan keuze mogelijkheid onder om je film in verschillende talen te ondertittelen. Is iedereen mee geholpen.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Reactie van Amazon op FR-content op Prime Video België

@DeLLiAnO ben dan toch niet de enige, die dit zo ervaart, er zit indd zoveel verschil op, tussen Full HD en gewoon Dolby Stereo en UHD, HDR10+, Dolby Atmos en eender welke audiovisuele verbetering. Waarbij België toch ferm tekort schiet en ik heb het dan puur over hun content via oa Streamz, tv-theek, over zenders doe ik mijn mond nog niet open. Over dat gemekker over de server-ruimte, dat de providers en Streamz deze moet uitbereiden, ja dan is dat toch zo...we behoren toch al tot grootste betalers voor telecom en streamingdiensten. 

En indd België en zeker Vlamingen lijken steeds aan het kortste eind te trekken. 

Vind die Frans gedubde zooi ook echt onzin en volledig met je eens, als het zogezegd op Frankrijk en Wallonië is gebaseerd, geef dan gewoon de originele audio, met mogelijkheid tot Franse audio (voor de dub liefhebbers) en Franse subs, maar ook minstens Engelse en Nederlandse subs. Nu isr gewoon geen keuze. Echt, horrorfilms doorscrollen is 70% Franse dub of Franse subs. 

Ik gebruik al zo lang vpn, op laptop en smartphone, al Expressvpn en NordVPN gehad en laatste 3j SurfShark. Maar vpn voor smart tv leek me niet zomaar voorhande dacht ik, enkel via aptk bestand via raspberry pi of ander boxje. Ach het is niet dat ik ni genoeg te zien heb, mr vpn vpn vr tv toch eens checken.

Grts 

Follow the White Rabbit
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Reactie van Amazon op FR-content op Prime Video België

@Umbra666 

Door de nieuwe tv-box update 4.45 zal je oled scherm sneller verslijten en inbranden. Ook je anti inbranden beveiliging word hierdoor omzeild 😔🫤

Zie men post. Ik denk dat iedereen met oled scherm wel een aan/uit knop wenst in tv-box instellingen

https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-Telenet-TV-box-TV-app/screensaver-tv-box/m-p/161627#M19132http... 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Reactie van Amazon op FR-content op Prime Video België

@DeLLiAnO ik zie toch nergens screensaver via de tv-box en laatste update. De tv-box ging hiervoor toch ook niet in screensaver, zelfs bij lange pauze gewoon dat stilstaand beeld, terwijl bij alle andere streamingsapps, gaat deze vrij snel hier in pik zwart met bescheiden verplaatsend vuurwerk als screensaver en bij chromecast zijn het juist felle afbeeldingen.

Follow the White Rabbit
0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Reactie van Amazon op FR-content op Prime Video België

@Umbra666 

Ik kan er screenshots van maken als je wil hoor. Normaal heb ik pik zwart beeld met snel bewegend logo van tv zelf.

Ook kan je post nagaan over update 4.45 en daar staan ook de pics. In instellingen van tvbox gaje niet tegenkomen.

Nieuwe tv-box updatz 4.45 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Reactie van Amazon op FR-content op Prime Video België

@DeLLiAnO ik geloofde u wel se, maar dan zal ik nog nooit mininimum 5min geen interactie op tv-box gehad bb, want hier nog niet gepasseerd, voorheen was dit vb bij pauze van programma via tv-box gewoon donkerder pauze beeld vh programma. Ik kijk ook gewoon veel meer via streamingdiensten zoals Netflix en ook Plex. En dan ist indd ook heel snel pikzwarte screensaver met snelbewegend sober soort vuurwerk, zeer braaf vr het scherm dus. 

Follow the White Rabbit
0 Likes