Het grootste probleem is een stuk arrogantie bij Telenet. Als elektronica en tv's je hobby en je beroep is, moet je nu eenmaal toegeven dat Telenet momenteel technisch gezien de beste speler op de Belgische markt is. Dat weten ze donders goed en vandaar hun enorme arrogantie.
Ze hebben nu éénmaal (voorlopig) het beste internet, ze hebben de meest gebruiksvriendelijke tv oplossingen...
Proximus hapert om de vijf voet. TV-Vlaanderen hun klantendienst beschuldigen hun klanten van piraterij omdat je niet hun decoders gebruikt. Orange zou nog een twijfelgeval kunnen zijn in de toekomst...
Bij telenet in 13 jaar één maal een defecte modem gehad, voor de rest werken hun systemen top. In onze "nieuwe" verkaveling hoor je bij Proximus klanten andere verhalen.
Het TV-Box verhaal ben ik het niet over eens... In een OneUp heb je sowieso kabelaansluiting voor je modem te "voeden". Neem je die niet met TV-Box, gaat er 20€ van de rekening af.
"Ja maar, dat is kabelabonnement." Klopt niet, want je hebt fysiek kabelaansluiting om internet en vaste lijn te laten werken.
"Ja maar, dat is voor auteursrechten die 18,..€." Klopt niet, want ga je voor "flow-tv", betaal je 9,50€ sur plus en kijk je ook op je tv toestel, echter middels een tvOS of Android-TV app.
Mijn Whoppa destijds heb ik vandaag nog altijd 10€ goedkoper omdat er geen digicorder bij zit. Heb wel kabelaansluiting en CI+ kaartjes.
Met 200Mbit download snelheid (die ik effectief ook haal) kom ik soms niet toe. Die 1Gbit van OneUp interesseert me erg veel. Gewoon door die opgedrongen TV-Box haal ik het NIET in huis.
Sterker nog: parasiet netwerk of niet, maar als Orange straks ook met 1Gbit internet komt (blijkbaar in proefproject volgens hun website), kan Telenet het schudden. (edit: jammer genoeg nog niet voor direct, glasvezel is nog niet voor direct in ons dorp blijkt nu op de site van Fluvius)
Kennissen genoeg met een Telenet abonnement. Mijn CI+ kaartjes op hun naam activeren en dat werkt met Orange even goed.