Beantwoorden
Kcquipor
Freshman Meerweter
Berichten: 62
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

Binnenkort zal het niet meer mogelijk zijn om reclame door te spoelen op tv. Telenet gaat als eerste operator in op de vraag van de Belgische zendergroepen om een aangepast, uniform model voor tv-reclame in te voeren. Eind september krijgen kijkers bij opnames van VTM-programma’s (DPG Media) en PLAY-programma’s (SBS) eerst een minuut niet-doorspoelbare reclame te zien. Ook de andere operatoren staan achter de filosofie van dit uniforme model en voeren constructieve gesprekken met de zendergroepen over de timing van de implementatie.

 

Bron: 

https://www.hln.be/consument/tv-zenders-en-operatoren-slaan-de-handen-in-elkaar-reclame-doorspoelen-...

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Reclame doorspoelen binnenkort niet meer mogelijk

Tags (1)
114 reacties
WillyH
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Tien op tien! Dat loopt vlotjes. A born reader! Handje vol!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

Op minder dan een jaar tijd al twee keer behoorlijk teleurgesteld geweest door Telenet. Neen, ik ben de opgedrongen Streams nog niet vergeten. Ook de ons ontnomen tv zenders ben ik niet vergeten. En nu plooit Telenet voor bepaalde tv zenders door ons inspiratieloze reclameblokken op te dringen. Reclame die me totaal niet interesseert en zelfs meestal gewoon niet van toepassing is voor ons. Je zal door omstandigheden maar de laatste 10 minuten van een film gemist hebben. Kan je dus wel 5 reclameblokken bekijken alvorens door te spoelen naar de gemiste ontknoping. Die 1 minuut reclamekijken is een dode mus. Binnen de kortste tijd zal dit opgetrokken worden naar 2 minuten en dan naar 5 minuten. Wat is het volgende, Telenet? Een camera op de tv om te controleren of je wel effectief de reclame bekijkt? Een code invoeren die tijdens de reclameblokken uitgezonden wordt, zo niet blokkeert de digicorder?

Al eens uitgezocht waarom de reclameblokken doorgespoeld worden? Is om de twintig minuten 6 tot 8 minuten steeds weer herhalende reclame niet teveel van het goede? Misschien bereikt men meer potentiële klanten door maar eens om het uur 3 minuten reclame te tonen. Minder reclame voor de kijkers is ook positief voor de inkomsten van de commerciële zenders. Maak de reclameblokken (drie)dubbel zo duur, dus ook exclusiever en evenveel inkomsten voor de zenders.

Ik vraag me trouwens af hoeveel die reclame-inkomsten waard zijn per kijker/aansluiting. Als ik voor enkele euro's per maand meer geen reclame meer hoef te zien betaal ik die graag.

Opnieuw een slechte beurt, Telenet! 😠

raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

Het grootste probleem is een stuk arrogantie bij Telenet. Als elektronica en tv's je hobby en je beroep is, moet je nu eenmaal toegeven dat Telenet momenteel technisch gezien de beste speler op de Belgische markt is. Dat weten ze donders goed en vandaar hun enorme arrogantie.

Ze hebben nu éénmaal (voorlopig) het beste internet, ze hebben de meest gebruiksvriendelijke tv oplossingen...

 

Proximus hapert om de vijf voet. TV-Vlaanderen hun klantendienst beschuldigen hun klanten van piraterij omdat je niet hun decoders gebruikt. Orange zou nog een twijfelgeval kunnen zijn in de toekomst...

Bij telenet in 13 jaar één maal een defecte modem gehad, voor de rest werken hun systemen top. In onze "nieuwe" verkaveling hoor je bij Proximus klanten andere verhalen.

 

Het TV-Box verhaal ben ik het niet over eens... In een OneUp heb je sowieso kabelaansluiting voor je modem te "voeden". Neem je die niet met TV-Box, gaat er 20€ van de rekening af. 

"Ja maar, dat is kabelabonnement." Klopt niet, want je hebt fysiek kabelaansluiting om internet en vaste lijn te laten werken.

"Ja maar, dat is voor auteursrechten die 18,..€." Klopt niet, want ga je voor "flow-tv", betaal je 9,50€ sur plus en kijk je ook op je tv toestel, echter middels een tvOS of Android-TV app.

 

Mijn Whoppa destijds heb ik vandaag nog altijd 10€ goedkoper omdat er geen digicorder bij zit. Heb wel kabelaansluiting en CI+ kaartjes.

Met 200Mbit download snelheid (die ik effectief ook haal) kom ik soms niet toe. Die 1Gbit van OneUp interesseert me erg veel. Gewoon door die opgedrongen TV-Box haal ik het NIET in huis.

 

Sterker nog: parasiet netwerk of niet, maar als Orange straks ook met 1Gbit internet komt (blijkbaar in proefproject volgens hun website), kan Telenet het schudden. (edit: jammer genoeg nog niet voor direct, glasvezel is nog niet voor direct in ons dorp blijkt nu op de site van Fluvius)

Kennissen genoeg met een Telenet abonnement. Mijn CI+ kaartjes op hun naam activeren en dat werkt met Orange even goed.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

vroeger ging alles naar 1 aanbieder  nu mensen nemen netflix ,amazon prime video ,disney+ alles wordt duurder dat juist naar gaat niet meer naar aanbieder 1 maar naar andere aanbieders dus de grote wordt kleiner dus de grote zoek een oplossing om nog klanten te zoeken om alles in staande te houden bij die nieuwe formules mag je niet opsplitsen zoals we vroeger deden je moet de totale prijs zien (de auteursrechten worden in de totale formule berekend )

0 Likes
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

Wij gaan de TV box omruilen voor TV Vlaanderen (TV App Basic) voor 14,95 per maand.

Ondertussen succesvol aan het testen op de nieuwe Chromecast 4 met afstandsbediening (dus zonder te casten, want werk autonoom). Hopelijk lanceren ze binnenkort ook hun app op Apple TV.

Die reclame blabla en het gratis maken van terugkijk tv voor andere abonnementen zonder die van ons goedkoper te maken is voor ons de druppel.

Nu: 20 EUR bij Telenet TV. Binnenkort: 14,95 EUR bij TV Vlaanderen en dat inclusief Eleven Sports met het Belgisch voetbal! Bij Telenet kost het voetbal alleen al meer dan dat abonnement van TV Vlaanderen.

 

Sorry Telenet, maar als je op de schenen van de klanten stampt dan heb je vroeg of laat prijs. En deze keer is er verkeerd gegokt. 

 

En dankzij OneUp is er meer dan voldoende verbruik mogelijk.

3 TB in piekmomenten per maand. Streamen maar! 

Ex-Netweter
 

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk


@glennvda  schreef:

Wij gaan de TV box omruilen voor TV Vlaanderen (TV App Basic) voor 14,95 per maand. 


Dat ziet er interessant uit op het eerste zicht.

Bij nader inzien één groot nadeel: je kan niet opnemen.

En vroeg of laat zal het reclame-monster hier ook toeslaan en ben je terug bij af.

computerke
Freshman Meerweter
Berichten: 48
Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

En zo houden ze altijd een stok achter de deur... Maar dat is nog geen reden om hun (vaste) klanten op dergelijke schandalige manier te gijzelen en ongevraagde dingen op te dringen.

Ik ben hier ook op zoek naar een alternatief: misschien bestaat er een mogelijkheid om te werken via een laptop en waarmee je wel kan opnemen op de harde schijf van die laptop? Ben het nog aan het uitzoeken wat er mogelijk is en dan hak ik de knoop door.

0 Likes
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

@Ex-Netweter opnemen is voor ons niet van belang. Er is wel terugkijk TV voor 7 dagen (we weten nu al niet wat eerst kijken met onze accounts op Netflix, VTM Go, VRT Nu, Netflix, Disney+ en Amazon Prime) en we krijgen er eleven sports bij. Prijstechnisch is dit fantastisch. 

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk


@raverke95  schreef:

 

 

Sterker nog: parasiet netwerk of niet, maar als Orange straks ook met 1Gbit internet komt (blijkbaar in proefproject volgens hun website), kan Telenet het schudden. (edit: jammer genoeg nog niet voor direct, glasvezel is nog niet voor direct in ons dorp blijkt nu op de site van Fluvius)

Kennissen genoeg met een Telenet abonnement. Mijn CI+ kaartjes op hun naam activeren en dat werkt met Orange even goed.


Let wel: als je geen tv-abonnement hebt, zal er een buiten een filter worden geplaatst die het tv-signaal tegenhoudt. Het kan dus zijn dat je zonder een actief tv-abonnement nog een tijdje kan kijken met je CI+, maar als daar eens een telenettechnieker in de buurt is zal die filter worden geplaatst.

 

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

@Wheng dan haal je die filter daar zelf gewoon weer af hé? Maar dat mag niet zeker? 😂😜

 

En heeft die filter invloed op de internetsnelheid?

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk


@glennvda  schreef:

@Wheng dan haal je die filter daar zelf gewoon weer af hé? Maar dat mag niet zeker? 😂😜

 

En heeft die filter invloed op de internetsnelheid?


Ik heb zo'n vermoeden dat dat niet mag inderdaad 😎 Of dat effectief strafbaar is daar kunnen anderen misschien beter op antwoorden.

 

Heeft geen invloed op de internetsnelheid zover ik weet.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

@glennvda  Je moet daarvoor wel, normaal gezien, een speciale sleutel ofzo voor hebben. Afgezien daarvan is dit gewoon diefstal, iets afnemen (een signaal) zonder daarvoor te betalen. Als ze dit zelf vergeten is dat natuurlijk uw probleem niet. Vergelijk het met water afnemen zonder dat er een meter tussenzit, of aansluiten op de waterleiding of het electriciteitsnet zonder toestemming va de leverancier. Of ben jij bij de groep, het is er toch we mogen het gebruiken zonder toestemming. Jij haalt dan ook de plantjes weg in de openbare parken voor eigen gebruik in je eigen tuin.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

@glennvda 

Die filter kan je er zelf al niet af halen. Moest je deze er al af kunnen halen , wat dus niet zo is maar stel dat .... dan zal Telenet die filter er toch weer op komen zetten. Eens in een bepaalde tijd zal dit gecontroleerd worden door een bepaalde signaal check en als dan alles nagezien wordt is die filter er terug op. Maar nogmaals je kan de filter sowieso al niet verwijderen die ze erop zetten.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

Voila, Telenet TV is opgezegd! En is al onmiddellijk uitgevoerd. Nu nog de TV box binnenbrengen en het is in orde.

Wat ik mij wel nog afvraag: ik ga toch nog altijd digitale radio kunnen luisteren? Daarvoor heb ik zo'n Telenet Vostron toestel gekocht. Of gaan ze dat nu ook weg filteren? Want dat heeft niets met TV te maken.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

@glennvda  

Daar durf ik zo zeker niet van te zijn. Het heeft niks met tv te maken daar heb je een punt maar ik lees net wel dat het kastje aangesloten wordt op je tv uitgang van je wandcontactdoos. Dus als je analoog signaal weg is , een filter erop , dan betwijfel ik zelf of je dus nog wel hier gebruik van kan blijven maken. Hier zou ik toch een navraag van doen bij de klantendienst zelf om heel zeker te zijn. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

Dan verkoop ik dat toestel wel aan iemand anders. Zal dan wel via gewone FM antenne luisteren ofwel via streaming. Mogelijkheden genoeg. Al hoop ik dat digitale radio op de kabel wel nog mogelijk is.

0 Likes