Beantwoorden
Kcquipor
Freshman Meerweter
Berichten: 62
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

Binnenkort zal het niet meer mogelijk zijn om reclame door te spoelen op tv. Telenet gaat als eerste operator in op de vraag van de Belgische zendergroepen om een aangepast, uniform model voor tv-reclame in te voeren. Eind september krijgen kijkers bij opnames van VTM-programma’s (DPG Media) en PLAY-programma’s (SBS) eerst een minuut niet-doorspoelbare reclame te zien. Ook de andere operatoren staan achter de filosofie van dit uniforme model en voeren constructieve gesprekken met de zendergroepen over de timing van de implementatie.

 

Bron: 

https://www.hln.be/consument/tv-zenders-en-operatoren-slaan-de-handen-in-elkaar-reclame-doorspoelen-...

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Reclame doorspoelen binnenkort niet meer mogelijk

Tags (1)
114 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1749
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk


@glennvda  schreef:

Wat ik mij wel nog afvraag: ik ga toch nog altijd digitale radio kunnen luisteren? Daarvoor heb ik zo'n Telenet Vostron toestel gekocht. Of gaan ze dat nu ook weg filteren? Want dat heeft niets met TV te maken.


Ik vrees dat het filter ook de digitale radio zal tegenhouden. Het filter werkt op basis van een frequentie bereik.

Vroeger in de analoge tijd lagen FM, VHF en UHF en internet nog voldoende uit elkaar om dit apart te kunnen filteren.

De digitale radio en TV signalen bevinden zich in hetzelfde frequentie bereik, dus met een gewoon filter zal het niet lukken om wel radio, maar geen TV door te laten.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2697
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

TV App Basic) voor 14,95 per maand.is zeer goedkoop maar beeld is zwak zeker voor voetbal  veel mensen hebben een maand getest na een maand terug weg beeld is een groot probleem

filter geeft signaal naar centrale wordt de filter verwijdert geeft computer op centrale een alert 2 dagen later filter terug met pvc buisje rond filter om niet los te maken weer filter weg zal er een briefje komen

radio is gedaan

enkel internet komt door

0 Likes
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

Ik heb geen klachten over de kwaliteit van TV Vlaanderen Basic App. En als dat mij niet meer aanstaat dan nemen we wel Telenet TV Flow voor 9,50.

Deze namiddag de TV box teruggebracht naar een Telenet center/shop en daar zeiden ze mij dat het radiosignaal niet zal weggefilterd worden. Benieuwd of ze eens gelijk hebben. 

 

Deze namiddag eens een speedtest gedaan met netwerkkabel op mijn Apple TV: 934 mbps download en 38 mbps upload. Woehoe! 😁

0 Likes
raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

Als je bij Orange tv neemt, dan kan men toch onmogelijk een filter zetten, want dan zit je ook zonder Orange tv... . Een vriend van me doet het op dezelfde manier al jaren, werkt perfect.

 

En die filters... Toen ik zoveel jaren geleden even overgestapt was naar satelliet tv van TVV, dan kwam men ook een filter plaatsen. Overdag toen we niet thuis waren. Coax afgeknipt, niks meer, filter in de plek. Nota bene op vrijdagavond. Geen internet meer, geen vaste lijn, nada. Betaalde voor die twee laatste nog wel genoeg. 

F-connector aan die Coax, niks, filter filterde alles weg. Wat moet je dan doen, tsja, filter wegnemen natuurlijk. Is er altijd afgebleven.

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2697
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

raar dat ze dat zegde in de winkel (radiosignaal niet zal weggefilterd worden) dan kan je ook nog sd tv kijken ,hij zal het op fm radio bedoelen daar is niet duidelijk over gesproken bij de lessen denk ik .

er zijn mensen dat dachten dat je met filter één canvas ketnet kon blijven zien neen dus er is over dit veel verwarring geweest

orange tv zetten nooit filter  en je blijft de sd zenders ontvangen op alle tv thuis er waren mensen dat dachten dat ze dit hadden vergeten uit te zetten en hadden 3 boxen gehuurd  en op de 4 de tv bleven ze beeld houden op sd zenders later krijgen ze door dat niet moest de extra boxen huren

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1611
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk


@glennvda  schreef:

Wat ik mij wel nog afvraag: ik ga toch nog altijd digitale radio kunnen luisteren? Daarvoor heb ik zo'n Telenet Vostron toestel gekocht. Of gaan ze dat nu ook weg filteren? Want dat heeft niets met TV te maken.


Dat heeft alles met TV te maken 😊.

Door het betalen van het kabelabonnement, betaal je voor alle Radio- en TV zenders van het Telenet zender aanbod. Er bestaat geen apart "radio abonnement" ...

 

@glennvda  schreef:

Deze namiddag de TV box teruggebracht naar een Telenet center/shop en daar zeiden ze mij dat het radiosignaal niet zal weggefilterd worden. Benieuwd of ze eens gelijk hebben. 😁


Zolang er geen filter geplaatst wordt (door een technieker ter plaatste) zal er ook niets weggefilterd worden 🤔...

 

Door het terugbrengen van de TV box, en het schrappen van je kabelabonnement, verlies je het recht om Radio en TV signalen beluisteren/bekijken.

  1. Jouw decoders, TV Boxen, en CI-kaartjes worden gedeactiveerd, je kan dus de zenders van het "basisaanbod" niet meer ontvangen.
  2. Zolang er geen filter geplaatst wordt kan je nog altijd de TV zenders van het "Compact Signaal" ontvangen, en ook de "niet versleutelde" radio zenders (voorbeeld met de Vistron), maar contractueel heb je hier geen recht meer op.
  3. Zolang er geen filter geplaatst is, zal je ook nog decoders of CI+ kaartjes die op een andere adres geactiveerd zijn, kunnen gebruiken, maar in theorie heb je hier ook geen recht op.
  4. Het kan wel een hele tijd duren voor zo'n filter er komt, en ik betwijfel dat Telenet in de toekomst nog zo'n filters zal plaatsen (in het licht van Docsis 3.1 die deze frequenties wellicht ook gebruikt voor data)??

Bij klanten die Orange TV hebben, is er vanzelfsprekend géén filter geplaatst, en kan je dus ook (legaal) de onversleutelde radio & TV zenders van het Compact Signaal ontvangen. Daarvoor betaal je aan Orange 😉...

 

Het (aanzetten tot) verwijderen van filters en onrechtmatig ontvangen van radio/TV, waar je niet voor betaalt, is illegaal en kan vervolgd worden. Ik denk dus niet dat dit hier besproken moet worden 😶.

computerke
Freshman Meerweter
Berichten: 48
Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

Oei, en ik had ook aan TV Vlaanderen gedacht, liefst zonder schotel. Zijn er nog mensen die ervaringen hebben met slecht beeld bij TV Vlaanderen?

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk


@computerke  schreef:

Oei, en ik had ook aan TV Vlaanderen gedacht, liefst zonder schotel. Zijn er nog mensen die ervaringen hebben met slecht beeld bij TV Vlaanderen?

 


Ik vrees dat het moeilijk zal worden zonder schotel. Tenzij de beperkte versie met DVB-T. Afhankelijk van hoe goed je huis is geïsoleerd heb je misschien toch een buitenantenne nodig met natuurlijk een coax erbij.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

Telenet center zei tegen mij:

* Compact signaal krijg je niet meer

* Radio signaal krijg ik wel nog, want ik heb die Vostron gekocht. (Toen dacht ik: "haha, dat apparaat kopen wil niet zeggen dat ik het recht heb op het signaal te gebruiken")

* Filter kan er komen, maar hij kende klanten die nog altijd het tv signaal konden gebruiken ondanks die filter.

 

En toen dacht ik: ze maken mij weer wat wijs. 🤣

 

@flip1953 ik heb een nieuwe wifi modem met docsis 3.1 met safespot+ : wat als ze die filter wel komen steken? Wat dan? Is dat negatief voor mijn internet dan? 

 

Mijn buren hebben ook zo'n nieuwe docsis 3.1 wifi modem en op de gevelaftak zit er enkele maanden een filter omdat ze geen digitaal tv abonnement hebben. 

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1611
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk


@igvfer  schreef:
Ik vrees dat het moeilijk zal worden zonder schotel. Tenzij de beperkte versie met DVB-T. Afhankelijk van hoe goed je huis is geïsoleerd heb je misschien toch een buitenantenne nodig met natuurlijk een coax erbij.

Hoezo moeilijk zonder schotel?

Bij TV Vlaanderen kan je ook een abonnement nemen op "App TV"

(vb APP TV Basic = 14.95€ per maand voor 54 zenders + 6 Eleven zenders met Belgisch voetbal + Canal+ Series + STARZPLAY).

Geen schotel of DVB-T antenne of ontvanger nodig (via internet op je smart tv) ...

 

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1611
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk


@glennvda  schreef:

Telenet center zei tegen mij:

* Compact signaal krijg je niet meer

* Radio signaal krijg ik wel nog, want ik heb die Vistron gekocht. (Toen dacht ik: "haha, dat apparaat kopen wil niet zeggen dat ik het recht heb op het signaal te gebruiken")

* Filter kan er komen, maar hij kende klanten die nog altijd het tv signaal konden gebruiken ondanks die filter.

 

En toen dacht ik: ze maken mij weer wat wijs. 🤣


Dikke zever en misinformatie.

- zonder filter: compact signaal krijg je wel nog, ook de "Vistron" radiozenders.

- met filter: Frequenties buiten de gefilterde band zullen inderdaad wel nog te ontvangen zijn, maar die zijn versleuteld en zonder ge-activeerde decoder/TV-box/CI+ kaartje dus zwart beeld

 


@glennvda  schreef:

ik heb een nieuwe wifi modem met docsis 3.1 met safespot+ : wat als ze die filter wel komen steken? Wat dan? Is dat negatief voor mijn internet dan? 


Neen.

glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

@flip1953 waarom schreef je dan eerder dit?

 

"Het kan wel een hele tijd duren voor zo'n filter er komt, en ik betwijfel dat Telenet in de toekomst nog zo'n filters zal plaatsen (in het licht van Docsis 3.1 die deze frequenties wellicht ook gebruikt voor data)??"

 

Ik lees dit alsof het wel negatieve invloed zal hebben op mijn internet met mijn docsis 3.1 modem?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk


@glennvda  schreef:

@flip1953 waarom schreef je dan eerder dit?

 

"Het kan wel een hele tijd duren voor zo'n filter er komt, en ik betwijfel dat Telenet in de toekomst nog zo'n filters zal plaatsen (in het licht van Docsis 3.1 die deze frequenties wellicht ook gebruikt voor data)??"

 

Ik lees dit alsof het wel negatieve invloed zal hebben op mijn internet met mijn docsis 3.1 modem?


Momenteel in overgangsperiode denk ik. Nu blokkeren ze die frequenties die gebruikt worden voor het analoge en digitale TV signaal. Maar niets belet om andere filters te maken/gebruiken die nog enkel  de frequenties van het digitaal signaal te filteren. Ze gebruiken nooit de frequenties daarvan om er internet mee te sturen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
computerke
Freshman Meerweter
Berichten: 48
Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

@flip1953 

Hoezo moeilijk zonder schotel?

Bij TV Vlaanderen kan je ook een abonnement nemen op "App TV"

(vb APP TV Basic = 14.95€ per maand voor 54 zenders + 6 Eleven zenders met Belgisch voetbal + Canal+ Series + STARZPLAY).

Geen schotel of DVB-T antenne of ontvanger nodig (via internet op je smart tv) ...

 

Het is zo dat ik net een nieuwe garage aan het afwerken ben en daar komt de kabel van telenet binnen. De telenet modem hangt in de garage en van daaruit gaan de mooi weggewerkte UTP-kabels in de spouwmuur naar de woonkamer en de keuken. Ik zou niet graag terug kabels over de muren moeten laten lopen nu alles zo proper afgewerkt is...

 

PS hoe moet je hier een vorige post netjes citeren zonder Ctrl C en Ctrl V te moeten gebruiken?

0 Likes
Ex-Netweter
 

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk


@computerke  schreef:

 

PS hoe moet je hier een vorige post netjes citeren zonder Ctrl C en Ctrl V te moeten gebruiken?


https://www.netweters.be/t5/Aankondigingen/Hoe-quote-of-citeer-je-iemand-op-De-Netweters/m-p/78958#M...