Beantwoorden
Kcquipor
Freshman Meerweter
Berichten: 62
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

Binnenkort zal het niet meer mogelijk zijn om reclame door te spoelen op tv. Telenet gaat als eerste operator in op de vraag van de Belgische zendergroepen om een aangepast, uniform model voor tv-reclame in te voeren. Eind september krijgen kijkers bij opnames van VTM-programma’s (DPG Media) en PLAY-programma’s (SBS) eerst een minuut niet-doorspoelbare reclame te zien. Ook de andere operatoren staan achter de filosofie van dit uniforme model en voeren constructieve gesprekken met de zendergroepen over de timing van de implementatie.

 

Bron: 

https://www.hln.be/consument/tv-zenders-en-operatoren-slaan-de-handen-in-elkaar-reclame-doorspoelen-...

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Reclame doorspoelen binnenkort niet meer mogelijk

Tags (1)
114 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk


@glennvda  schreef:

@flip1953 waarom schreef je dan eerder dit?

 

"Het kan wel een hele tijd duren voor zo'n filter er komt, en ik betwijfel dat Telenet in de toekomst nog zo'n filters zal plaatsen (in het licht van Docsis 3.1 die deze frequenties wellicht ook gebruikt voor data)??"

 

Ik lees dit alsof het wel negatieve invloed zal hebben op mijn internet met mijn docsis 3.1 modem?


Nee, ik had het hierboven niet over jouw modem.

Hoewel je nu wel een (toekomst gerichte) Docsis 3.1 modem hebt, werkt deze voorlopig nog altijd in Docsis 3.0 mode (backwards compatibel).

 

Wanneer Telenet later Docsis 3.1 implementeert, en Docsis 3.0 geleidelijk uitfaseert, zullen ze er wel voor zorgen dat de Docsis 3.1 klanten geen storende filters meer hebben.

Dat zal nog wel niet voor de eerste 5 jaar zijn, denk ik....

 

Op dit ogenblik is zo'n "TOF" filter dus absoluut niet storend voor je internet ...

raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk


@flip1953  schreef:

 

Op dit ogenblik is zo'n "TOF" filter dus absoluut niet storend voor je internet ...


Tenzij ze gewoon de verkeerde plaatsen + je coax afknippen zoals ze in het verleden hier deden.

 

Ooit van een Telenet medewerker gehoord dat ze mensen rondsturen die amper kunnen lezen/schrijven om zo'n filters te plaatsen. Dat die filters nu geplaatst worden, of dat die personen die tijd in de kroeg gaan zitten, daar kraait geen haan naar.

Al vaker (vooral toen er nog analoge tv was) op depannage gemoeten omdat mensen hun tv zogezegd kapot was. Gewoon geen signaal. Lang verhaal kort: de filter was bij de buren gestoken terwijl degene die Telenet had opgezegd lekker verder keek.

0 Likes
computerke
Freshman Meerweter
Berichten: 48
Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk


@Ex-Netweter  schreef:

@computerke  schreef:

 

PS hoe moet je hier een vorige post netjes citeren zonder Ctrl C en Ctrl V te moeten gebruiken?


https://www.netweters.be/t5/Aankondigingen/Hoe-quote-of-citeer-je-iemand-op-De-Netweters/m-p/78958#M267


Dank je wel! Het zal een beetje verstopt 🙂

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk


@raverke95  schreef:

@flip1953  schreef:

Op dit ogenblik is zo'n "TOF" filter dus absoluut niet storend voor je internet ...


Tenzij ze gewoon de verkeerde plaatsen + je coax afknippen zoals ze in het verleden hier deden.

 

Ooit van een Telenet medewerker gehoord dat ze mensen rondsturen die amper kunnen lezen/schrijven om zo'n filters te plaatsen. Dat die filters nu geplaatst worden, of dat die personen die tijd in de kroeg gaan zitten, daar kraait geen haan naar. (knip)


@raverke95 

Jij kan nogal zagen en klagen, jouw plaat draait door ... 😫

Dit soort goedkope insinuaties is geen toegevoegde waarde aan dit topic, en is ook geen antwoord op de gestelde vragen 🤔.

En je kan de huidige filters (en techniekers) niet meer vergelijken met de beginjaren van de kabeldistributie.

Tegenwoordig worden alle kabels die aangesloten worden op de verdeler goed gelabeld, zodat fouten zoveel mogelijk vermeden worden.

Ex-Netweter
 

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

De vraag is, kan het geluid nog uitgezet worden tijdens die minuut verplichte reclame? 😁

 

Maar omdat we minder reclame kijken, moeten reclamespots vaker lopen tot ze voldoende kijkers bereikt hebben.

 

Bepaalde reclames krijgen hierdoor een averechts effect... Hoe meten ze dit eigenlijk allemaal?! Volgens mij is de hele reclamewereld gebakken lucht.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

@Ex-NetweterVia de interactieve box van Telenet en Proximus kunnen ze alles weten, dat staat ook in de overeenkomst met Telenet en Proximus dat ze info van je kijkgedrag kunnen gebruiken voor onderzoeken.

zoals ze weten wat je allemaal koopt in de winkels als je een klantenkaart hebt, die info geven ze ook door.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

Ze weten een heleboel. Maar Telenet weet toch niet in hoeverre mijn kijkgedrag, met betrekking tot reclames, invloed heeft op mijn koopgedrag? Ze weten toch ook niet of ik effectief aan het kijken ben of mijn zetel zit te slapen. Een hoop aannames en gebakken lucht.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

@Ex-NetweterMaar bv opnames die gedaan worden en waarvan één persoon de reclame doorspoelt zien ze wel, en of je nu de reclame kijkt of niet, ze rekenen elke persoon dat de reclame bekijkt en niet zapt als een reclame kijker.

ze zien meer dan je denkt.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

geluid kan je af zetten en doorspoelen zien ze ook programma duurt 1 uur jij kijkt het in 40 min een  programma dat je vlug doorspoelt omdat het op niks trekt zien ze ook ook al zijn er veel kijkers of opvragingen toekomst zal er meer reclame in beeld komen tijdens programma

en de vrt gaat in september hun platform vrijgeven iedereen zal het elke toestel kunnen gebruiken nu staat op punt om zo veel mogelijk klanten naar hun app te lokken om netflix te concurrentie te bidden zeggen ze (de nieuwe vrt app is top )

0 Likes
polle
Professional Weetjesweter
Berichten: 42
On a roll... Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

Dus, ik als gepensioneerde MOET weldra ELKE 20 minuten die "B R O L" reclame slikken. 90 % is waardeloze rommel. Nu moeten we betalen om reclame te zien op tv.  Dat zou niet mogen...

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

@polleBij opnames kan je na die minuut nog de reclame doorspoelen en hoef je deze niet te bekijken.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 
0 Likes
Sonns
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

Nog iemand dat aan Black Mirror Fifteen Million Mertits moet denken? 🙂

 

Reclame skippen? Betalen!

Reclame niet kijken? Tv geblokkeerd!

 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk


@polle  schreef:

Dus, ik als gepensioneerde MOET weldra ELKE 20 minuten die "B R O L" reclame slikken. 90 % is waardeloze rommel. Nu moeten we betalen om reclame te zien op tv.  Dat zou niet mogen...


Je kan natuurlijk telkens naar de frigo gaan, maar dat is slecht voor de lijn natuurlijk. Van de nood een deugd maken en ondertussen de liefde bedrijven met de vrouw? 😉



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk


@polle  schreef:

Dus, ik als gepensioneerde MOET weldra ELKE 20 minuten die "B R O L" reclame slikken. 90 % is waardeloze rommel. Nu moeten we betalen om reclame te zien op tv.  Dat zou niet mogen...


En als niet-gepensioneerde, ben ik daar dan van vrijgesteld?


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.