@glennvda schreef:
Wat ik mij wel nog afvraag: ik ga toch nog altijd digitale radio kunnen luisteren? Daarvoor heb ik zo'n Telenet Vostron toestel gekocht. Of gaan ze dat nu ook weg filteren? Want dat heeft niets met TV te maken.
Dat heeft alles met TV te maken 😊.
Door het betalen van het kabelabonnement, betaal je voor alle Radio- en TV zenders van het Telenet zender aanbod. Er bestaat geen apart "radio abonnement" ...
@glennvda schreef:
Deze namiddag de TV box teruggebracht naar een Telenet center/shop en daar zeiden ze mij dat het radiosignaal niet zal weggefilterd worden. Benieuwd of ze eens gelijk hebben. 😁
Zolang er geen filter geplaatst wordt (door een technieker ter plaatste) zal er ook niets weggefilterd worden 🤔...
Door het terugbrengen van de TV box, en het schrappen van je kabelabonnement, verlies je het recht om Radio en TV signalen beluisteren/bekijken.
- Jouw decoders, TV Boxen, en CI-kaartjes worden gedeactiveerd, je kan dus de zenders van het "basisaanbod" niet meer ontvangen.
- Zolang er geen filter geplaatst wordt kan je nog altijd de TV zenders van het "Compact Signaal" ontvangen, en ook de "niet versleutelde" radio zenders (voorbeeld met de Vistron), maar contractueel heb je hier geen recht meer op.
- Zolang er geen filter geplaatst is, zal je ook nog decoders of CI+ kaartjes die op een andere adres geactiveerd zijn, kunnen gebruiken, maar in theorie heb je hier ook geen recht op.
- Het kan wel een hele tijd duren voor zo'n filter er komt, en ik betwijfel dat Telenet in de toekomst nog zo'n filters zal plaatsen (in het licht van Docsis 3.1 die deze frequenties wellicht ook gebruikt voor data)??
Bij klanten die Orange TV hebben, is er vanzelfsprekend géén filter geplaatst, en kan je dus ook (legaal) de onversleutelde radio & TV zenders van het Compact Signaal ontvangen. Daarvoor betaal je aan Orange 😉...
Het (aanzetten tot) verwijderen van filters en onrechtmatig ontvangen van radio/TV, waar je niet voor betaalt, is illegaal en kan vervolgd worden. Ik denk dus niet dat dit hier besproken moet worden 😶.