Beantwoorden
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Samenwerking DPG Media & Telenet voor Vlaamse Netflix

Hey iedereen,

 

Zojuist vernam ik dat Telenet de samenwerking aangaat met DPG Media voor een nieuw betalend videoplatform. Wil dit zeggen dat het samensmelt met Play?

Nu zit Play inbegrepen in Yugo.

Hopelijk koppelen ze dit niet los als de samenwerking op punt staat (er wordt hiervoor een joint venture opgericht)

 

Wat vinden jullie van dit idee dat beide bedrijven hebben?

Tags (1)
17 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Samenwerking DPG Media & Telenet voor Vlaamse Netflix

Ik deel graag het persbericht met jullie, waar je ook wat meer info kan vinden. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Samenwerking DPG Media & Telenet voor Vlaamse Netflix

@TMCLS93   Als ik het persbericht lees heb ik de indruk dat het aanbod van DPG media zal opgaan in Play(More) en omgekeerd dat DPG media ergens het aanbod van Play(More) ook zal (betalend) aanbieden. Als ze ergens tot een gezamelijke win-win situatie kunnen komen zullen ze elkaar wel vinden. Ik persoonlijk vind het goed dat ze weerwerk willen bieden aan het vrij eenzijdig (Amerikaans) aanbod. Anders hebben we straks alleen nog Amerikaanse en Chinese dingen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Samenwerking DPG Media & Telenet voor Vlaamse Netflix


@igvfer  schreef:

@TMCLS93   Als ik het persbericht lees heb ik de indruk dat het aanbod van DPG media zal opgaan in Play(More) en omgekeerd


Ik heb inderdaad ook die indruk. Zal dan zeker nog eens overwegen me terug te abonneren op Play (indien ze niet te gek gaan doen met de prijs uiteraard). 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
KoenBrugge
Experienced Meerweter
Berichten: 108
Een bus vol! Warming up? De volle 100! De vlam zit erin.

Samenwerking DPG Media & Telenet voor Vlaamse Netflix

Ben benieuwd hoe dit praktisch zal ingevuld worden en wat de prijs zal zijn.  Mij lijkt me het beste dat Play en Play More ophouden te bestaan door opgeslorpt te worden in de nieuwe streamingservice.

KoenBrugge
Experienced Meerweter
Berichten: 108
Een bus vol! Warming up? De volle 100! De vlam zit erin.

Samenwerking DPG Media & Telenet voor Vlaamse Netflix

Zopas gehoord op radio-nieuws.  Er zal dus een basis-versie zijn en een duurdere uitgebreide versie.  
Ik zou bijna de bedenking beginnen maken waarom ik nog tv-distributie nodig heb als ik me op die app zou abonneren, zeker in combinatie met Netflix en een andere streamingdienst als Amazon Prime Video.  In de nabije toekomst zullen er waarschijnlijk, in navolging van de Verenigde Staten,  meer en meer cordcutters zijn. 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Samenwerking DPG Media & Telenet voor Vlaamse Netflix

en zo zal alles duurder worden, wie een bepaalde serie wilt zien zal dit moeten kopen per aanbieder aan 10euro ongeveer en meer,

stel dat je 4 series of films wilt zien mag je 4 keer neerleggen als ze niet allemaal bij die ene zitten.

vroeger had je alles bij 1 provider en betaalde je eenmaal voor alles, nu mag je in de geldbeugel tasten voor alles.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Samenwerking DPG Media & Telenet voor Vlaamse Netflix

Ja, de tijd zal het moeten uitwijzen of het voor allemaal wel houdbaar zal blijven. Want als je een film wilt uit de Disneystal ga je daar een abonnement moeten nemen. Eentje uit de Applestal idem dito. Ik denk dat, met de tijd films ouder dan 1 à 2 jaar wel ter beschikking gaan komen bij de concurrentie en dat ze enkel de nieuwere films en series exclusief zullen houden. Een beetje het systeem zoals vroeger. Een eerste leven in de Top bioscopen, een 2e leven in de andere bioscopen, een 3e leven als DVD en een 4e leven in de soldenmand.

Ik heb er geen probleem mee. Ik ben geen filmfreak, ook geen bingewatcher of zo. Aan mij gaan ze jammer genoeg niet veel verdienen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Samenwerking DPG Media & Telenet voor Vlaamse Netflix


@KoenBrugge  schreef:

Zopas gehoord op radio-nieuws.  Er zal dus een basis-versie zijn en een duurdere uitgebreide versie.  
Ik zou bijna de bedenking beginnen maken waarom ik nog tv-distributie nodig heb als ik me op die app zou abonneren, zeker in combinatie met Netflix en een andere streamingdienst als Amazon Prime Video.  In de nabije toekomst zullen er waarschijnlijk, in navolging van de Verenigde Staten,  meer en meer cordcutters zijn. 


Ik maak mij hierbij de bedenking of providers zoals Telenet geen voordeel hebben t.o.v. de zuivere internetstreamers. Ik denk, maar ben het niet zeker, dat ze hogere kwaliteit gaan kunnen leveren aan iemand die wel nog via coax kijkt omdat ze de content dan via aparte frequenties kunnen doorsturen op hun net. Los van het internet waar een enorme datastream zal ontstaan wat op termijn tot moeilijkheden kan lijden. Als je nu al ziet wat 4K al gebruikt van internetstream denk ik dat de echte kwaliteit zoekers dan beter gaan bediend worden zonder cablecut. Een beetje zoals liever 1 echt goede Duvel, Omer of wat dan ook tegenover 6 Cara pilsjes. Kwaliteit tegenover Kwantiteit.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Samenwerking DPG Media & Telenet voor Vlaamse Netflix

@igvfer ik zie meer en meer zenders stoppen sinds enkele jaren omdat belgie bv te klein is om aan te verdienen en er meer online gekeken word naar films en series.

daarom zijn de play film zenders ook verkleind door het mindere aanbod aan films en series door die vertakkingen via netflix en apple en disney+ enz.

ik vrees dat er nog meer zenders gaan stoppen, als een Sundance in Frankrijk stopt en we daar ook de dupe van zijn omdat die zender van Frankrijk kwam en de andere zenders die al zijn gestopt doordat ze in bv Nederland gestopt zijn en wij die dan ook niet meer krijgen.

ik zie bv disney channel ook nog stoppen omdat ze meer verdienen aan hun Disney+ aanbod dan via de kabel en (V)DSL lijnen.

is iets wat meer en meer opvalt.

we gaan naar een tijd van alles via internet kijken waar en waneer we willen en dit ten koste van de klant die zo meer ga mogen betalen,

misschien dat we dan via kabel nog enkel de standaard belangrijkste zenders hebben. (één,canvas,ketnet,VTM,Vier, regionale zender, La Une, La Deux, NPO1,NPO2.) en misschien enkele buitenlandse (Duitse, franse)


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Samenwerking DPG Media & Telenet voor Vlaamse Netflix

@Master-Magic  Ik ga mee in je stelling maar ik denk dat kabelproviders via hun kabel nog eltijd een voordeeltje zullen hebben als het op kwaliteit aan komt. Nu kan ik tot 7 dagen terug een programma opvragen en dit komt binnen via aparte frequenties op de kabel niet via internet.

Hetzelfde principe toegepast op High Quality content zoals 4K en meer zou ook kunnen werken zodat de klant geen grote hap uit zijn datapot kwijt is. Want ik vrees dat we in de nabije toekomst een bottleneck gaan krijgen door het enorme verbruik aan data. met gevolgen voor de streaming kwaliteit.

Hopelijk ben ik mis. Maar als ik zie evolueren dat elke klant naar 1 tot meerdere TB gebruikt dan vrees ik het ergste.

In elk geval, ik blijf de evolutie met de nodige nieuwsgierigheid volgen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Samenwerking DPG Media & Telenet voor Vlaamse Netflix

@igvfer idd op de oude digicorders en boxen is dit via een apart zender kanaal dat tijdelijk word gebruikt, maar via de nieuwe telenet box gaat dit via een stream kanaal via internet, en dit is wat meer en meer gaat gebruikt worden, de kwaliteit daarop is naar gelang de snelheid van de stream oneindig, via zo tijdelijke zender kanaal zitten ze met een beperkte capaciteit, stel dat er in uw wijk 5 mensen iets opvragen via die oude boxen, dan zijn dit 5 tijdelijke kanalen op de kabel tussen de 600 mhz en 650, ze hebben er 4 of 5 in gebruik, zou dit eens moeten nazien, die bandbreedte op die kanalen is beperkt, de kwaliteit van beelden is soms erbarmelijk in HD van materiaal die word opgevraagd, zelf films die nieuw zijn om de ruimte te besparen zodat er meer mensen iets kunnen opvragen,

via een stream via internet is die beperking in theorie er niet omdat je geen capaciteit beperking hebt via internet (mits de klant zijn internet snelheid snel genoeg is) maar daar kunnen de gebruikte codecs ook een rol in spelen.

het is niet zo simpel allemaal.

nadeel aan dit laatste is als er teveel mensen dat internet gebruiken dan kan je met het probleem zitten dat het overbelast geraakt, zoals soms die cloud server doet van de telenet box (maar dat is omdat deze gedeeld word met Ziggo in Nederland deels een nadeel dat we in belgie geen aparte cloud server hebben).


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Samenwerking DPG Media & Telenet voor Vlaamse Netflix

@Master-Magic   Ik kan wel inkomen in hetgeen je zegt, maar momenteel gebruiken ze maximaal 64 kanalen van 8 Mhz waardoor ze +- 3 Gbps kunnen doorsturen. In mijn ogen belet hun niets om van de digitale kanalen er ook 8 te gebruiken wat 400 Mbps oplevert. Vermits er zoals je zegt toch een vermindering komt van het aantal zenders. In wezen blijft het digitale data. Een soort internet dat ze toepassen los van het eigenlijke internet. Ik meen zelfs dat ze dit al toegepast hebben of iets gelijkaardigs om bedrijven vaste datasnelheden te garanderen door ze op aparte frequenties te steken. Ooit zoiets horen uitleggen op een workshop.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Samenwerking DPG Media & Telenet voor Vlaamse Netflix

Ik heb ook gehoord dat spelers als Apple werken aan grote bundels met bv. Prime Video, Apple TV+, ... (Netlfix wil uiteraard niet meewerken, die zijn daar al te groot voor vrees ik). 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kennethf
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Samenwerking DPG Media & Telenet voor Vlaamse Netflix

Maar wat met de extra zenders in play more wat geurd er daarmee