Beantwoorden
Dirk_H
Freshman Veelweter
Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! WOW, overzichtelijk!

Tarieven play sport 26-27

Heeft iemand al zicht op inhoud van play sport in het volgend seizoen? Jupiler pro league? NBA? Tarief? Ik heb nu een jaarabonnement bij DAZN en die bieden het nieuwe seizoen aan voor 19,99€ net als vorig jaar ipv 24,99€

113 reacties
K-330
Freshman Bijna Allesweter
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! En wanneer slaap jij? Jij #DTV. Goed bezig!

Het zit raar in elkaar met de PS zenders, met herhalingen en veel gaten.

Bij Proximus heb je bijna elke dag een wielerwedstrijd. En de Dazn app is tenminste ook iets te zien van de wedstrijd van Belgische clubs. Op Play Sport heb je dan weer de F1.

Hofkens
Professional Bijna Allesweter
Champagne, lezer van het jaar! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

@K-330  schreef:

Het zit raar in elkaar met de PS zenders, met herhalingen en veel gaten.

Bij Proximus heb je bijna elke dag een wielerwedstrijd. En de Dazn app is tenminste ook iets te zien van de wedstrijd van Belgische clubs. Op Play Sport heb je dan weer de F1.

Vroeger was het inderdaad simpel: als er op Play Sports 1 niets live te bekijken was, dan was er ook niks live bezig. Dan kwam er een deal met DAZN waardoor Play Sports 1-2-3 daar ook beschikbaar waren met als resultaat dat de topmatchen van de Champions League op Play Sports 4 kwam. Dan na die deal kwam er vorig jaar de deal met Proximus en Orange voor Engels en Duits voetbal waardoor die op Play Sports 1 en 2 kwamen en daar dus enkel die competities op te zien zijn en daardoor bijvoorbeeld Champions League, Europa en Conference League, Eredivisie, veldrijden, F1, MXGP, ... allemaal pas vanaf Play Sports 3 werden uitgezonden. Voor de Telenet-klanten soms lastig, maar voor Telenet zelf uiteraard wel winstgevender door die deal die met Orange normaal zal blijven voortduren dan het enkel aan Telenet-klanten te verkopen. Ze zijn zo al zeker van een bepaalde inkomstenbron. Maarja, wat als Canal+ volgend jaar enkel deals maakt met "gratis" zenders om het mediadecreet te respecteren (Belgische teams, halve finales en finales op open net) en Play Sports daardoor de volledige Champions League, Europa League en Conference League kwijt geraakt? Dan heb je om Telenet-klanten voor tv en internet te werven enkel nog de Eredivisie, F1 en motorcross exclusief...

Tommy87
Experienced Beetjesweter
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Ik ben vandaag toch aangesloten bij play sports want aangezien ik nieuwe klant ben, krijg ik 6 maanden lang een korting. Dus ik betaal nu 9,99 euro voor het pakket + Belgisch voetbal. 
moest het na 6 maanden meer zijn, kan ik nog kiezen toch? Lijkt me een fair deal. 

K-330
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! En wanneer slaap jij? Jij #DTV. Goed bezig!

Mooie deal en een goede keuze!

Dezer dagen strooien ze allemaal met kortingen, zowel hier als in Nederland.

WG94
Professional Meesterweter
PhD in problem solving! Jij alziend oog. ;-) Jij bent geliefd! Jij bent een ware apostel.

De persconferentie is pas vanmiddag, maar de prijzen staan weer op de website.

Play Sports 

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
K-330

Kortingen zijn precies voor nieuwe klanten en niet voor bestaande klanten via MyTelenet?

WG94
PhD in problem solving! Jij alziend oog. ;-) Jij bent geliefd! Jij bent een ware apostel.

Heb je momenteel Play Sports?

Onderaan de info pagina staat volgende voorwaarde.

*Persoonlijk, niet-overdraagbaar aanbod geldig voor particulieren met een Telenet-abonnement die uiterlijk op 02/08/2026 het pre-orderformulier hebben ingevuld. Niet geldig voor bestaande Play Sports-klanten, tenzij zij upgraden naar Play Sports + DAZN Total.

Edit: aangezien men spreekt over een pre-orderformulier vermoed ik dat het niet via MyTelenet kan en enkel via de "Preoder nu"-knop

WG94 | Krak
WG94

@Tommy87  schreef:

Ik ben vandaag toch aangesloten bij play sports want aangezien ik nieuwe klant ben, krijg ik 6 maanden lang een korting. Dus ik betaal nu 9,99 euro voor het pakket + Belgisch voetbal. 
moest het na 6 maanden meer zijn, kan ik nog kiezen toch? Lijkt me een fair deal. 

Aangezien de nieuwe promo maar 3 maanden is heb je een goede deal gedaan

WG94 | Krak
Suzy
Community Manager
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

@WG94  schreef:

De persconferentie is pas vanmiddag, maar de prijzen staan weer op de website.

Play Sports 

@WG94 klopt, in de loop van de dag zijn er inderdaad al wat zaken verschenen op de website. Ondertussen is de persconferentie achter de rug en kunnen jullie het persbericht lezen.

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager

K-330

Nee, niet via MyTelenet.

Een pre-order is alleen voor nieuwe klanten en niet voor bestaande klanten. Tenzij, je upgrade doet naar Play Sports en Dazn samen. Dit doe je uiteraard via de pre-order formulier.

Topie
Freshman Weetjeslezer
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Op de site van telenet staat te lezen : 

• "Kijk live via jouw TV-box of de Play Sports- en DAZN-app (vanaf 27/09)" .........Is dit een fout of kunnen we het Belgische voetbal pas echt 2 maanden na de start van de competitie beginnen kijken via de kanalen op de box??
WG94

Die "vanaf 27/09" slaat op de app. Toegang tot de app is pas dan beschikbaar voor wie DAZN via Telenet afneemt.

WG94 | Krak
Topie
Freshman Weetjeslezer
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Ahha ok...Bedankt 🙂

Kcquipor
Professional Meerweter
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter!

@Moderator misschien is het ook eens tijd om wat pagina’s aan te passen van informatie anno 2026 😉 

bijvoorbeeld: https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/telenet-tv/play-sports/motorsport.html 

alle teksten zijn nog van 2024 zoals dat Max Verstappen zijn 4de title net heeft behaald & dat in de Formula E Stoffel nog meerijd 🙂 

dit was aangepast vroeger maar is terug naar de oude tekst gegaan met de rebrand van de site tijdje geleden. 

Hofkens
Professional Bijna Allesweter
Champagne, lezer van het jaar! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

@Tommy87  schreef:

Voor 9,99 euro heb je met deze promotie Play Sports, met dus Premier League, Eredivisie, Champions, Europa en Conference League, veldrijden, F1, MXGP, MotoGP, ... maar GEEN Belgisch voetbal. Wil je ook Belgisch voetbal, dan zal je moeten intekenen op "Play Sports + DAZN Total" aan 24,99 euro per maand gedurende 3 maanden en daarna 34,99 euro per maand.

Verder staat er dan ook weer in hun persbericht dat de Croky Cup exclusief te zien zal zijn bij Play Sports en dus niet meer gratis via de DAZN-app. Dat noemen ze dus de Telenet-vooruitgang... Waarschijnlijk weer 2-3 wedstrijden per ronde ipv allemaal en dan nog betalend ipv gratis. En zo zetten ze ook de liefhebber van Belgisch voetbal weer in de zak. Want voor de Jupiler Pro League heb je DAZN Total (24,99 euro per maand) nodig, terwijl je voor de Croky Cup Play Sports (19,99 euro per maand) nodig hebt. Dus als liefhebber van het Belgisch voetbal zit je een seizoen lang vast aan het combinatie-abonnement van 34,99 euro per maand...

En dan duurt het al ruim 2,5 maand na de aankondiging van het akkoord voordat ze communiceren over de prijzen (oh ja, toevallig de prijzen die vorige maand al online stonden maar hier allemaal verwijderd werden wegens "niet correct") en dan klopt de website van Telenet zelf nog langs geen kanten. De Croky Cup staat op de Telenet-site nog onder DAZN Total ipv Play Sports (wat volgens hun persbericht de enige thuisbasis wordt van de Croky Cup) en bij de pagina's per sport is ook nog niets aangepast want bij het voetbal zie je onderaan nog staan dat er "binnenkort" meer informatie volgt over het Belgisch voetbal en bij het veldrijden staat er zowaar nog dat je naar Eli Iserbyt kan kijken...

En als klap op de vuurpijl krijg je volgens de algemene voorwaarden van de promotie 10 euro korting op Play Sports gedurende 3 maanden: "Gedurende de eerste 3 maanden ontvang je €10 korting per maand op het gekozen abonnement: Play Sports (Incl btw.: €10,99/maand i.p.v. €19,99/maand, excl btw.: €6,52 i.p.v. €16,52/maand) of Play Sports + DAZN Total (incl btw.: €24,99/maand i.p.v. €34,99/maand, excl btw.: €18,92/maand ipv €28,92/maand)." Ofwel ben ik slecht in wiskunde maar 10,99 euro tegenover 19,99 euro per maand is geen 10 euro korting...