Het spijt me @Master-Magic , maar uw redenering leidt de discsie af van de grond van de zaak. Oorspronkelijk was het aanbod van Telenet zeer duidelijk. Elk product werd afzonderlijk aangeboden. Als een klant verschillende producten nam, was er een korting. Dat werd op de markt gebracht als bundels. Later werden bundels op de markt gebracht zonder de afzonderlijke producten. De bundel Play bevat drie producten. 1 videotheek, 2 terugkijk tv en 3 thema zenders. Ik hoef de interne boekhoudkundige keuken van Telenet niet te kennen om zeker te zijn dat minimaal deze opslitsing gebruikt wordt. Voor elk van deze drie elementen heeft Telenet een kostprijs en uiteindelijk een resultaat (winst of verlies).
Een klant neemt de bundel Play omdat hij de opgegeven prijs wil betalen, zelfs als hij of zij niet geïnteresseerd is in één of twee deelproducten. Door één product, de themazenders, weg te laten en deze enkel te voorzien een andere bundel: Play More, die veel duurder is, worden de klanten die enkel geïnteresseerd zijn in de thema zenders zeer misnoegd en voelen zich opgelicht. Dit is in feite een duidelijk voorbeeld waarin Telenet misbruik maakt van zijn quasie monopolie.
Niets belet Telenet om de themazenders als afzonderlijk product aan te bieden aan een faire prijs. Dit niet doen getuigt van arrogantie en misprijzen van de klanten die enkel geïnteresseerd zijn in de themazenders en vooral voor zij die nu Play hebben enkel daarvoor.
Ik heb geen Play, noch Play More. Ik ben dus geen belanghebbende. In meen dat ik juist daarom dit probleem objectief kan benaderen (je mag me hiervoor gerust arrogant vinden). Dit neemt niet weg dat ik de bezorgdheid en onvrede van de betrokken klanten ten volle begrijp. Ik blijf ervan overtuig dat indien er voldoende klanten zijn, die enkel geïnteresseerd zijn in de thema zenders, die Play of Streamz opzeggen en niets anders in de plaats nemen bij Telenet, tot een koersverandering kan leiden bij Telenet. De klant is machtig als die eendrachtig is. Betrokken klanten moeten zich organiseren en als groep optreden, anders is het zoals het reeds was in de oudheid: verdeel en heers.