Beantwoorden
kurtgr
Freshman Meerweter
Berichten: 55
Al 25 duimen! Say what?! On a roll... Happy New Year!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Op de website van telenet lees je bij wat betekend de overgang van play naar streamz voor u:
Je themazenders, zoals Discovery World of Stingray Music, verdwijnen op 6/10. Je kan ze vanaf dan dus niet meer bekijken in Streamz.

Volgens de klantendienst zouden er enkel twee themakanalen verdwijnen uit streamz en overgaan naar streamz+ zijnde Discovery World en Stingray Music.

 

Hoewel het voor mij als klant nog steeds moeilijk te verteren is dat er themakanalen, die jaren te krijgen waren rond de 9 euro, nu overgeheveld worden naar een prijs van 20 euro, ben ik toch blij dan het maar één televisie kanaal zou betreffen, wel spijtig juist een discovery.

Omdat voor mij de themakanalen het enige is waarom ik nog play (streamz) ben, heb ik aan de klantendienst gevraagd om zoals bij proximus een boeket te maken van de themakanalen zodat je op deze themakanalen kunt abonneren, los van al de series en films die de streamz aanbieden.

294 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz


@Ex-Netweter  schreef:

Wat ik begrepen heb is dat het aanbod in Streamz wel véél groter zou zijn dan in Play.


Er zijn ook klanten die Play nemen niet voor de films en de series ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2597
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

de 13 zender van play gaan naar play more info staat nu op zender vanboven in beeld heel duidelijk nu

0 Likes
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Bij de tvbox staat hier niets over vermeldt.

Ik dacht eerst oké Play wordt Streamz, enkel voordelen, dan bleek dat alle themazenders verdwijnen van Streamz (play) en enkel naar Play More gaat, wat ik dus dacht is dat Play More de Streamz+ (€20) wordt, maar neen, Play More aan de giga prijs van €25 (zo duur vind je nergens) blijft bestaan en hier zullen Discovery, History, GeoWild...dus nog te zien zijn, sorry voor dat zieke bedrag, never...Eerder was ik nog gematigd enthousiast, maar duurder dan grote streamingsdiensten als Netflix, Amazon prime en Disney+ en dan nog alle themazenders afpakken...Telenet, u blijft msschn wel de kwalitatiefste, maar u klanten zijn zo'n melkkoe geworden, niet normaal....

Follow the White Rabbit
K-330
Professional Meerweter
Berichten: 148
Opgeruimd staat netjes! Full speed writing! Een bus vol! WOW, overzichtelijk!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Het moet eens voorgoed gedaan zijn dat de klant een melkkoe is.

 

Bij deze pleit ik om de themakanalen in een aparte  betaalmodule en wel aan 5.95 euro (zoals bij Prox).

Laat de klant zelf beslissen over wat hij/zij wil nemen en ervoor betalen.

Dan is meer fair en meer klantvriendelijker!

 

Telenet veranderd om de minuut van regels en de klant kan al niet meer volgen.

Dit moet stoppen!!!

 

 

ievell
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Handje vol! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Zeer ontgoochelend, ik heb geen nood aan extra series en films. Ik bekijk die ook al zelden in play. Die heb ik voor de terugkijk en de themazenders. Maw terugkijk TV wordt zeer duur.
Niet goed van jullie telenet....

kurtgr
Freshman Meerweter
Berichten: 55
Al 25 duimen! Say what?! On a roll... Happy New Year!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

telenet facebookpagina staat vol van reacties van klanten, die er juist hetzelfde over denken aangaande de financiële verplaatsing van de themakanalen naar play more.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Zorg ervoor dat het protest tegen deze beslissing zeer luid is, algemeen protest op de sociale media pagina's van Telenet, dit protest mag niet gericht zijn tegen Streamz, wel voor een aparte aanbieding  van themazenders en terugkijk tv aan een faire prijs.

Als er genoeg zijn die hiermee niet akkoord gaan en daarom Play opzeggen zonder dit in te wisselen met iets anders bij Telenet, vergroot de kans groot dat Telenet het licht zal zien.

Diederikplay
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Iedereen play opzeggen dan begint streamz met een pak minder klanten dan komen ze misschien wel terug op hun beslissing om onze zenders af te nemen is gewoon puur klantenbedrog en anders overstappen naar proximus daar zitten de zenders zoals history channel en discovery science wel in een family pakket.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@janne_man weet wel dat de prijs in aankoop voor de discovery zenders is gestegen, dat speelt ook deels mee dat deze in een duurder pakket komen, en je zag dit al lange tijd aankomen dat er iets ging veranderen aan het play more pakket daar er amper nog zenders inzaten die niet in play zaten, nu hebben ze weer een mooi pakket voor die 25 euro dat de prijs rechttrekt.

misschien zou het beter zijn moesten play klanten dat play more willen nemen voor die thema zenders een korting krijgen voor een jaar of enkele maanden bv. (al vrees ik dat dit niet snel zal komen maar is een idee).

streamz zal wel hun klanten hebben dat wel veel series en films bekijken, voor 12 euro in een heel gezin veel nieuwe en oude series kijken en films in premiere nog voor het op open net komt.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@K-330 als je per zender gaat beginnen betalen zal je dat op den duur duurder uitkomen dan een play more pakket vrees ik...

Discovery pakket is ook duurder geworden in aankoop voor de providers, dat zal ook meespelen in de prijs...


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@Master-Magic vind het gegeven dat Discovery z'n zenders duurder aan de man brengt, en dat Telenet hierdoor deze uit play verwijderd, R-I-D-I-C-U-U-L! De prijzen de m'n voor hun pakketten betaald daar mag, nee moet dat allemaal inzetten. En dat velen om de themazenders te kunnen zien eerst van 9->12 en nu nr 25 zouden moeten gaan puur vr enkele boeiende zenders en terugkijktv. Die prijzen swingen echt de pan uit. Een Videoland in Nederland is vb €5 voor basis abo, ook zelfde principe, series en films vooruitkijken, films in alle genres, live kijken...Dan denkt Telenet msschn dat ze goud leveren ofzo...De telenet klant voelt zich langzaam maar zeker nen tube tandpasta die beetje bij bij wordt leeggerold.

Follow the White Rabbit
JohnnyBee
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
Wereld gedichtendag Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Ronduit schandalig Telenet, belonen jullie zo jullie trouwe klanten?

Wij blijven dat niet slikken hoor, we zullen uitkijken naar andere mogelijkheden!

De ene prijsstijging na de andere en nu zoiets weer !!!!!

ONGELOOFLIJK, steek jullie films toch waar de zon nooit nooit schijnt en blijf met jullie fikken van onze thema zenders !!!!!

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Voor mijn part mogen ze er minstens 55 verwijderen,van de 85 standaard vandaag.

Zit veel waardeloze zooi tussen.

En zij die extra betalen voor Streamz geef er die 'n pak meer .

kurtgr
Freshman Meerweter
Berichten: 55
Al 25 duimen! Say what?! On a roll... Happy New Year!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

play klanten zijn zich aan het mobiliseren voor behoud van de themazenders

 

https://www.facebook.com/groups/356439688724605/

 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Het spijt me @Master-Magic , maar  uw redenering leidt de discsie af van de grond van de zaak. Oorspronkelijk was het aanbod van Telenet zeer duidelijk. Elk product werd afzonderlijk aangeboden. Als een klant verschillende producten nam, was er een korting. Dat werd op de markt gebracht als bundels. Later werden bundels op de markt gebracht zonder de afzonderlijke producten. De bundel Play bevat drie producten. 1 videotheek, 2 terugkijk tv en 3 thema zenders. Ik hoef de interne boekhoudkundige keuken van Telenet niet te kennen om zeker te zijn dat  minimaal deze opslitsing gebruikt wordt. Voor elk van deze drie elementen heeft Telenet een kostprijs en uiteindelijk een resultaat (winst of verlies). 

Een klant neemt de bundel Play omdat hij de opgegeven prijs wil betalen, zelfs als hij of zij niet geïnteresseerd is in één of twee deelproducten. Door één product, de themazenders, weg te laten en deze enkel te voorzien een andere bundel: Play More, die veel duurder is, worden de klanten die enkel geïnteresseerd zijn in de thema zenders zeer misnoegd en voelen zich opgelicht. Dit is in feite een duidelijk voorbeeld waarin Telenet misbruik maakt van zijn quasie monopolie. 

 

Niets belet Telenet om de themazenders als afzonderlijk product aan te bieden aan een faire prijs. Dit niet doen getuigt van arrogantie en misprijzen van de klanten die enkel geïnteresseerd zijn in de themazenders en vooral voor zij die nu Play hebben enkel daarvoor.

Ik heb geen Play, noch Play More. Ik ben dus geen belanghebbende. In meen dat ik juist daarom dit probleem objectief kan benaderen (je mag me hiervoor gerust arrogant vinden). Dit neemt niet weg dat ik de bezorgdheid en onvrede van de betrokken klanten ten volle begrijp. Ik blijf ervan overtuig dat indien er voldoende klanten zijn, die enkel geïnteresseerd zijn in de thema zenders, die Play of Streamz opzeggen en niets anders in de plaats nemen bij Telenet, tot een koersverandering kan leiden bij Telenet. De klant is machtig als die eendrachtig is. Betrokken klanten moeten zich organiseren en als groep optreden, anders is het zoals het reeds was in de oudheid: verdeel en heers.