41727
netweters
|
18254
gesprekken
|
19736
vragen
|
Sinds kort is het ganse radio aanbod van Telenet ongecodeerd, goed nieuws voor wie nog via een Vistron DVB-C radio-ontvanger luistert.
Voor de rest van de Telenet klanten veranderd er niks! 😁
Ik heb zelf geen CI+ module meer dus ik kan het niet zien welke zenders er nog gecodeerd of ongecodeerd zijn.
Meer info via dit artikel.
RFI (op 929) lijkt me als enige nog gecodeerd.
Ik kan bevestigen dat er 61 ongecodeerde DVB-C radiozenders te vinden zijn, als je scant op 322 MHz / netwerk-ID 22.
Dat zijn er 10 meer dan enkele dagen geleden.
Als je scant op het Compact Signaal (290 MHz / netwerk-ID 32) dan vind je "maar" 44 radiozenders (en in mijn regio 22 TV zenders)
Dat zijn 2 radiozenders (en één TV kanaal) meer dan vroeger.
Zou je eens intern kunnen navragen waarom de "NIT tabel" van het Compact Signaal minder radiozenders bevat dan de "NIT tabel" van het basis aanbod?
Klanten die een Vistron gebruiken krijgen 61 radiozenders, klanten die een alternatieve radio DVB-C tuner gebruiken (vb Quantum) krijgen maar 44 zenders.
Gezien het Compact Signaal eigenlijk bedoeld is om alle niet-versleutelde zenders te kunnen ontvangen, zou ik voorstellen dat ook alle niet-versleutelde radiozenders toegevoegd worden in de "NIT tabel" van het Compact Signaal (op 290 MHz). Met Dank 😊.
Het klopt op de tv zijn nu 10 extra radio zenders bij gekomen
Nu alleen de lijst die op de website staat nog aanpassen
vroeger eens gevraagd is niets mee gedaan
De extra radio zender zijn van de Q muziek groep en nog een paar andere
Opgelet sommige tv 's kunnen het geluidspoor niet aan omdat het in ander formaat is
Met sommige decoders heb je dit ook voor
Dus soms heb je minder radio zenders omdat er geen geluid uit komt maar wel vrij te ontvangen zijn
Klopt de zender zal geen toestemming voor geven hebben of stopt in de toekomst
(Dat zijn 2 radiozenders (en één TV kanaal) meer dan vroeger.)
Gaat toch niet over de zender van studio brussel die zenden soms live uit van de festival weide of ander evenement
.....warmste week ....
@flip1953 schreef:
...
Zou je eens intern kunnen navragen waarom de "NIT tabel" van het Compact Signaal minder radiozenders bevat dan de "NIT tabel" van het basis aanbod?
Klanten die een Vistron gebruiken krijgen 61 radiozenders, klanten die een alternatieve radio DVB-C tuner gebruiken (vb Quantum) krijgen maar 44 zenders.
Gezien het Compact Signaal eigenlijk bedoeld is om alle niet-versleutelde zenders te kunnen ontvangen, zou ik voorstellen dat ook alle niet-versleutelde radiozenders toegevoegd worden in de "NIT tabel" van het Compact Signaal (op 290 MHz). Met Dank 😊.
@flip1953, we hebben het eens nagevraagd. Men bevestigde ons inderdaad dat er 2 weken geleden (09/07) een aantal radiozenders in de clear zijn gezet, we zullen ze hieronder even opsommen. Daarnaast kregen we de melding dat er geen wijzigingen aangebracht worden in het Compacte signaal. Dit is destijds gelanceerd als vervanging van analoog en dat blijft zo. Je kan als klant scannen op 322 MHz/NIT 22 om alle radiokanalen in de clear te beluisteren.
Zeer mooie geschenk nu dat radio zender het niet makkelijk hebben
En zeker nu dat fm ook niet zeer lang meer zal duren
en een tv heeft iedereen in huis
en een radio wordt minder gebruikt en gekocht
@janne_man schreef:RFI (op 929) lijkt me als enige nog gecodeerd.
@janne_man ondertussen ook ongecodeerd...