Beantwoorden
Gilbert
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Verbruik van Internet door Netflix

Beste mensen,

Ik had een vraagje in verband met Netflix , klopt het dat als je Wigo hebt er geen limiet is (Internet verbruik) om naar Netflix te kijken via televisie? 

 

Groetjes ,

Tags (1)
0 Likes
17 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Verbruik van Internet door Netflix

@Gilbert verbruik van netflix gaat van je data af (overdag van 12.00 uur tot 00.00 uur van de max 750GB) na die uren kan je gerust streamen zoveel je wilt zonder zorgen.

dus gedeeltelijk klopt je vraag.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Gilbert
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Verbruik van Internet door Netflix

Bedankt voor de tip

0 Likes
Gilbert
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Verbruik van Internet door Netflix

Iemand enig idee hoeveel giga je verbruikt als je een film bekijkt ?

Ik stel me namelijk de vraag of internet + gsm + Netflix , als je alle dagen kijkt , of je dan wel toekomt met die 750 Gyg ?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verbruik van Internet door Netflix


@Gilbert  schreef:

Iemand enig idee hoeveel giga je verbruikt als je een film bekijkt ?

Ik stel me namelijk de vraag of internet + gsm + Netflix , als je alle dagen kijkt , of je dan wel toekomt met die 750 Gyg ?


Dat hangt er in grote mate vanaf in welke resolutie en hoe lang/veel per dag je Netflix streamt. Als dat in 4K is en meerdere films per dag, nee, dan gaat ge niet toekomen. Tenzij je van middernacht tot middag kijkt, die periode wordt niet meegeteld in uw verbruik.

 

Opgelet, een stream die begonnen is vóór 12.00 hr maar verder loopt erna wordt helemaal meegeteld als verbruik, dus ook het gedeelte dat tijdens de daluren gestreamd is. Dat is toch hetgeen sommige Netweters hier al hebben laten weten, ik persoonlijk heb er geen last van omdat ik bijlange niet aan die limiet geraak.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Verbruik van Internet door Netflix

Hier kan je zien wat Netflix verbruikt.

 

Het is niet persé nodig om in HD te kijken want dat verbruikt uiteraard meer dan in een lagere kwaliteit. Her is maar wat je belangrijk vindt. Je zal merken dat een lagere kwaliteit ook wel aanvaardbaar kan zijn. Bekijk het verschil zelf even.

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Gilbert
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Verbruik van Internet door Netflix

Hallo beste mensen,

 

Ik vind wel dat als de technologie aangeboden word (Netflix) er ook de mogelijkheid zou moeten zijn om naar wens te kunnen kijken. En niet met een klok op je schoot te zitten om na te gaan of je niet te lang kijkt. 2 filmen per dag is nu ook niet zo buitensporig. Waarom mits bijbetaling niet de mogelijkheid geven om meer Gygabytes te bekomen. (Voor wie dat wenst.) Kinderen willen ook al wel eens tijdens de kerstdagen wat anders dan een hele dag fietsers op tv.

 

Alvast prettige feestdagen aan alle leden van dit forum.

Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Verbruik van Internet door Netflix


@Gilbert  schreef:

Hallo beste mensen,

 

Ik vind wel dat als de technologie aangeboden word (Netflix) er ook de mogelijkheid zou moeten zijn om naar wens te kunnen kijken. En niet met een klok op je schoot te zitten om na te gaan of je niet te lang kijkt. 2 filmen per dag is nu ook niet zo buitensporig. Waarom mits bijbetaling niet de mogelijkheid geven om meer Gygabytes te bekomen. (Voor wie dat wenst.) Kinderen willen ook al wel eens tijdens de kerstdagen wat anders dan een hele dag fietsers op tv.

 

Alvast prettige feestdagen aan alle leden van dit forum.


als je het gewone abonnement hebt van Netflix voor Full HD te bekijken heb je echt geen enkel probleem om binnen uw 750 GB te blijven. Hier wordt thuis veel gestreamd (Netflix via TV Box, Netflix op laptop, Play Sports via laptop, ...) met verschillende mensen tegelijkertijd en het hoogste dat we ooit zijn gegaan was 450 GB op een maand. En wanneer je boven de 750 GB wordt je snelheid gelimiteerd tot 10 Mbps. Het is niet dat je internet volledig wordt afgesloten dan, alleen zal het laden langer duren dan.

Gilbert
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Verbruik van Internet door Netflix

Wat die nieuwe TV boxen betreft , zijn die kinderziekten der uit , ik overweeg om mijn digiboxen te wisselen voor tv boxen. Maar verbruik je dan nog niet meer , als alles naar the Cloud word opgeslagen ?

0 Likes
WhiteSasch
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Tien op tien! Jij bent af!

Verbruik van Internet door Netflix

Dat wordt niet bij je data bijgerekend, die opnames die naar de Cloud worden opgeslagen... 

0 Likes
Gilbert
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Verbruik van Internet door Netflix

Bedankt , dat wist ik niet.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Verbruik van Internet door Netflix

Na de 750GB word je op "small band" gezet van 10 mb/s wat nog ruim voldoende is om Netflix te streamen (zeker als TV-Box is aangesloten met kabel). 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Gilbert
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Verbruik van Internet door Netflix

Sinds 1 januari is het verbruik voor internet op de app en in mijn telenet veranderd van unlimited 750 Gb naar gewoon unlimited . Is er iets veranderd met het maximum verbruik ?  Is die 750 Gb bij jullie ook verdwenen ?

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Verbruik van Internet door Netflix

In mijn Telenet app heeft er altijd al Unlimited gestaan, ook de 750 GB FUP in de piekuren is onveranderd bij mij. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Gilbert
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Verbruik van Internet door Netflix

Ik heb gebeld naar Telenet het is unlimited met een maximum van 750 Gb. Maar op de App bij mij zijn die 750GB verdwenen en staat er enkel nog een een gele cirkel met unlimited. Dit sinds 1 januari.

0 Likes