Jouw mening is belangrijk!

We willen begrijpen waarom klanten nog steeds het contactformulier gebruiken. Help ons en beantwoord 2 korte vragen: Vertel ons jouw mening over het contactformulier.
Beantwoorden
Quadran
Freshman Weetjesweter
YEAH! CAPSLOCK DAY! De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? Leesbeest!

Xite BE Stopt op 31/12/25.

Net opgemerkt bij het zappen, bericht van Telenet. Xite wordt stopgezet op 31 December. Bedankt voor het kijken.

Niet dat ik er veel naar keek, maar toch terug een muziekzender met clips weg.

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Xite Stopt op 31/12/25. (was niet zichtbaar bij vorige wijziging)

14 reacties
WG94
Experienced Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

Jammer omdat er weinig alternatieven in het aanbod zitten.

Al was de overvloed aan minuten lange “Stay tuned!” fillers na de reclameblokken de laatste 2 jaar wel gewoon te ergerlijk.

@Moderator geen melding hierover op Zenderaanpassingen?

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

Zal te weinig kijkers hebben in België, van de nl versie nog niks gelezen, in andere landen maken ze nieuwe versies bij van Xite, ook via streaming zit deze.

muziekzenders via tv hebben geen toekomst meer met de spotify en Apple Music en andere muziek apps, de jeugd luisterde muziek via apps, de andere leeftijden kijken andere dingen.

einde tijd voor muziekzenders, zo komen er direct 5 plekken vrij op de kabel weer zonder de nu al verdwenen zenders, hoop dat Telenet de zenders nu wat meer beweeg ruimte geeft voor de beeldkwaliteit via dvb-c.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
Santa
Experienced Bijna Allesweter
Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen!

Deze stond in mijn zaplijst! 😢

luc55
Experienced Meesterweter
De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-) Netweters’ orakel!

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@luc55 Dat is de nl versie, niet de be versie, totaal verschillend van muziek aanbod.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
luc55
Experienced Meesterweter
De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-) Netweters’ orakel!

Zit een klein verschil op 

En nog gemakkelijk zappen tussen de versies 

flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@Master-Magic  schreef:

zo komen er direct 5 plekken vrij op de kabel weer zonder de nu al verdwenen zenders, hoop dat Telenet de zenders nu wat meer beweeg ruimte geeft voor de beeldkwaliteit via dvb-c.

Denk je nu echt dat Telenet nu nog kosten en moeite zal steken om de vrije ruimte te gebruiken voor het verhogen van de beeldkwaliteit van DVB-C, nu ze ten volle inzetten in het afbouwen van DVB-C naar IP ???

Ijdele hoop denk ik 🤔.

Ik denk dat - eens er genoeg ruimte vrijkomt volgend jaar - ze de kanalen zullen herschikken, zodat er volledige muxen vrijkomen voor internet.

(nu zitten de "gaten" verspreid over alle muxen).

Peter78
Professional Veelweter
Jij #DTV. Goed bezig! Lees je nog iets anders? ;-) WOW! Full speed writing!

@flip1953  schreef:

@Master-Magic  schreef:

zo komen er direct 5 plekken vrij op de kabel weer zonder de nu al verdwenen zenders, hoop dat Telenet de zenders nu wat meer beweeg ruimte geeft voor de beeldkwaliteit via dvb-c.

Denk je nu echt dat Telenet nu nog kosten en moeite zal steken om de vrije ruimte te gebruiken voor het verhogen van de beeldkwaliteit van DVB-C, nu ze ten volle inzetten in het afbouwen van DVB-C naar IP ???

Ijdele hoop denk ik 🤔.

Ik denk dat - eens er genoeg ruimte vrijkomt volgend jaar - ze de kanalen zullen herschikken, zodat er volledige muxen vrijkomen voor internet.

(nu zitten de "gaten" verspreid over alle muxen).

@flip1953 kosten???

Gewoon de kanalen wat herschikken over de bestaande muxen en bij iedere zender VBR gebruiken zoals Ziggo en ge zult aardig kijken, kost hun helemaal niks. 😉

Kan perfect met de bestaande infrastructuur. 😁

flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

• Telenet gebruikt al jaren VBR bij veel zenders.
  • Telenet gebruikt ook al jaren AAC als Audio codes bij veel zenders.

Ziggo is daar pas dit jaar mee begonnen. Jullie doen precies alsof Ziggo het warm water heeft uitgevonden 🤔.

Waarom zou Telenet enige moeite moeten doen in het verbeteren van de DVB-C kwaliteit, op een ogenblik dat ze iedereen naar IP willen bewegen?

• voor de digicorders/digiboxen die ze eind 2026 niet meet ondersteunen?
  • voor die paar CI+ kijkers die nog overblijven?

Ijdele hoop denk ik (mijn mening) ...

Telenet zal ook de kanalen herschikken .... en de vrijgekomen ruimte gebruiken voor internet 😊

ChristofM
Expert Moderator
Champagne, lezer van het jaar! Waar zijn die handjes? De race is begonnen! Lees je nog iets anders? ;-)

@WG94  schreef:

Jammer omdat er weinig alternatieven in het aanbod zitten.

Al was de overvloed aan minuten lange “Stay tuned!” fillers na de reclameblokken de laatste 2 jaar wel gewoon te ergerlijk.

@Moderator geen melding hierover op Zenderaanpassingen?

@WG94 Bedankt om dit door te geven. We hebben dit ook intern geëscaleerd en brengen jullie hiervan verder op de hoogte als de aanpassing is gebeurd. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewChristof | Expert Moderator

chukky
Freshman Weetjesweter
Trick or treat? All I want for X-mas is YOU It's your ninth party! Dat loopt vlotjes.

Als ik alles lees van de komende dagen zouden er 6 zenders verdwijnen :

Xite

Mtv 80

Mtv 90, is oo 

Nick Toons

Nick music

Mtv live 

Vraag me dan af of dat pluspakket nog wel nodig is?

Sorry , mtv 80 is alleen nog bij ziggo Nederland,  dus 5 zenders verdwijnen als ik het goed heb.....

luc55
Experienced Meesterweter

mtv 80 verdwijnt ook 

chukky
Freshman Weetjesweter
Trick or treat? All I want for X-mas is YOU It's your ninth party! Dat loopt vlotjes.

ja klopt , maar die zit niet bij telenet dacht ik he

luc55
Experienced Meesterweter

Neen zit er niet 

Enkel de gewone Mtv doet door en is rendabel 

Je kan muziek clips zien tussen 02.30 tot 09.00 uur opnemen of opvragen kan je ook doen